5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    gereserveerd

Help: Schijf gewist, kan Lion niet terugzetten.

Ik wil mijn Macbook uit 2011 aan mijn ex geven, omdat ik zelf een nieuwe Macbook Retina heb gekocht. Nu heb ik al mijn belangrijke gegevens eraf gehaald en via CMD+R > schijfhulpprogramma, de schijf gewist.

Nu wil ik Mac OS X weer opnieuw installeren, maar ik zie alleen staan (na CMD+R): “Installeer Mac OS X opnieuw – Configureer en installeer een nieuw exemplaar van Lion”. Wanneer ik hierop klik en doorklik, krijg ik een schermpje te zien “Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw”.

Wat nu?

Ik heb via Diskmaker al een USB installatieschijf van El capitan (via de appstore) gemaakt, maar ik kan dit nergens installeren. Bij opstarten ALT inhouden werkt niet.

Bijdrager
    Blieper

Alt zou moeten werken, lijkt mij, bij Lion heb je als het goed is ook een opstart DVD toch?

Bijdrager
    makasa

Wel een Wi-Fi verbinding gemaakt?

Bijdrager
    gereserveerd

Nog twee maal geprobeerd met opstarten Alt (eerder geprobeerd maar deed het niet?) en het is zo toch gelukt om El Capitan direct te installeren. Bedankt!

Bijdrager
    T-sec

Hier wilde ik even op inhaken met het zelfde probleem bij een oudere witte MB uit 2006.
    Deze MB gaat naar mijn dochter dus moet een schone installatie krijgen met haar iCloud ID.

Appeltje-R schijf gewist en OSX Lion opnieuw installeren: “Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar”.

Ik heb geen originele OSX DVD en uit ervaring weet ik dat bootable USB sticks van een universele OSX Lion niet werken.
    Het enige wat ik nog wel heb is de oude HDD in originele staat uit de tijd dat ik met CCC een SSD heb geplaatst in de MB.
    Ook staat de Time Machine Backup nog op mijn Airport Time Machine.

Iemand een werkende tip?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  T-sec.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  T-sec.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.