8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    rjjd

Help: Outlook Identity database bestand corrupt of beschadigd

Ik heb een vraag over een Outlook 2011 voor Mac , ik heb een database van 650 MB groot maar deze is beschadigd geraakt tijdens het opstarten van outlook. Outlook doe niets meer en ik zie geen mail of agenda items meer.
    Hoe kan ik dit beschadigde database bestand repareren of welke software kan ik hiervoor gebruiken ? of kopen? die dit probleem kan oplossen.
    Er staat belangrijke mail in die is graag wil redden. Een backup heb ik helaas nog niet kunnen maken daar ik de laptop pas in het bezit heb.
    Wie heeft dit eerder bij de hand gehad en met succes zijn outlook database kunnen repareren ?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Klik eens met Option ingedrukt op Outlook. Als het goed is krijg je dan de Microsoft Database Utility te zien. Selecteer daar je database en klik op “rebuild”.

Bijdrager
    fixar

Wat voor email account heb je? POP of IMAP? Als het IMAP is kun je de mail alsnog weer beschikbaar krijgen door het account in te stellen in het programma ‘Mail’ van Apple… Als het POP is, is er misschien de instelling gemaakt dat bij het ophalen van de emails de mails van een bepaalde periode nog op de mailserver laat staan. Die zijn dan via webmail of na instellen in ‘Mail’ nogmaals binnen te halen.

En… vandaag nog een backupschijf kopen….kost nauwelijks 50 euro en het instellen van TimeMachine is nog geen minuut werk.

Bijdrager
    abbenhui

Ik zou voorstellen dat je eerst en vooral het .pst bestand opzoekt en veiligstelt.
    Daar zitten alle mails en accountgegevens in. Als je dat kopieert naar een veilige plek kun je van alles gaan proberen om Outlook aan de gang te krijgen; zodra die weer up and running is kun je dat .pst bestand inlezen en heb je al je mails weer terug.

Bijdrager
    Mela
    abbenhui op 02 april 2015

Ik zou voorstellen dat je eerst en vooral het .pst bestand opzoekt en veiligstelt.

Op zoek gaan naar een .pst bestand heeft hier helaas niet veel nut. De Mac versie maakt gebruik van een .olm bestand.
    Zoals @waffle zegt … Probeer eerst je database opnieuw op te bouwen, meestal werkt dit prima.

Mooier zou het natuurlijk zijn als je terug kon vallen op een Back-up ..:wink:

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Mela.

Bijdrager
    abbenhui
    Mela

Op zoek gaan naar een .pst bestand heeft hier helaas niet veel nut. De Mac versie maakt gebruik van een .olm bestand.
    Zoals @waffle zegt … Probeer eerst je database opnieuw op te bouwen, meestal werkt dit prima.

Mooier zou het natuurlijk zijn als je terug kon vallen op een Back-up ..:wink:

Oohps… mijn Windows-verleden speelt weer op; sorry.
    Maar heeft dat olm. bestand niet dezelfde functie / inhoud als het pst.bestand bij Windows?

Bijdrager
    Mela

Functie en inhoud zijn redelijk identiek, maar niet één op één uitwisselbaar door bijvoorbeeld een eenvoudige herbenoeming.
    De daadwerkelijke indeling is daarvoor te verschillend.

Bijdrager
    abbenhui

Nee, dat snap ik. Maar dan blijft de kern van mijn eerdere betoog overeind: stel dat olm-bestand veilig voor je gaat proberen outlook te repareren.
    Op die manier stel je iig je berichten veilig.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.