25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    lions90

Help!: recovered files afspelen op Mac lukt niet: uitvoerbaar Unix-bestand

Hoi,

Ik heb enige tijd een iMac en heb wat geformateerdere files recovered want die had ik nog nodig. Gaat om vakantiefims (avi) maar na recoveren heten ze Avi.A.index en avi.index. Bij de info staat: Uitvoerbaar Unix-bestand en bij voorvertoning een grijs vlakje met exec erin. Ik heb al diverse programma’s geprobeerd maar niks lukt. Zijn deze files nog af te spelen en hoe? Hij geeft wel aan dat het geen avi files zijn. Ik heb al Divfix etc geprobeerd. Hernoemen naar .avi helpt ook niet.

Gr

Bijdrager
    Pieterr

Hoe (met welk programma) heb je de bestanden gerecovered?

Hier worden wat opties genoemd: http://forum.videohelp.com/threads/238062-Restoring-AVI-Index

Bijdrager
    JBStudio

Hoe groot zijn de ‘unix’ bestanden?

Bijdrager
    lions90

Met recover4all en de bestanden zijn niet zo groot, max 100 mb.

Bijdrager
    lions90

: http://forum.videohelp.com/threads/238062-Restoring-AVI-Index

dit zijn volgens mij windows programma’s dus kan die niet gebruiken.

Bijdrager
    JBStudio

?Recover4all is toch een windows programma?

gooi ze eens in ffmpeg…. wat zegt dat programma ervan?

Bijdrager
    lions90

ja klopt…was vergeten te zeggen dat ik ze recovered heb van een geformatteerde windows pc…die pc is naar mijn ouders gegaan en ik heb mac aangeschaft.

Bijdrager
    chatsmit

Ik neem aan dat je al geprobeerd hebt die bestanden met VLC af te spelen?

Bijdrager
    lions90

ffmpeg zegt dat de file Unrecognized is……..

Bijdrager
    lions90

ja VLC lukt niet

Bijdrager
    chatsmit

Nooit zelf geprobeerd, maar misschien werkt het: http://fixounet.free.fr/avidemux/

Bijdrager
    lions90

Bedankt voor de tip, maar dit werkt ook niet. Kan de file niet openen. File heet dus wel een avi.index file en is niet leeg maar wordt nergens herkent. Ligt volgens mij aan die index……ik weet het ook niet.

Bijdrager
    lions90

ik heb mediainfo gebruikt en daar geeft hij aan dat de file format: BDAV is…zegt mij niks.

Bijdrager
    chatsmit

Dat de bestanden een .index extensie hebben moet geen probleem zijn. Hernoem maar eens een werkend videobestand naar .index (ipv .avi of wat dan ook) en de videoplayers kunnen het gewoon afspelen. Zijn de recovered bestanden wel even groot als het origineel was? Want het lijkt me eerder dat het recover programma gewoon probeert alle bitjes die hij ervan kan vinden bij elkaar pleurt in 1 .index bestand. Mis je een beetje data dan zou bovenstaande programmaatjes iets kunnen fixen, maar dat blijkt niet te lukken.

Bijdrager
    JBStudio

En als je de file bekijkt op een pc. Wat doet ie dan? Aangezien de bestanden niet leeg zijn, zal recover4all wel een oplossing hebben. Ik geef je de meeste kans om even op een pc’tje verder te klooien.

Bijdrager
    lions90

Zou kunnen dat ik het bestand kleiner is dan het origineel, maar dat durf ik niet te zeggen. Ik ga er maar vanuit dat het niet meer lukt dan. Wel raar dat het bestand niet herkent wordt.

Bijdrager
    Obi

Hoe groot zijn de 2 aangemaakte bestanden *.index en hoe groot was het originele bestand?
    Unix (via terminal) heeft een aantal krachtige commando’s om in bestanden te kijken maar ook om bestanden samen te voegen.

En hoe heeft de recovery plaats gevonden, volledig op de PC of van de PC naar een mac (schijf) toe?

Bijdrager
    Vinhelper

Voortaan eerst een backup maken voordat je formatteert.

Of gewoon altijd een backup maken, dan zit je nooit fout.:wink:

Bijdrager
    chatsmit
    lions90 op 13 september 2010

… Wel raar dat het bestand niet herkent wordt.

Nou eigenlijk niet. Ga maar eens lekker schoffelen over je grasmat in de tuin. En daarna op je kop krijgen van je vriendin/vrouw dat het gras toch echt mooier was. Je hebt de keus, nieuw gras kopen of proberen te herstellen. Je haalt de grasprietjes uit de kliko en zaait ze 1 voor 1 terug. Wedden dat je vriendin zegt dat ze het strakke grasmatje niet meer herkent:-)

Bijdrager
    lions90

Ik bekijk de bestanden nu onder windows op een laptop en als Type geeft hij aan INDEX. Recovery heeft volledig op de pc plaatsgevonden. Ik weet niet meer hoe groot originele bestand was. Type is dus geen AVI maar INDEX onder windows. Is dit dan niet goed?

Bijdrager
    Vinhelper

Maar je kan in dit geval geen ‘nieuw gras’ meer kopen, want van die soort had je maar 1 ‘grasmat’.

Om maar even in die termen te spreken, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.:lol:

Bijdrager
    chatsmit

Ja precies, en voor vrouwlief is het ook nooit hetzelfde he. In topicstarters geval, je windows recover software heeft in de kliko zitten pansnavelen om zoveel mogelijk grassprietjes terug te zaaien. Maar teveel grassprietjes waren al verteerd…

Bijdrager
    lions90

dus gaat niet meer werken?

Bijdrager
    lions90

Het vreemde is wel dat de bestanden op een D:/ schijf stonden die ik alleen voor films heb gebruikt, dus recoveren zou dan moeten lukken helemaal. Ging maar om paar films en nooit iets overschreven daar.

Bijdrager
    1984
    lions90 op 13 september 2010

Ik heb al diverse programma\’s geprobeerd maar niks lukt. Zijn deze files nog af te spelen en hoe?

Heb je MPEG streamclip ook al geprobeerd.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.