6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    G4

Help! Programma’s lopen vast

Hoi,

Mijn G4 MDD met Leopard geeft problemen.

Mail, Safari en adresboek werken wel maar zodra ik photoshop, coda of camino start lopen de programma’s vast. het systeem blijft draaien.

Iemand enig idee???

Bijdrager
    sypie

Hoeveel geheugen zit er in die Mac, en welke Photoshop/Coda versie draaien er op?

Bijdrager
    G4

Wanneer ik info opvraag voor harde schijf staat er het ene moment 12 gig beschikbaar en het andere moment 0 kb gebruikt.

Bijdrager
    Hansi2124

Als men vraagt hoeveel geheugen er in je Mac zit, betekent dit hoeveel RAM-geheugen zit er in? Dus 768MB, 1GB, 1,5GB, 2GB, etc.

Wat jij bedoelt is hoeveel vrije ruimte is er nog op de harde schijf.

Bijdrager
    1984
    ”G4″

Wanneer ik info opvraag voor harde schijf staat er het ene moment 12 gig beschikbaar en het andere moment 0 kb gebruikt.

Mac OS is zo gebouwd dat het je vanzelf een melding geeft wanneer haar opstartschijf (of partitie) te vol is. Je Mac zal dan ook ook aanmerkelijk trager gaan werken. Echter zover moet je het toch echt niet laten komen. Vuistregel: minimaal 15% vrijhouden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je zegt dat o.a. Photoshop vast loopt.
    Maar wat zijn de symptomen?
    Crashed het programma(s) gelijk?
    Krijg je een fout melding / crash na het uitvoeren van een bepaalde handeling?
    Hangt het programma? (strandbal cursor)

Als je iets meer info geeft over dit, je OS en je RAM kunnen wij er meer mee.
    Om te beginnen zijn photoshop en camino twee totaal verschillende applikaties.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.