30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Q:
    Bijdrager
    daantje22

Help! Video TS branden met iMac zelf of met ''brand''?

hey luitjes

ik weet dat er veel topics zijn over het branden van dvd’tjes op de mac, maar na 1,5 uur googelen en op OMT de surfen kom ik er echt niet uit..

mijn zoontje is vandaag jarig en heb een uurlang gefilmd. dit heb ik van de filmcamera op dvd gezet. dvd gefinalised en doet het perfect op elke dvd speler.

nu heb ik de dvd in de imac gedaan en alles van de dvd gekopieerd en geplakt op mijn imac.

heb nu een folder met VIDEO_TS en VIDEO_RM

als ik beide mappen selecteer en rechtermuisknop -> brand druk, dan brand hij de schijf netjes, echter ik kan de dvd niet afspelen op geen enkele dvd speler. de dvd speler geeft niks weer.

op mijn imac en macbook kan ik de dvd wel met gemak afspelen. eerder heb ik deze manier van branden al 100e keren gedaan en telkens kon ik ze afspelen op mijn dvd speler, maar nu dus niet meer? iemand de oplossing zodat ik mijn film kan zien op mijn dvd speler?

ook heb ik het gratis brandprogramma ”brand” gedownload

hierbij de VIDEO_TS en VIDEO_RM map gesleept naar ”brand”
    met de volgende instellingen:
    – data
    – en dan de optie: dvd UDF

vervolgens herkent mijn dvd speler de structuur niet.. zucht..

ben nu al 50 schijfjes armer ( geen grap) en nog geen film rijker op mijn imac..

heeft iemand de oplossing?

groetjes van een wanhopige moeder haha

Bijdrager
    daanclasener

Dus je kan het wel afspelen op een dvd-speler als je het zonder te branden op een schijfje zet?

Bijdrager
    daantje22

de enige schijf die werkt op mijn dvd speler is de schijf die ik heb gemaakt toen ik de filmcamera aansloot op de dvd speler en zo heb opgenomen. die schijf doet het op de dvd speler

als ik vervolgens dat schijfje open op de imac en de video_ts en video_rm bestanden plak in een map en deze brand ( rechtermuisknop brand)dan brand hij deze op een schijfje die mijn dvd speler niet afspeelt.

op mijn imac speelt de film dan wel af.

en als ik met het brandprogramma ”brand” de video_ts map toevoeg bij data ->DVD UDF speelt hij hem ook af op mijn imac maar niet op mijn dvd speler(s)

Bijdrager
    daantje22

dvd 53 ligt nu al onderhand uit het raam.. ben echt in staat mn imac door de raam te *^%& ben echt al zoooo lang bezig en NIKS werkt..

Bijdrager
    daanclasener

Geen idee of het helpt, maar al eens geprobeerd om de schrijfsnelheid te veranderen?

Bijdrager
    robert1970

Ze zoekt een fatsoenlijk brand programma waarmee échte DVD´s te branden zijn.
    Programma´s die de TS_VIDEO en TS_AUDIO mappen maken.

Bijdrager
    barrZ

je hebt niet toevallig het progr. Toast?
    Dat werkt bij mij perfect.

Je hebt m.i. alleen VIDEO_TS map nodig en fikken maar.:lol:

Bijdrager
    Hansi2124

En een (lege, zelf aangemaakte) Audio_TS map volgens mij.

Bijdrager
    daantje22

nee, helaas geen toast,

maar hoe ik het doe met het programma ”brand” zou het het ook moeten doen in m’n dvd speler

en voorheen heb ik al heeeel wat dvd’tjes gebrand met het brandprogramma wat standaard in de imac zit en daarmee kon ik het telkens via de dvd speler afspelen, maar nu dus niet

ben het nu aan het branden op mn macbook ipv imac.. kijken of dat verschil maakt

het gekke is dat ik ze dus wel gewoon kan afspelen op mn imac, maar mijn dvd speler ze niet herkent

Bijdrager
    daantje22

ik heb nu dus hetvolgende:

video_ts
    video_rm

daarin zitten dus allemaal VOB bestandjes

als ik de video_ts map alleen op een dvd zit doet hij het niet

als ik de video_ts en video_rm map samen op een dvd zet doet hij het dus ook niet

en bij het programma ”brand” zijn de optie data + dvd UDF toch ook de goede instellingen

