4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    KdK

Help, stereo blijft hangen bij afspelen via airtunes

Via Itunes en airtunes met een daaraan gekoppelde stereo speel ik muziek af op kantoor. De afgelopen 2 weken blijft alleen de muziek af ten toe hangen. Dus muziek stopt een paar seconden en gaat dan weer verder. Mega irritant!

Er zijn wel andere zenders in de buurt maar die zitten 3 of 4 kanalen naast mijn frequentie. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Ik werk vanaf een iBook G4, misschien is het dan toch tijd voor een nieuwe…?

Bijdrager
    block

Denk dat het toch met het streamen te maken heeft naar je Airport xpress.

Ik zelf heb hier soms lastmee wanneer ik Studio Brussel luister via Itunes… Hij gaat dan sneller streamen, heel bizar. Een nummer wordt dan sneller dan normaal afgespeelt. Heb hier ook nog geen goede oplossing voor gevonden… Iemand?

Bijdrager
    iJoost

Misschien zijn er nog “verborgen” netwerken. Probeer toch gewoon eens een ander kanaal. Je hoeft het alleen maar in de Airport Express zelf aan te passen.

Bijdrager
    FilX

Zit er daar op kantoor nog een router in het netwerk ? Wat is de bandbreette van die router ?

Ik heb hier thuis ook veel last mee gehad. Bleek dat mijn router het netwerk/internet verkeer + de AirTunes stream niet goed kon verwerken omdat de bandbreette van de router te klein was… Dat veroorzaakt het ‘haperen’ van de muziek.

Een ‘bredere’ router is dan de oplossing voor het probleem…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.