8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Skip

HELP! nwe iMac, graag info over het installeren van ADSL

verbinding icm met provider Planet. Volgens de instrukties kan je alleen een verbinding tot stand brengen in OS 9, in 10.2 krijg ik het niet voor elkaar. Zit hier nu even bij iemand ander om hier een bericht te plaatsen.

Het enige wat de MXstream instruktie aangeeft is een tunnelbridge installeren in OS 9….

Ik ga binnenkort over op ISDN, iemand daar nog advies over vwb de keuze van een modem?

Kom er ven niet meer uit…. Ben ontzettend blij met mijn Appletje, nu nog het internet op. Aangezien ik dus geen verbinding heb met internet kan ik evt. mijn telefoonnummr verstrekken

Bijdrager
    Igor

vigor modems zijn goed en goed ondersteund door 10.2

Hoe heb je verbinding met ADSL? USB, ethernet?

Bijdrager
    Skip

ethernet met een alcatal sped modem. Het probleem is nu dat ik op mijn windhoos wel internet had, maar het nu in OS 10 niet voor elkaar krijg…
    [Ja….ben een ‘switcher’]

Bijdrager
    Mac-ofiel

Hoi Skip,

Kijk even bij Tips & truuks op deze site, daar staat precies wat je moet doen om onder OSX een verbinding tot stand te brengen.

Suc6

Bijdrager
    DEUZ

ethernet met een alcatal sped modem. Het probleem is nu dat ik op mijn windhoos wel internet had, maar het nu in OS 10 niet voor elkaar krijg…
    [Ja….ben een ‘switcher’]

Hallo Skip,

Ik las toevallig je probleem op de frontpage van MacOSX.NL dus heb ik mij effen snel geregistreerd.

Wat je moet doen is je MAC-adres van je modem vrijgeven op je Windows bak. Je MAC-Adres van je modem is gekoppeld met je MAC-adres van je netwerkkaart in je Windows bak.

Onder Windows9X doe je dit op de volgende manier ->
    START->UITVOEREN->WINIPCFG->ALLES VRIJGEVEN->PC AFSLUITEN->NETWERK KABEL AAN JE MAC->VOILA INTERNET

Onder Windows 2000, NT, XP doe je dit op de volgende manier ->
    START->UITVOEREN->COMMAND->IPCONFIG /RELEASE ->PC AFSLUITEN->NETWERK KABEL AAN JE MAC->VOILA INTERNET

Als je ADSL-server is ingesteld als DHCP-server heb je na het aansluiten van je kabel al internet.

Heb je vragen, dan kun je je mailen deuz@chello.nl . Ik kom namelijk nooit op dit forum:lol:

Bijdrager
    Mmmarco

Hee Deus, je bent welkom hoor!

Bijdrager
    Skip

Hey Deuz,

Thnx ga het straks gelijk proberen…. :lol:

Bijdrager
    Skip

Deuz bedankt……hij doet het…thnx

Ed
    :P

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.