7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    geulwijk

Help.. Partitioneren mislukt, ben nu 2T kwijt op nieuwe iMac

Dus.. De 3T harddisk van mijn nieuwe 2013 iMac heb ik via schijfhulpprogramma geprobeerd te partitioneren. Na het lange proces kwam er een melding dat het was mislukt, en nu is er van mijn schijf nog maar en kleine 1T overgebleven, met de naam Macintosh HD. In schijfhulpprogramma zie ik onder het kopje ‘partitioneren’ bij ‘Partitie-indeling’ een klein wit blok met de naam ‘Macintosh HD’ en daaronder een grijs blok met niks.

Dat grijze blok kan ik wel selecteren, maar ik kan dan niet op het minnetje drukken om te verwijderen. Alle andere knoppen worden dan ook grijs en ik kan er dus niks mee. Ik heb opgestart met command R ingedrukt en kan dan Mountain Lion opnieuw installeren, maar ik kan alleen maar kiezen voor die kleine Macintosh HD. Daarmee krijg ik mijn partitie dus niet terug, toch? Of kan ik daar in een volgende stap voor kiezen?

Ik wordt er erg verdrietig van, wie van jullie die de moeite heeft genomen dit hele bericht te lezen, kan me helpen? Ik krijg hier waarschijnlijk een slapeloze nacht van..

Alvast bedankt!

Bijdrager
    geulwijk

Ik zit te denken, ik heb mijn ‘oude’ iMac nog. Kan ik daar mijn nieuwe aanhangen en die als externe schijf laten opstarten, zodat mijn oude iMac de schijf wel in zijn geheel kan formatteren? Zo ja, hoe?

Bijdrager
    Aleks

Heb je de Mac ook al opnieuw opgestart? En probeer eens controleer schijf/herstel schijf in het schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    geulwijk

Ja, maar dat geeft allemaal geen resultaat.

Bijdrager
    Vicompany_1

schijfhulpprogramma zou normaal gezien een oplossing moeten bieden.

Moderator
    Night

Je moet ook niet op het min-teken drukken, maar op het + teken.
    Grijs gebied is ongepartitioneerde ruimte, die vrij is om extra partitie(s) in aan te brengen.
    Daarnaast kan je ook nog “schuiven” met de grijze rectangles in de rechteronderhoek van de partities totdat de partitiegroottes aan je wens voldoen.

Bijdrager
    geulwijk

Contact gehad met Apple Care. Juist vandaag is binnen Apple bekend geworden dat bij de nieuwe iMac de 3T Fusion Drive bij het partitioneren een probleem geeft zoals ik dat heb ondervonden. Dus: NIET partitioneren! Apple werkt aan een oplossing om mijn verloren partitie weer terug te krijgen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.