30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Genius

Help!! Opgelicht op ClickAndBuy

Vanavond heeft een of andere malloot voor ca 200 euro aan aankopen gedaan in de app store op mijn account! Kreeg gedurende de avond in korte tijd verschilende transactiebevestigingen van click2buy, gevolgd door een mail van apple waarin stond:

“Uw Apple ID, xxxxxx, is zojuist gebruikt om World War™ te kopen uit de App Store op een computer of apparaat die niet eerder met die Apple ID is geassocieerd.

Als u deze aankoop hebt gedaan, kunt u deze e-mail negeren. Deze e-mail werd naar u verzonden om u te beschermen tegen ongeautoriseerde aankopen.

Indien u deze aankoop niet hebt gedaan, raden wij u aan om naar iforgot.apple.com te gaan en uw wachtwoord te wijzigen, en vervolgens naar Apple ID: tips om de veiligheid van uw account te beschermen te gaan voor verdere assistentie.

Vriendelijke groeten,
    Apple”

Intussen mijn wachtwoord gewijzigd, maar die 200 euro wordt mooi afgeschreven. Wat kan ik nu doen? Ga morgen op vakantie, ook dat nog. Fijn begin zo.

Waar moet ik aan de bel trekken om mijn geld terug te krijgen (als het uberhaupt mogelijk is)?

Pfff ellende..

Bijdrager
    Julian Gijsen

Snel even online aangifte doen op politie.nl Is je iTunes gelinked aan een creditcard? Zo ja; met het bewijs van de aangifte direct een melding doen bij je creditcardmaatschappij. Je bent bij creditcardmaatschappijen 180 dagen verzekerd tegen dit soort geintjes.

Bijdrager
    Genius

Maak gebruik van http://www.clickandbuy.com/, geen creditcard dus, maar bankafschrijvingen. Weet niet of je daar ook verzekerd bent?! Ga wel even aangifte doen bij de politie, ook al heeft dat waarschijnlijk weinig zin.

Bijdrager
    Julian Gijsen

Aangifte is altijd nuttig omdat de politie er dan tenminste weet van heeft wat er zoal gaande is in het criminele circuit. Dus zelfs al kunnen ze jouw zaak misschien niet oplossen dan nog is het goed om ze te melden dat er iets gebeurd is. En wie weet pakken ze ooi de kerel op die je geld afgepakt heeft en dan weten ze dat jij geld mist.

Click & Buy heeft voor zover ik kan zien geen verzekeringselement, maar stuur ze een mail zou ik zeggen. De bank verzekerd je in ieder geval niet tegen oneigenlijk gebruik van je bankrekening door anderen (dat zou ook ondoenlijk worden).

Succes!

Bijdrager
    Genius

Als ik deze verhalen lees gaat het me nog een hoop inspanning kosten om mijn geld terug te krijgen… hmpf

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=62251&start=160

Bijdrager
    Julian Gijsen

Heftig spul inderdaad, misschien even naar OMT een berichtje sturen hierover? Kan me voorstellen dat er een hoop mensen van C&B gebruik maken en zo te zien is het dus niet heel erg veilig…

Bijdrager
    Remco.

Zover ik weet heeft Clickandbuy geen verzekering zoals Paypal dat heeft. Zoals gezegd zou ik aangifte doen en maar duimen dat je je geld terug krijgt.

Dit is overigens ook één reden waarom ik alles met gift cards doe.

Bijdrager
    Bonkie

Heb dit aantal weken geleden ook gehad, ook dat er aankopen waren gedaan voor WorldWar ding.
    Je moet gewoon met Clickandbuy bellen dat er aankopen zijn gedaan via iTunes wat je niet wilt, daarna moet jij je bank bellen om alle automatische incasso’s van Clickandbuy ongedaan te maken van afgelopen dagen… Hier na mail je apple itunes support dat er aankopen zijn gedaan http://www.apple.com/nl/support/itunes/

Clickandbuy die gaat dan onderzoeken en gaan akkoord, dan melden ze bij Apple dat het geld terug gestort moet worden naar Clickandbuy… Hierna word je Apple ID opnieuw geblokkeert en moet je weer contact opnemen met Apple iTunes Support..

(Oh ja en je Clickandbuy account word compleet geblokkeerd en is niet meer te gebruiken nadien!)

Ohja, aangifte doen kan je wel, maar heeft weinig nut… Je weet tenslotte niet wie het heeft gedaan en dan zal de politie er ook weinig mee doen. Dit werd mij toen verteld nadat ik aangifte wou doen

Bijdrager
    LighScan

@Genius: als je bovenstaande link van Bonkie gebruikt en verteld wat er gebeurd is, storten ze meestal je geld direct terug.

Bijdrager
    stavos

Aangifte doen heeft wel degelijk nut. Dat is namelijk je bewijsvoering voor een aantal instanties, zeker als de situatie zich herhaalt. Iedereen kan achteraf zeggen dat hij of zij actie heeft ondernomen, maar als je dat met een politie rapport (aangifte of gewoon een mutatie rapport) kunt aantonen heeft dat toch wel zijn voordelen.

