8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    DikkeWim

Help: prullenbak niet meer op Desktop en in FInder venster

Heb een nieuwe MB-Pro met touchbar en Sierra 10.12.2. Werkt prima maar….

1) ik zie geen prullenbak meer op het bureaublad en in een Finder venster (navigatiekolom). Via weergave en instellingen in de Finder is niet in te stellen dat er een prullenbak op het bureaublad zichtbaar gemaakt moet worden.

2) In Sierra 10.12.2 op mijn MBP kan ik geen instelling vinden om een venster te verslepen met 3 vingers. Op mijn oude MB Air lukt dat wel.

Heeft iemand een oplossing voor deze problemen?

Bij voorbaat dank.
    Wim

Bijdrager
    janbertwedman

Je bedoelt in je Dock?

Bijdrager
    DikkeWim

Nee, in de DOCK heb ik hem terug kunnen krijgen door de p-list te resetten (voor mijn Dock).
    Ik bedoel echt op de desktop en in de Finder vensters.

Heb je een suggestie?

Moderator
    Night

Hmz… ik heb al sinds OS9 geen prullenmand meer op mijn desktop…:angel:

Heb je soms een soort appje geĂ¯nstalleerd gehad dat overal prullenbakjes neerzette?

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Zoals Night reeds aanhaalde, sinds de introductie van de eerste Mac OS X staat de prullenmand enkel nog in het Dock. Niet op het bureaublad, niet in de Finder. Da’s iets voor Windows.

Hoe bedoel je trouwens, p-list resetten om de prullenmand terug in het Dock te krijgen? Die krijg je daar heus niet zomaar uit hoor.

Bijdrager
    mowat

Zoals enkelen hierboven al gezegd hebben : de prullenbak staat niet op het bureaublad, maar altijd in het Dock en ik heb al de systemen hier nog op mijn macs staan van de laatste 10 jaar . Hij zal er ook niet zomaar opkomen door een plist te resetten . Heb je misschien ergens in de terminal zitten rotzooien ?

Bijdrager
    feek

Gebruikte je misschien PathFInder op je oude Mac? Met deze app is het wel mogelijk een prullenbak op je bureaublad te tonen.

Bijdrager
    DikkeWim

Ik gebruikte PathFinder op mijn oude laptop. Dat zal het zijn.

Feek, bedankt voor de opmerking.

Overigens werkt PathFinder niet op mijn MacBook Air (oude laptop) Ă©n ook niet op mijn nieuwe MacBook Pro met touchbar. Op mijn desktop (iMac met zelfde besturingssysteem OSX Sierra 10.12.2 werkt het weer wel probleemloos.
    Dat is een ander probleem.

Dank allen voor jullie reacties!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.