7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Applol

Help! Scherm met folder en ! bij nieuwe HDD, kan niet booten..

Zojuist een nieuwe HDD laten plaatsen door een APR, maar krijg een knipperende folder met een uitroepteken te zien. Las dat dit kan duiden op een dead HDD, een DOA lijkt me mogelijk. C Indrukken met zowel snow leoparx cd als originele cd lukt niet, krijg de folder te zien. Alt indrukken lukt wel, dan zie ik een hangslot icoon met een invoerveld. Maar geen bekend password accepteerd deze. Aangezien het een lege, nieuwe HDD is.. vermoed ik dat er een password op de boot zit. Iemand een idee of dit het kan zijn?

Bijdrager
    Oppie

Je hebt een OFP erop staan: http://support.apple.com/kb/HT1352
    En is die HD wel -juist- geformatteerd?

Bijdrager
    Applol

Ik probeer het nu te resetten, maar krijg vreemdgenoeg weer de folder. Cmd + Alt + o + r heeft geen effect.

Bijdrager
    Applol

Nee, hdd is niet geformateerd gaf de winkel aan. Geen idee hoe ik daarbij kan komen zonder schijflpprogramma, want die staat op de bootsble cds…

Moderator
    Strifer

Druk je wel op het juiste moment op de toets en ook lang genoeg? Het duurt naar mijn mening vrij lang voordat ie van de dvd gaat starten. Dat zou namelijk gewoon moeten werken zodat je de schijf kunt formatteren en OSX opnieuw kunt installeren.

Bijdrager
    Little Idiot

Wat is dat voor APR? Niet eens een OSX geformatteerde schijf er in zetten, of even een beetje moeite nemen om de Mac 1 keer aan te zetten?

Bijdrager
    Sam Rijver

Door dit soort berichten ben ik altijd zo verbaasd. En dan slaken die gasten bij apr ook nog eens verondwaardigde kreten als je gewoon zelf hebt gedaan. Er zullen vast en zeker uitzonderingen bestaan maar voor zoiets simpels als een nieuwe hdd ga ik het risico echt nooit meer lopen (en teveel betalen).

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.