Bijdrager
    MacAnarie

Toevallig had ik van de week exact hetzelfde, ook met WorldWar. Ik kreeg daar ook mail van. Direct mijn wachtwoord gewijzigd, ClickAndBuy account losgekoppeld van mijn iTunes ID, bij CAB mijn wachtwoord veranderd en Apple gemaild. Zij hebben mijn account geblokkeerd. Ik wacht nu even een paar dagen af, maar heb nog geen transacties gehad. Gelukkig bleef het bij mij bij WorldWar en geen verdere (in app) aankopen.

Succes!

Bijdrager
    stavos

Gaan we het verband met C&B al zien mensen?? :slant: Koop gewoon wat iTunes gift cards of vraag een creditcard aan. Hoe meer tussenpartijen, hoe groter de kans op problemen..

Inactief
    Anoniem

Kan we alleen voorstellen dat ’t aan C&B ligt, wanneer er sprake is van zwakke wachtwoorden. Verzin écht iets met rare tekens, hoofdletters en getallen. In elk geval niet een woord dat in een woordenboek is terug te vinden.

Bijdrager
    jesper211232

ik weet, hier niks van af, sorry

oftoppic:
    ik ga morgen ook op vakantie

Bijdrager
    mowat

Ik wil niet negatief doen , maar mijn dochter had een maand geleden zowat hetzelfde met Skype. Plots haalde iemand geld van de creditcard (telkens 25 euro) en belde dan onmiddellijk vele (honderden) malen naar exotische landen. Ik heb onmiddellijk het skypewachtwoord veranderd en de bankkaart laten intrekken. Toen stopte het . Maar zowel Skype , als de bankcardcompany als onze bank waar het van de rekening gaat vonden dat zij geen fout gemaakt hadden. Ze “zou” het wachtwoord wel slecht bewaard hebben.
    Bewijs dat dan maar , dus zo eenvoudig is het blijkbaar niet.

Bijdrager
    iPot

Ik zou in ieder geval zorgen dat je C&B gewoon betaald hebt. Volgens mij is dat het geval.
    Aangifte bij de politie doen en C&B op de hoogte stellen.
    Daarnaast zou ik voortaan geen gebruik maken van C&B. Het zijn kl**tzakken die erop uit zijn om je te naaien. Daar leven ze op.

Bijdrager
    Julian Gijsen

Ik vind dat wat heftig om gelijk te redeneren, maar het lijkt mij geen prettige dienst als ik de verhalen zo lees. Lijkt mij een mooi nieuwsitem voor OMT, heb ze dit topic even geforward.

Bijdrager
    iPot

Ze naaien je op een legale manier.

Bijdrager
    Statenweg

Wat is er mis met Click&Buy? Waarschijnlijk heb je niet goed op je wachtwoord gelet en hebben criminelen aankopen kunnen doen onder jouw naam in de iTunes Store. Click&Buy doet gewoon wat ze moeten doen, namelijk de betaling afhandelen. Niks verkeerd dus. Hoe moeten zij weten of jij die aankoop doet of iemand anders die jouw wachtwoord heeft? Het zou echter goed zijn als ze zich coulant opstellen in deze situatie.

Ik zou gewoon zoals hierboven al is uitgelegd contact opnemen met iTunes om de aankopen ongedaan te maken. Je kunt een automatisch incasso altijd laten storneren, maar dat betekent niet dat je ook onder je betalingsverplichting uit bent. Dus regel het met iTunes.

Bijdrager
    Robin Peek

Vandaag zat ik lekker te surfen op m’n MacBook Air toen ik een e-mail binnen kreeg van Apple:

“Uw Apple ID, is zojuist gebruikt om een aankoop in de app ‘Texas Poker’ uit de App Store te doen op een computer of apparaat die niet eerder met die Apple ID is geassocieerd.”

Uiteraard heb ik zo snel mogelijk mijn wachtwoord van mijn Apple ID en mijn Click and Buy account gewijzigd maar helaas was ik al te laat, enkele seconden later kreeg ik een e-mail van Click and Buy waar in stond dat er onder mijn Apple ID zojuist iets was aangeschaft ter waarde van € 79,99. Ik heb toen gekeken bij mijn iOS en Mac Appstore of er nieuwe applicaties bij stonden ter waarde van € 79,99. Maar ik kon geen applicatie vinden die ik zelf niet had gedownload, op ‘Texas Poker’ na natuurlijk.

Ik heb toen meteen een e-mail gestuurd naar click and buy met mijn verhaal en even wat op het internet gekeken naar de mogelijkheden wat betreft het terug krijgen van mijn geld.

Later bedacht ik me dat het ook In-App aankopen konden zijn, deze verschijnen uiteraard niet bij je applicaties. Nu blijkt dus dat het mogelijk is om binnen ‘Texas Poker’ chips te kopen voor, je raadt het al € 79,99.

