12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    pauless

help!!!! shockwave flash instaleren

Ik probeer om shockwave flash te instaleren, maar krijg dan de melding:Er is geen standaard programma opgegeven om het document te openen. Doe ik dan iets verkeerd? Of mis ik dan programma’s? Zoals uit de vraag blijkt ben ik redelijk onervaren met de mac. Maar als iemand mij kan helpen, graag…

Anoniem

Het programma dat je daarvoor nodig hebt heet “DiskImageMounter” (te vinden onder /System/Library/CoreServices/DiskImageMounter.app.)… maar maakt gewoon onderdeel uit van OSX. Zeker dat je een versie voor Apple gedownload hebt?

Bijdrager
    pauless

als ik in bibliotheek kijk kan ik hem niet vinden. Zou misschien kunnen dat hij een x verweiderd is door onkunde. Is dit dan misschien ook te downloaden ergens? En ja, ik weet zeker dat het voor de apple is

Anoniem

Dus als je kijkt op Harde schijf -> Systeem -> Bibliotheek -> CoreServices, dan staat er geen DiskImageMounter tussen?:?

Laten we zeggen dat bij normaal gebruik het uiterst onwaarschijnlijk is dat je hem weggegooid hebt. Als gebruiker kom je daar nooit… je hebt er ook niks te zoeken. Los downloaden wordt lastig, beter idee is om Pacifist te downloaden en zo de DiskImageMounter van je install dvd te halen.

-> http://www.charlessoft.com/

Bijdrager
    pauless

ja, daar heb ik gekeken, en ik kan daar CoreServices al niet vinden.. Maar ik kan met Pacifist DiskImageMounter van mijn install dvd halen? Wijst dit dan zichzelf?

Anoniem

Zonder CoreServices kun je helemaal niks met je Mac doen. :sealed:

Pacifist wijst eigenlijk zichzelf, maar je zult wel een beetje moeten bladeren voordat je DiskImageMounter gevonden hebt.

Maar ik vraag me eigenlijk af of dit wel de oplossing voor je is. Je bent dus nieuw met Apple? Is het je eigen computer, staan er meerdere accounts op, heeft iemand anders alles voor je ingesteld? Enz…

Lijkt me verstandiger om daar eerst even naar te kijken.

Bijdrager
    pauless

als je zegt dat je dan verder niets met de mac kan doen moet het misschien nog wel ergens staan. Dit lukt nu niet en ik kan diverse bijlages van emailtjes niet openen, maar verder merk ik niets. Het is mijn eigen computer. Mijn vrouw had hem al(zij weet er net zo weinig van als mij)en hij is toen ingesteld door iemand die ondertussen niet meer bereikbaar is. Maar wij hebben, hoe dom ook, enige tijd geleden diverse dingen gewist…. En er staan niet meerdere accounts op. Is er ook een zoekmogelijkheid om te vinden of dit programma evt. ergens anders staat?

Anoniem

Maak bij Systeemvoorkeuren -> Accounts eens een nieuwe account aan en kijk of het daarmee wel werkt (installeren Shockwave Player).

Bijdrager
    pauless

ik ben nog even aant zoeken geweest.
    Via Finder>HD>Systeemmap>Bibliotheek>map CoreServises.
    Alleen in het mapsymbool van Systeem en in het mapsymbool CoreServises staat een X.
    En in CoreServises kan ik DiskImageMounter.app niet vinden.
    En ik ga is proberen om een nieuwe account aan maken.
    Alvast bedankt zover….

Bijdrager
    pauless

Als ik een nieuwe account aanmaak heb ik precies hetzelfde probleem.

Anoniem

Ik zou gewoon je install dvd erin stoppen en kiezen voor “Werk Mac OS X bij”… lijkt me het veiligste.

Bijdrager
    pauless

super bedankt zover, ga ik zeker proberen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.