Bijdrager
    daantje22

ik kap ermee.. word niet gauw kwaad, maar ben in staat mijn imac door de raam te donderen haha

nu hetvolgende gedaan:

auto_ts
    video_ts

beide gebrand als data UDF dvd, GEEN resultaat.. zucht..

voorheen lukte het me altijd om de video_ts te branden met de imac zelf ( zonder brandprogramma) kon het dan gewoon afspelen op de dvd speler

aan de dvd speler ligt het niet.. we hebben er 3, en alle 3 doet de dvd het niet op..en bij mijn ouders doet hij het ook niet.. kan dadelijk zowaar een nieuwe rol bestellen, zit al aan dvd 58 ofzo..

op mijn macbook eveneens hetzelfde resultaat..

Bijdrager
    LarsB

Dus als ik het goed begrijp wil je je goede DVD dupliceren?

Dit kun je doen via schijfhulpprogramma
    Selecteer links je DVD(onder SuperDrive)
    Kies Nieuwe Schijfkopie, geef een naam en locatie
    Schijfkopiestructuur DVD/cd master
    laten maken.
    Lege DVD erin
    Brand, navigeren naar je opgeslagen schijfkopie en laten maken

Bijdrager
    robert1970

Daantje22: Jij hebt Brand. Als je dan even het plaatje hieronder bekijkt, moet het helemaal goed komen.
    Succes.

Bijdrager
    JBStudio

Staan er in die video_rm map bestanden?? Zo niet, gooi deze map dan weg.

Maak even een nieuwe map aan op bijv bureaublad met titel VERJAARDAG (of iets anders als het maar hoofdletters zijn en geen spaties bevat). zet hier de VIDEO_TS map in en een lege AUDIO_TS map…. Brand de VERJAARDAG map als udf schijf…. En het moet werken.

Als er wel bestanden in de map video_rm staan… Zou je kunnen proberen om de schijf te rippen met bijvoorbeeld mactheripper of ripit. Als dit niet werkt, is denk ik je brondbestand niet goed…. Ik lees dat er problemen kunnen zijn als de opgenomen dvd een dvd+rw is, maar goed probeer eerst maar 1 van deze twee mogelijkheden.

Bijdrager
    daantje22

zo zien mijn TS en RM mappen er van ”binnen” uit

@ Robert;

die optie heb ik helaas ook al geprobeerd in ”brand” en wederom zonder resultaat:(

@jbstudio: ik heb idd een map aangemaakt die ”verjaardag” heet

in die map verjaardag staat nu:
    VIDEO_TS
    VIDEO_RM

als ik deze map brand met de video_ts en video_rm erin doet hij het niet, en als ik hem alleen met de video_ts erin brand ook niet. beide als UDF schijf.

Bijdrager
    daantje22

Bijdrager
    Kaylash

Het allermakkelijkst is met Brans ( burn ) of een app zoals Roxio Toast, is in een piep gedaan.

Bijdrager
    daantje22

Maar dat programma brand (burn) gebruik ik dus al ( zie mijn posts:) ) maar zonder resultaat
    en daarmee moet het toch lukken.

En roxio heb ik helaas niet

Bijdrager
    tarun

Even een domme vraag, kan je de VIDEO_TS map afspelen met het programma DVD-speler? Als dat lukt dan volstaat het om alleen de map op de schijf te branden met de structuur UHF (DVD-video).

Bijdrager
    daantje22

De TS map kan ik idd afspelen met de dvd speler op m’n ima
    maar als ik alleen de map video_ts brand in “brand” onder data-UDF dvd
    of onder video – dvd video, dan kan ik hem dus niet afspelen op mijn dvd speler

Moderator
    unSOUND

Ik zou van de DVD gewoon een image maken en die branden, dan veranderd er niks aan de inhoud en indeling. Dit kan eenvoudig met het Schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    daantje22

Wat is een image? Sorry maar ben echt een leek op dat gebied haha. Is in schijfhulpprogramma branden anders als in Finder dan?

ik heb dus ook al geprobeerd de video ts te selecteren en dan rechtermuisknop-> brand te klikken

hij is dan dus gebrand, maar mijn dvd speler speelt hem niet af, mijn iMac wel.

