6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    wortel

Kan schijf kan niet deactiveren

Hallo iedereen,

Mijn laptop is vol, ik probeer mijn harde schijf die 500 gb heeft te gebruiken maar dit lukt niet. Als ik naar Hulpprogrammas ga–> Schijfhulpprogramma’s en dan bij schijf EHBO alles wil controleren stopt hij op ongeveer 70% en geeft die aan dat ik de schijf moet herstellen, echter is deze knop grijs en kan ik die niet aanklikken. als ik vervolgens naar wissen ga, geeft die aan dat de schijf niet kan worden gedeactiveerd.. dus..

ik ben echt een zware beginner met laptops, en dit gaat me ietsje te ver, ik hoop echt dat iemand me kan helpen, ik ben hier al weer ondertussen 5 uurtjes druk mee bezig.

Groetjes

Bijdrager
    IGBA

Opstarten in Recovery Mode: https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

Van daaruit kun je ook bij Schijfhulpprogramma en kun je de schijf wel deactiveren/herstellen/wissen whatever.

Bijdrager
    Hyrax

Even ter verduidelijking: heb je het over je interne schijf van 500GB die niet wil wissen of een externe schijf?

Bijdrager
    Hansi2124

Om te beginnen:
    Je topictitel helemaal in hoofdletters typen staat nogal SCHREEUWERIG.
    Beter is om te beginnen met een hoofdletter en voor de rest kleine letters te gebruiken.

Ten tweede kan je nooit vanaf je opstartschijf je opstartschijf wissen of deactiveren. Gelukkig maar, anders zouden de topics hierover de overhand hebben gehad op elk forum.
    Volg de werkwijze van IGBA en het gaat helemaal goed.

Maar zorg eerst voor een backup van die harde schijf en gebruik daarvoor uiteraard een aparte externe schijf van minimaal dezelfde grootte als je interne hd, maar liever nog groter. Dat kost vandaag de dag niet zoveel meer.

Bijdrager
    penseel

En het is niet slim om je email adres te gebruiken.

Bijdrager
    wortel

oh excuses, dat was niet de bedoeling! dankjewel voor de antwoorden, ik bedoel externe schijf…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.