10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Dr Adams

help: speedtouch en airport extreme basestation

Help, ik draai helemaal dol. Wie kan mij helpen met de settings van een adsl speedtouch van alcatel (getweaked) en een airport extreme base station.

Ik heb om te beginnen altijd goed vebinding gehad met pptp-gui. Nu ik een pbook heb en airport heb ik een basestation aangeschaft. Al gauw werd ik op de feiten gedrukt dat de modem getweaked moest worden, zeer spannend overigens. Dit lukte en met de crosscabel naar de modem kon ik zonder pptp-gui verbinding maken met het internet. Het configureren van de base station lukte ook. De mac zag de base station en gaf zelfs de melding Status: verbonden met het internet via ethernet. Als ik nu de crosscable in de wanpoort van de basestation prik en notabene de settings van planet gebruik zoals ik die telefonische heb doorgekregen, krijg ik geen verbinding via de basestation met het internet. waar ligt de fout wie kan mij helpen. Na het tweaken heb ik deze settings hieronder van de sateh site ook ingevoerd. Om de modem te configureren. Wie kan mij helpen want na uren prutsen zie ik geen verschil meer tussen al de verschillende settings. Is er een link waar de instellingen letterlijk over genomen kunnen worden.
    Hieronder de rest van na de tweak. Was dit o.k. of moet hier iets aan veranderd worden. Ben overigens niet echt heel goed in netwerken.

Connect to the modem via the web interface on http://10.0.0.138. Then go to the PPTP menu and remove all entries. Apply and Save the changes. Go to the Phone Book and remove all entries. Again, Apply and Save changes.
    Now go to the Phone Book screen and add a new entry with name ‘MXS’ on 8/48 with type PPP. Save the changes.
    Go to the PPP screen and add a new entry for the ‘MXS’ with type ‘vc-mux’. Then configure the ‘MXS’ entry with the following settings
    Authentication
    User
    Your ADSL Username
    Password
    Your ADSL Password
    Routing
    Connection Sharing
    Everybody
    Destination networks
    All networks
    Specific network
    Leave empty
    NAT-PAT
    Enabled
    Primary DNS
    Primary DNS of your provider
    Secondary DNS
    Secondary DNS of your provider
    Options
    Local IP
    none
    Remote IP
    none
    Mode
    Always-on
    Idle time limit
    leave empty
    LCP Echo
    Enabled
    PAP
    Disabled
    ACCOMP
    Enabled
    Apply and save these changes. On the PPP screen you can now turn the Status to On and Save the changes. it can take a while before the modem connects and changes to the ‘on’ status. If it does not change, check the settings:-)
    Tada! ADSL Connection without PPTP!

Maar nu wie weet al de instellingen om met planet en een basestation verbinding te maken met de getweakte modem. Ben je eeuwig dankbaar.

Bijdrager
    SharkyMark

Ik heb hier bijna dezelfde instelling staan (Alcatel Speedtouch router, Airport Extreme bassisation en Planet Internet). Nu snap ik niet echt waarom je een crosskabel gebruikt. Die is alleen bedoeld om 2 computers rechtstreeks met elkaar te verbinden (ik heb geen idee wat pptp-gui is). Probeer eens de modem met het basisstation te verbinden met een normale UTP kabel.

Bijdrager
    Walkingfingers

wellicht kun je eerst hier http://www.planet.nl/planet/show/id=196243/contentid=388790/sc=d7e824 beginnen en eens kijken hoe ver je er mee komt en vervang die crosscable door een gewoon ethernetkabeltje

Bijdrager
    Dr Adams

Mischien erg dom maar ik dacht dat alle netwerk kabels het zelfde waren, de twee die ik gebruik zijn van de modem en van een netwerk printer. Ik heb ze bekenen maar ze zijn beide gelijk. Zou het daar aan liggen of kun je me nog wat instellingen laten zien. Ik ben namelijk na 24 uur pritsen echt de kluts kwijt. Overigens heeft het airport stausbalk constant verbinding. Zeer irritant dus. Los van jouw antwoord waar ik erg blij mee ben de vraag aan jouw of anderen naar al de settings ook die van de modem. Om zeker te weten dat daar niets fout zit. Het uit testen van de kabel hoe herken ik dat en als die dan fout is dan kan ik dat maandag pas doen.

Bijdrager
    Dr Adams

Even voor de zekerheid, dezelfde kabels dus de cross kunnen beiden een internet verbinding tot stand brengen, tussen de mac en de modem, wat vreemd is is dat de mac wel over de airport naar de netwerk printer kan printen door de cross cable tussen de airport en de printer.
    Hoe zit de theorie van het utp kabel gebruik in elkaar?

Iemand die deze knakker of stakker kan helpen.

Thanks

Bijdrager
    Walkingfingers

ik heb je een PB gestuurd, als je wel mail kunt ontvangen (eventueel even met je interne modem inloggen) kun je me bellen en kijken hoever we komen.

Bijdrager
    Dr Adams

Yes, ik heb verbinding hier vanaf de bank met de pbook op schoot. Met grote dank aan mike die mij telefonische ondersteunt heeft.
    Thanks mike voor je tijd en support, veel mac plezier toegewenst.

Dr adam’s

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Dr

Even voor de zekerheid, dezelfde kabels dus de cross kunnen beiden een internet verbinding tot stand brengen, tussen de mac en de modem, wat vreemd is is dat de mac wel over de airport naar de netwerk printer kan printen door de cross cable tussen de airport en de printer.
    Hoe zit de theorie van het utp kabel gebruik in elkaar?

Iemand die deze knakker of stakker kan helpen.

Thanks

leg de stekkertjes van een gewone en een crosscable op een gelijke manier naast elkaar en kijk naar de kleuren van de draadjes, bij de gewone is de volgorde van de kleuren gelijk, bij de crosscable zijn de kleuren precies omgekeerd (mmestal staat het op de cable vermeld)

Bijdrager
    boekeloo

cross over:

1 naar 3
    2 naar 6
    3 naar 1
    6 naar 1

Bijdrager
    HSL
    ”SharkyMark”

Nu snap ik niet echt waarom je een crosskabel gebruikt. Die is alleen bedoeld om 2 computers rechtstreeks met elkaar te verbinden (ik heb geen idee wat pptp-gui is). Probeer eens de modem met het basisstation te verbinden met een normale UTP kabel.

zelfs dit is niet waar,..:D

alle macs hebben een ethernetpoort die merkt als hij een cross ipv een normale kabel gebruikt en andersom,.. en dan draait de computer zelf het signaal om,.. dat is al een jaar of 3 standaard bij apple,.. crt imac was de laatste met de normale ethernetpoort…. dit is echt een superhandige feature!!

ik heb me laten vertellen dat dit een autosensing ethernetpoort heet,.. maar na een discussie op dit forum ben ik erachter dat het autocrossing heet.

zie meer in deze topic onderaan:
    http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=6612&highlight=autosensing

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.