En is de video_RM map nutteloos om toe te voegen?

Bijdrager
    TheBigZ

Sleep de VIDEO_TS map op het DVD Imager icoon, en brand vervolgens het gemaakte image bestand met schijfhulpprogramma op een DVD.

https://sites.google.com/site/llee040/applescript/dvdimager/

Bijdrager
    daantje22

maar dan zal ik toch dvd image eerst moeten downloaden? of ben ik nu heel blonT? ik zie namelijk niks van dvd image bij schijfhulpprogramma..

Bijdrager
    daantje22

inmiddels dvd imager gedownload en aan het testen.. word vervolgd..

Bijdrager
    daantje22

Duurt nog wel eventjes..

Maar is er zonder imageburn ECHT geen andere manier om een ts schijfje te branden?

Het zou toch gewoon moeten lukken met “brand” of met de ingebouwde brandprogramma vd mac zelf? Eerder lukte dit dus altijd met het brandprogramma van de mac zelf (gewoon de TS en RM map branden met het brandprogramma vd mac zelf en kon hem gewoon zien op de dvd speler)

Moderator
    unSOUND

Normaal gesproken werkt het heel makkelijk. Maar wellicht is er iets met deze DVD aan de hand waardoor de gewone methodes even niet werken.

Wat betreft het maken van een image, het enige wat je hoeft te doen is het Schijfhulpprogramma op te starten. Dan selecteer je in de kolom links de DVD, en kies je in het menu voor “Nieuwe schijfkopie”, en kies je in de optie die daar staat voor “CD / DVD master”. Dan wordt er een image met de extensie CDR voor je gemaakt, en die kun je vervolgens weer aanklikken en zo vaak branden als je wilt.

Zie voor de hele uitleg mijn eerdere post hierover:

Hulp nodig met schijfhulpprogramma?

Bijdrager
    daantje22

thnkx unsound! hij is nu bezig met een schijfkopie aanmaken.
    daarna kan ik hem dus gewoon branden met het brandprogramma van mijn mac zelf?

Bijdrager
    puchelaar

Wat ik er van begrepen heb kan een image verschillen van de bestanden die je zelf via finder kopieert, omdat je standaard in finder niet alle bestanden ziet. systeembestanden en verborgen bestanden zijn niet zichtbaar.

Als je altijd volgens een bepaalde methode werkt, zou het nu natuurlijk nog steeds goed moeten gaan, dus ik me je frustratie heel goed voorstellen.

De methode van LarsB en Unsound is ‘veiliger’, omdat bij het maken van een image je de bron (in dit gevla dus je eerste, goed werkende dvd, wordt gekloond, waarbij dus ook onzichtbare en systeembestanden worden meegenomen.

Hopelijk levert dat nu een werkende dvd op.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben; was bij vorige kopieer acties (waarbij je dus de kopieren-in-finder methode gebruikte) de bron ook een zelfgemaakte dvd? Ofwel, waren echt *alle* omstandigheden *exact* hetzelfde? Want als dat niet zo is, is dat denk ik de eerste plek om de problemen te zoeken. Maar da’s eigenlijk meer voor als deze moethode niet werkt…

Bijdrager
    daantje22

zucht…….

het maken van het bestand in schijfhulpprogramma werkt dus ook al NIET:(

@ puchelaar;

de eerdere dvd’s waren dus ook zelfgefilmde dvd’s, dus daar kan het niet aan liggen.

als ik de bestanden van de werkende dvd kopieer en plak op een windows pc daar de TS map brand in NERO dan is er geen enkel probleem en kan ik de dvd WEL afspelen met mijn dvd speler

snap dus NIET waarom mijn mac dat dus niet doet.. word er echt super chagrijnig van..ik ben echt zo’n neuroot die dan een oplossing wil vinden.. heb inmiddels al zo’m 60 dvd’s verkloot en nog weet ik niet hoe ik WEL een dvd kan branden met een TS map die wel werkt op mijn dvd speler

gelukkig werkt het dus wel met nero op een windows pc, maar ik vind gewoon dat het met mijn mac ook moet lukken met ”brand” of via finder of het maken van een image.. niet dus..

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.