13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Wankei

Help – Vreemd netwerk op mijn imac

Sedert gisteren verschijnt er onder mijn airport (-express) verbindingen, naast het ouwe vertrouwde apple-netwerk, een vreemd netwerk , Topcom genaamd. Als ik op “Topcom” klik gebeurt er ‘niets’ ( ik maak contact met deze Topcom en surf rustig verder) – maar: mijn apple-netwerk verdwijnt !! (na het handmatig ingeven van het apple-netwerk, verschijnt mijn airport verbinding wel weer opnieuw)
    Waarschijnlijk heeft iemand in de buurt een nieuw netwerk geinstalleerd die ik eveneens ontvang.
    Hoe kan ik van die ‘Topcom’ vanaf – zonder de straat te moeten oplopen, op zoek naar de eigenaar..?

Groeten

wankei

Bijdrager
    Almerrrrr

nou lasig maar waarom zou je willen weten wie de eigenaar is???
    Je kan kijken of je via je netwerk verbinding kan maken naar gedeelde mappen vaak staat daar bij de computernaam wel iets nuttigs.

Bijdrager
    CalmCruiser

Dat is heel normaal. Ik woon in een drukke stadswijk en zie wel tig netwerken. Is verder geen probleem.

Bijdrager
    klaus

Je kan daar niet vanaf, je netwerk vangt nu eenmaal alle netwerken op die hij kan. Dat wil niet zeggen dat hij er gebruik van kan maken. Ze zouden moeten beveiligd zijn.

Die buurman kan wel beslissen z’n netwerknaam niet te broadcasten, maar op zich is dat voor jou toch niet lastig?

Als je in een kantoorgebouw werkt, kan het wel zijn dat je er een tiental te zijn krijgt in je lijst.

Bijdrager
    JeePee

Gewoon niet doen, dus gewoon negeren en mocht je de eigenaar achterhalen, waarschuw hem dan, dat iedereen op zijn netwerk kan komen.

Ik zit soms ook wel eens per ongeluk op andermans netwerk, maar goed snel er weer af en in ieder geval niet instellen als standaard.:wink:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”JeePee”

mocht je de eigenaar achterhalen, waarschuw hem dan, dat iedereen op zijn netwerk kan komen.

Of doe zoals iemand die ik kende: laat een bericht achter in het netwerklog dat beveiliging een goed idee zou zijn:)

Bijdrager
    Ramsay

Gewoon goed instellen dat je Mac alleen op je eigen netwerk inlogd :

Bijdrager
    Byron

Ik heb thuis ook mijn draadloze netwerk (expres) open staan, ik vind dat mensen mogen profiteren van het feit dat ik internet heb.. Daarnaast heb ik het wel zo beveiligd dat alleen een aantal computers ook daadwerkelijk met elkaar mogen netwerken, dus mensen van buitenaf kunnen alleen internetten..

Bijdrager
    roborob

Ik gebruik de “JiWire WiFi Hotspot Finder widget” erg handig om in 1 oogopslag te zien welke netwerken er in je omgeving zijn en op welk kanaal ze zitten, zodat je je eigen kanaal daarop kan aanpassen.
    http://download.jiwire.com/apple_widget/JiWire.wdgt.zip

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zou er geen probleem van maken, als je op iemands internet kan. De ander kan misschien ook op jouw internet, dat moet je even veranderen als je dat niet wilt.

Bijdrager
    Wankei

Ok
    Ik zal teveel territoriumdrift hebben…

Bedankt voor de reacties

wankei

Bijdrager
    hackie

ik heb in een stoute bui in enschede op het station waar ik signaal op ving met mijn laptop van een onbeveiligd draadloos netwerk… het SSID veranderd van het standaard “linksys” naar “owned” is nu al bijna 2 maanden zonder probleem toegankelijk onder de naam “owned” wel flauw geintje.. verder heb ik niks uitgehaald:)

Bijdrager
    dsm

je kunt je Apple ook zo instellen dat ie alleen met vertrouwde netwerken verbind, en je kunbt dan zelf aangeven welke netwerken je vertrouwd vindt… (ik zou alleen mijn eigen netwerk kiezen).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.