11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Dopedealer

HELP !!!!!!!! OS X 10.1.5 updaten naar Jaguar Blijf hangen

Ik heb via een goede maccer een Jaguar update gekregen, maar deze wil niet echt werken………….namelijk bij het updaten vraagt ie om de systeem opnieuw op te starten (ibook 500mhz, 128 + 256 mb 10 int 30 gig extern) bij het opstarten druk ik op c en krijg ik de apple logo en dat was het ….leest ie ff de cd en blijft zo op die apple logo (zelfs de hele dag blijft ie zo zonder enige teken van leven……
    kan iemand mij vertellen of dit normaal is of wat er aan de hand is (firmware is trouwens ge update & de cd werk wel (is al eerder in gebruik genomen) :finderoud: :apple: :x

Bijdrager
    Gijs

Met een update-cd kun je niet opstarten, alleen (de naam zegt het al): updaten. Dus geen c indrukken bij het herstarten, maar gewoon laten opstarten.

Bijdrager
    Urbin Design

In voorkeuren-> opstart cCD kiezen kies daar de CD 10.2!

Herstarten moet lukken.:D

Bijdrager
    Haddock

Volgens mij bestaat er helemaal geen update van 10.1.5 naar 10.2

Jaguar kan alleen vanaf de originele cd geinstalleerd worden. Wel zijn er inmiddels al 4 updates voor Jaguar zelf, 10.2.4 is de laatste daarvan. Weet je zeker dat je niet een van die updates te pakken hebt?

Als er wel een update van 10.1.5 naar 10.2 bestaat hoor ik dat graag!

Bijdrager
    MacAttack

hij zal upgrade bedoelen denk ik

Bijdrager
    Dopedealer

IK heb weer mijn ibook een kans gegeven om up te daten naar 10.2 Jaguar maar deze wilt niet echt, ik heb intussen alle hardware gecheckt (alles draaiet normaal en volgens de eisen moet ie gewoon doen) maar nogmaals bij het opstarten krijg ik een witte appel op een grijze achtergrond, dan begint de cd speler wat te laden (best lang) en dan is het lang stil ( ik heb hem zelf de hele avond aangelaten met de hoop s’ochtends iets van installatie te zien, maar bleef echter de hele nacht op dat appeltje) de muis werkt gewoon (alles eigenlijk) je krijgt niet het gevoel dat ie gecrasht is maar gewoon gestopt, o jah ik heb trouwens mac os 9 niet geinstalleerd (heb 10.1.5 alleen draaien) maakt dat misschien iets uit, dat ie perceee mac os 9 moet vinden ergens of zit ik fout :apple: :cry:

Bijdrager
    Gijs

Heb je wel genoeg vrije ruimte op je harde schijf? Voor de installatie is geloof ik 1,5 GB nodig.

Bijdrager
    Dopedealer

Mijn I-Book heeft 10 gig standaard en heb zelf 80 gig extern aan hangen
    dus!!!! ruimte heb ik wel (geheugen ook 256 + 128) :sealed:

Bijdrager
    Gijs

Ik bedoel echt vrije ruimte. Je kan wel 500 GB hebben, maar als daarvan 499 vol is, dan zal 10.2 niet installeren.

Bijdrager
    Mako

GOH!:(
    percee schrijf je trouwens met dubbel s….:mrgreen:
    Er is GEEN update naar 10.2. Punt uit.

Bijdrager
    Gijs

[zucht]. Er is wel een update naar 10.2. Vlak na de introductie van Jaguar werden update-cd’s verkocht voor €30 voor diegenen die net een nieuwe Mac hadden gekocht met 10.1 erop. Dus nu zijn ze niet meer verkrijgbaar, maar waarschijnlijk heeft dopedealer van zijn vriend zo’n update-cd gekregen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.