6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    e.m.

Help: System pakt teveel ruimte in

Hey iedereen,

Mijn mac geeft mij constant melding dat mijn geheugen op is. Wat lastig werken is natuurlijk.

Ik keek even bij system information en zag dat mijn system 335Gb in beslag neemt.

Hoe kan ik dit oplossen? en waar kan ik zien wat nu eigenlijk die 335Gb inhoud?

Alvast bedankt.

ps: ik zag meerdere topics rond dit probleem maar nergens een oplossing.

Bijdrager
    koen

Met bijvoorbeeld het programma OmniDiskSweeper kun je zien waar al je ruimte voor gebruikt wordt.

Bijdrager
    e.m.

<p class=”cite”>koen op 24 oktober 2018 om 22:08</p>
    Met bijvoorbeeld het programma OmniDiskSweeper kun je zien waar al je ruimte voor gebruikt wordt.

Ah dat was de hulp! Ik heb zonet 400.000 bestanden verwijderd, veel cashes, autosaves en 200gb aan bitcoin blocks zo blijkt.

Bijdrager
    nnsa

Dan zou ik ook MalwareBytes maar eens draaien.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>e.m. op 24 oktober 2018 om 22:39</p>

<p class=”cite”>koen op 24 oktober 2018 om 22:08</p>

Ah dat was de hulp! Ik heb zonet 400.000 bestanden verwijderd, veel cashes, autosaves en 200gb aan bitcoin blocks zo blijkt.

Wel opletten met het lukraak weggooien van op het eerste oog onnodige bestanden. Kan zomaar iets van het OS zijn. “Cashes” in combinatie met bitcoin is trouwens een leuke vertikking. 🧐

Bijdrager
    Shmoo

En die Bitcoin blocks kun je ook in de garage opstapelen, heb ik ook gedaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.