Ondertussen heb ik een e-mail gestuurd naar Apple support met mijn verhaal en het vriendelijke verzoek mijn geld terug te storten, theoretisch gezien heb je namelijk 90 dagen de tijd om je geld terug te vragen.

Nu is het dus afwachten en hopen op een goede afloop.

Bijdrager
    milann

Hi Robin, hier PRECIES het zelfde…. Texas Poker stond er ineens op en er is 79.99 afgeschreven van mijn Click And Buy….

Ik ga Apple direct mailen!

Bijdrager
    Robin Peek

Allereerst erg vervelend om te horen milann. Aan de andere kant misschien een sprankeltje goed nieuws, het zou kunnen betekenen dat het om een ‘bekende’ fout gaat. Het lijkt me voor ons beiden erg goed om dit te melden aan Apple.

Is het een idee wat gegevens te verzamelen en dit gezamenlijk aan te bieden bij Apple?

Het bedrag is zojuist van mijn rekening afgeschreven en ik wacht nog op reactie van Apple.

Bijdrager
    Taconew

Hier zelfde probleem, 2 x 39,99 aan poker fiches (speel niet eens poker..).

Telefonisch contact gehad met Click and Buy en met Apple.
    Mailtjes typen, probleem uitleggen en wachten tot ik mijn geld weer terugkrijg.

Bijdrager
    milann

Heb mijn geld gelukkig vorige week weer netjes terug gekregen.:-)

Bijdrager
    martijnvandewouw

De afgelopen dagen kreeg ik steeds mailtjes dat mijn Apple-iD wachtwoord gereset was. Steeds was ik snel genoeg om hem zelf weer aan te passen maar vannacht niet.
    Er is voor 79.99 in-app poker fiches aankopen gedaan.
    Ik heb gebeld met Apple en gemaild met Click and Buy. Inmiddels ook m’n Click and Buy account verwijderd uit m’n Apple-iD. (Hoe verwijder je je gehele Click and Buy account?)

Apple adviseerde me m’n naam en wachtwoord te wijzigen maar de site om dat te doen http://appleid.apple.com/ ligt plat!

Iemand nog verdere tips hoe hiermee om te gaan?

Bijdrager
    Soap

Ik heb zo’n gevoel dat Texas Poker iets heeft uit te leggen!

Bijdrager
    Bonkie
    martijnvandewouw op 14 september 2011

De afgelopen dagen kreeg ik steeds mailtjes dat mijn Apple-iD wachtwoord gereset was. Steeds was ik snel genoeg om hem zelf weer aan te passen maar vannacht niet.

Er is voor 79.99 in-app poker fiches aankopen gedaan.

Ik heb gebeld met Apple en gemaild met Click and Buy. Inmiddels ook m\’n Click and Buy account verwijderd uit m\’n Apple-iD. (Hoe verwijder je je gehele Click and Buy account?)

Apple adviseerde me m\’n naam en wachtwoord te wijzigen maar de site om dat te doen http://appleid.apple.com/ ligt plat!

Iemand nog verdere tips hoe hiermee om te gaan?

Om je Click and Buy account te laten blokkeren (verwijderen kan niet geloof ik) moet je Click & Buy bellen. Gewoon het telefoon nummer opzoeken op hun website, heb ik gedaan toen er voor paar honderd euro aan World War in-app dingen was gekocht.

Click and Buy site

Bijdrager
    cheng

Ik ben vandaag achter gekomen dat ze op 1 dag op 3 verschillende tijden totaal 320 euro aankoop hebben gedaan. Met Click and buy werd het afgeschreven van mijn bank. En heb meteen mijn wachtwoord veranderd. Hoe kunnen zij mijn wachtwoord achter komen? Aangezien ik alleen via mijn Iphone App download en niet via de computer…

Kan iemand zeggen welke mail adres jullie hebben gebruikt om contact te komen met Apple Support? Ik kan het niet zo vinden… Ik zit namelijk in Beijing en om China Apple Helpdesk te gaan bellen zal moeilijk gaan omdat ik gebrekkig Chinees spreek.

Bijdrager
    Welloe

Hey, vandaag bij mij precies hetzelfde.

Twee iTunes Gift Cards van 50 euro p/s. Ik zie hier iedereen die zegt dat je Apple moet mailen, maar nergens zie ik een e-mailadres genoemd. Ik heb zonet CNB gemaild, morgen even bellen.

Wachtwoorden en zo uiteraard veranderd. Wat kan ik verder doen?

Bijdrager
    Anarcho

Ik ben vandaag ook slachtoffer geworden van het misbruiken van MIJN Apple ID.
    Bij mij zijn er vandaag ook 2 itunes kaarten gekocht via mijn Apple ID via Click and Buy ook 50 Euro p/s.

Dat is wel even schrikken.. zo op mijn werk het mailtjes van apple lezen over 2 Facturen.
    Toen ik er achter kwam heb ik meteen Click and Buy verwijderd van mijn account.

Iemand nog tips om weer aan mijn geld te komen?
    Ik heb al contact gezocht met Apple (in te vullen formulier via de Support pagina).
    Nu maar wachten op een reactie…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.