7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    AnnX

Help! Twee fotobibliotheken, en nu? IPhoto & Foto's

Ik heb geen iCloud, download de foto’s handmatig op mijn computer. Nu wilde mijn iMac mijn iPhone niet accepteren en heb ik mijn foto’s op de Macbook Air gezet. Via een LaCie disk is het gelukt om deze bibliotheek over te zetten naar mijn iMac, alleen nu heb ik in Foto’s alleen de ‘nieuwe’ foto’s staan, zeg van de laatste twee jaar (16k), en in iPhoto staan de foto’s van de tien jaar ervoor (ongeveer 60k). Die stonden eerst ook in Foto’s maar zijn verdwenen, ik denk dat deze bibliotheek is overschreven? Aangezien het om nogal wat foto’s gaat wil ik niet teveel aanrommelen (en ook niet het risico nemen om ze kwijt te raken).

Wie heeft een tip over hoe ik het beste alles in 1 programma kan krijgen? Ik neem aan dat Foto’s het handigste is omdat iPhoto op een gegeven moment niet meer ondersteund wordt?

Of ik kan wellicht de foto’s gewoon in een ‘nomale’ folder ergens op de harddisk kwijt bijvoorbeeld in folders per jaar zodat ik ze kan openen wanneer ik ze nodig heb?

Ik heb eindeloos zitten zoeken ook op dit forum maar kan niet vinden hoe ik dit het beste kan aanpakken…. alvast hartelijk dank voor een reactie!

Bijdrager
    AnnX

Hallo allemaal! Ik heb nog steeds geen idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast hartelijk dank

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In Foto’s kun je zonder moeite je iPhoto-bibliotheek importeren. Zoek de iPhoto-bibliotheek in de Finder (waarschijnlijk staat hij in de map Afbeeldingen) en sleep hem dan naar het icoon van Foto’s in je Dock.

Bijdrager
    AnnX

hallo Jakko, dankjewel voor je reactie! Ik had ze ooit al eens geimporteerd maar ze zijn nu ‘overschreven’ door de nieuwe bibliotheek die dus van mijn laptop afkomt. Ik ben bang dat ik als ik doe wat jij voorstelt dat ik dan de ‘nieuwe’ Foto’s bibliotheek weer overschrijf met de oude en dat ik ze dan kwijt ben? Ik heb nog wel een back up hoor maar is er geen makkelijkere manier om ze samen te voegen? Of op te slaan als een ‘normale’ folder met foto’s?

Bijdrager
    McPim

Met een beetje goegelen of zoeken in OMT kun je zien dat samenvoegen van fotobibliotheken niet ‘zomaar’ kan, je moet keuzes maken. Zie bijvoorbeeld hier:

http://www.onemorething.nl/community/topic/samenvoegen-iphoto-bibliotheken-hoe-behoud-ik-alle-mappen/ (oud!)

Meerdere Foto bibliotheken samenvoegen tot een grote bibliotheek

samenvoegen foto's bibliotheek

In de laatste link staat weer een link van mij met de drie beste opties. (o.a. een link naar https://www.fatcatsoftware.com/powerphotos/ als mogelijkheid)

Bijdrager
    AnnX

McPim, heel hartelijk dank voor jouw reactie! Ik ga ermee aan de slag, wordt vervolgd.

Bijdrager
    Alicia Allen

Daily papers and magazines were first ready to duplicate photos rather than line drawings in the mid-1880s with the creation of the half-tone printing press. http://www.trueessayhelp.co.uk/ Initially beginning with staff picture takers, in the long run autonomous independent photographic artists assumed control.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.