5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jeneverstoker

Help: printprobleem met Virtual PC 6.1

Wie weet raad met het volgende probleem: Er is iets grondig mis gegaan met de Virtual PC-bagger. Tijdens het printen van een document (met behulp van de emulatie die via de geinstalleerde Apple-printer werkt) klapte heel Virtual PC er uit. Dus niet alleen de Windows PC maar de hele VPC-applicatie.
    Opnieuw opstarten kon wel, maar dan ging VPC gelijk proberen om opnieuw dat printbestand (wat ergens hangt, maar niet in de printbuffer van de Apple) opnieuw naar de printer te sturen. Om er vervolgens uit te klappen. En dat steeds weer. Uiteindelijk heel VPC van de schijf gehaald en opnieuw geinstalleerd. Direct bij de eerste opstart wilde het kreng weer dat oude bestand gaan printen. En klapte er dus weer uit zonder dat ik maar iets kon doen om dat te voorkomen.
    Kortom: ik kan VPC op deze manier niet meer gebruiken. Weet iemand waar zo’n raar VPC printbestand zich bevind en hoe het is te verwijderen?

Hans

Moderator
    Night

Ik denk dat je VPC image dan ook niet meer werkt. Dus je Windows moet opnieuw booten.
    Druk dan afhankelijk van je Windows versie F3 of F8 in en kies voor veilige opstartmodus. Open vervolgens je printer en gooi het bestand uit de queue. Na herstart zou alles weer naar behoren moeten werken.

EDIT

het printbestand wordt niet door vpc maar door Windows zelf gehandled, dus je moet IN windows je printer openen en in de printqueue het betreffende bestand deleten.

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”Night”

Ik denk dat je VPC image dan ook niet meer werkt. Dus je Windows moet opnieuw booten. Druk dan afhankelijk van je Windows versie F3 of F8 in en kies voor veilige opstartmodus. Open vervolgens je printer en gooi het bestand uit de queue. Na herstart zou alles weer naar behoren moeten werken.

Bedankt voor je reactie. Helaas is het niet zo simpel. VPC klapt er al uit voordat de virtuele windows-PC wordt gestart. Direct bij het opstarten van VPC wordt de printjob opnieuw naar de printer gestuurt.

”Night”

het printbestand wordt niet door vpc maar door Windows zelf gehandled, dus je moet IN windows je printer openen en in de printqueue het betreffende bestand deleten.

Ik heb zelfs heel de windows PC gedelete en ook nog VPC van de schijf gegooid. Daarna VPC opnieuw geinstalleerd. Zodra ik de nieuw geinstalleerde VPC voor de eerste keer starte, gebeurde weer precies hetzelfde. Ergens in een donker hoekje van de harde schijf moet dat printbestand staan dat weer vlekkeloos door een nieuwe VPC wordt herkend. Maar waar?????? :(

Moderator
    Night

Ik heb eerder het vermoeden dat (misschien wel door dat print bestand) iest in VPC is beschadig – een onzichtbaar instellingen bestand. Door het printbestand zèlf kan het niet komen, dit word nl., zoals ik al zei, door windows en niet door VPC gehandled. VPC zorgt zelchts voor softwarematige doorkoppeling van de betreffende poorten van Windows naar iets wat de mac begrijpt.

Misschien dat je met file-buddy het betreffende bestand kan achterhalen.

Overigens heeft Mactopia (het mac-gedeelte van http://www.microsoft.com) een eigen VPC forum en troubleshoot gedeelte. Misschien dat je dáár je vraag óók eens kan stellen.

Bijdrager
    steve1

Volgens mijn bescheiden menig is dit ook zo.
    Zorg er voor dat je printer afstaat vooraleer je VPC opstart, zo kan de printopdracht niet uitgevoerd worden.
    Ga dan naar je printer in Windows en verwijder de opdracht. He kan wel even duren vooraleer het printdocument verwijderd is.

Steve1

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.