21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Help! -> stervende SpeedTouch 510?

Sinds een week heb ik extreem onstabiel internet, het valt echt minstens 20 keer per dag weg. Vrees dan m’n modem (zo’n SpeedTouch 510) het aan het begeven is.

Ten eerste “piept” hij.. het is een soort hoge toon die duidelijk uit dat kastje komt. En ten tweede blijven de drie lampjes groen als ik m’n Mac laat sluimeren… en volgens mij was dat vroeger niet.:?

Iemand meer kennis van zaken?

Bijdrager
    PietjePuk

Yup, dat probleem herken ik. Heb ik namelijk ook gehad. Het zal eindigen met een dode SpeedTouch.
    Er zal niets anders opzitten dan een nieuwe modem te kopen.

Inactief
    Anoniem

Oké, bedankt… zal ik alvast maar op zoek gaan naar een nieuwe.:(

Bijdrager
    tarun

Mijn advies: koop geen Speedtouch. De meeste worden door providers cadeau gedaan, maar zelf kan je beter iets degelijks kopen. Kijk bijvoorbeeld op Kieskeurig.

Bijdrager
    CalmCruiser

ik heb mijne, een versie 4 van de week geflashed naar 4.2 en sindsdien loopt die niet alleen goed maar bied de software ook meer functionaliteit. Misschien kun je dat ook eens proberen, nieuw kopen kan altijd nog nietwaar, 8)

Bijdrager
    mbrant

Bij mij bleek de telefoonlijn te zijn doorgesneden door de KPN en niet goed aan elkaar te zijn gemaakt.
    Daarna bleek dat er geen onderhoud aan de centrale kast is gedaan, waardoor er vocht in de lijnen is gekomen. :sealed:
    “Als dit geen schande is; hier wordt nog gewerkt en niet gelanterfanterd!”, zo zei de ‘freelance monteur’ tegen de storingsdienst van de KPN. Of het onderhoud nu wel gedaan is, is nog maar de vraag. Het schijnt dat dit de taak is van Planet.
    Maar: de Speedtouch 546i doet het in ieder geval weer gewoon.

Bijdrager
    Patrick Stam

Heb nog speedtouch voor je. Gratis. Hebben?

Bijdrager
    wilko
    ”tarun”

Mijn advies: koop geen Speedtouch. De meeste worden door providers cadeau gedaan, maar zelf kan je beter iets degelijks kopen. Kijk bijvoorbeeld op Kieskeurig.

Wat is er precies mis met SpeedTouch modems? Ik heb er namelijk zeer goede ervaringen mee. Alleen de 510-serie schijnt inderdaad een beetje brak te zijn, dat is waar.

”Patrick”

Heb nog speedtouch voor je. Gratis. Hebben?

Oh ja, ik heb er ook nog eentje liggen:D

Bijdrager
    Vulture

@Zaske Modem uit zetten en na 1 minuut aanzetten geeft verbetering. Als dat niet helpt reset het modem dat wil nog als eens helpen. Zit aan de achterkant van het modem. Bij geen activiteit blijven de 3 lampjes idd groen. Een reset vraagt wel om nieuwe installatie van de software en daar heb je bij mijn weten wel een windows bak voor nodig.

Ik heb af en toe het zelfde probleem als jij. Als ik de ethernet verbinding van mijn zoon (windows bakje) er uittrek dan komt tie snel weer op speed.

Bijdrager
    Marius1976

@Zakske

Die fluittoon heb ik ook gehad met de 510. Bij mij werd het internet ‘trager’ en bij de snelheid stond ook een heel dubieuze snelheid. Elke keer wat anders, en altijd lager dan de keer ervoor. Heel vreemd.

Ik heb uiteindelijk maar een SpeedTouch 546 gekocht. Die doet het wel erg goed. Zelfde lijn, zelfde account, zelfde provider etc.

Als ik nu die brakke SpeedTouch 510 aansluit heb ik gelijk weer hetzelfde probleem.

Ik hoop dat het inderdaad alleen die 510 serie is… want ik heb geen zin om elke 2 jaar een nieuw modem te kopen.

Succes!
    Marius

Bijdrager
    tijn22

Speedtouch zijn kwalitatief zeer goed, met weinig uitval. Vergeet niet dat vrijwel elke KPN ADSL klant in Nederland zo’n modem heeft staan! Ik ben er ook zeer content mee, en heb na bliksemschade vorig jaar ook gewoon weer een Speedtouch weer gekocht. 2e hands wel te verstaan, via Marktplaats. 20 euri voor een zgan modem. Er is veel aanbod op dit moment, omdat veel mensen overstappen op voip abonnementen, en weer een nieuw modem krijgen zodat de oude overbodig is.

Mijn advies: Kopen op Marktplaats!

Inactief
    Anoniem

Snel even een D-Link ding gescoord en gelukkig weer online. Die SpeedTouch is echt rijp voor de vuilnisbak… herstarten hielp ook niks. Blij dat dat irritante gepiep nu gelukkig ook verdwenen is.:D

Inactief
    Anoniem

@tijn22: ik weet ook wel dat ze op internet redelijk goedkoop zijn, en had ook al een aantal aanbiedingen van mensen hier gekregen (gaande van goedkoop tot helemaal gratis!!!), maar ik kan geen dag zonder internet. Gelukkig weer online voor opening van de Amerikaanse beurs! :kleenex:

Edit: alleen die constant flikkerende LED’s beginnen me nu al te irriteren … snel even omdraaien met z’n voorkant tegen de muur.:mrgreen:

Bijdrager
    tijn22

“Eind goed, al goed” – De Cock (met ceeooceekaa)

:)

Bijdrager
    Oppie

Die piep, is dat niet een condensator die aan het doorlekken, dus aan het begeven is? Een serie van de oudere AirPort BS’s had er ook last van.

Inactief
    Anoniem

Geen idee… kan je alleen zeggen dat torrents ineens vleugels gekregen hebben. :innocent:

Inactief
    Anoniem
    ”Oppie”

Die piep, is dat niet een condensator die aan het doorlekken, dus aan het begeven is?

Ik denk dat je gelijk had, er zaten er een paar bolle tussen (niet echt héél duidelijk op de foto, maar goed).

Bijdrager
    Marius1976

Wel interessant!

Ik ga mijn speedtouch binnenkort dan effe openen. Misschien heb ik dat ook wel. Ik dacht altijd dat piepen veroorzaakt werden door een spoel, maar kennelijk heb ik dat mis.

Een paar elco’s vervangen is me die speedtouch nog wel waard, dan heb ik een reserve!

Groet,
    Marius

Inactief
    Anoniem

Probeer hem dan wel iets netter te openen dan ik. Twee clips wegduwen aan achterkant en het papier aan de onderkant verwijderen, daaronder zitten vier schroeven. Uiteraard kwam ik daar pas achter nadat ik met grof geweld dat ding in twee stukken had gebroken. :sealed:

Bijdrager
    lowfi

Wat voor dlink heb je eigenlijk gekocht?

Ik heb ook iets raars sinds ik de firmware hebt geupdate. Het lan lampje op de modem brandt niet meer terwijl er toch echt meerdere apparaten aanhangen :/

Inactief
    Anoniem

Een DSL-302G… probleem is dat er tegenwoordig haast geen vaste ADSL-modems meer te vinden zijn, bijna alles is draadloos.

http://www.dlink.com/products/?pid=67

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.