5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jacogrinwis

Help My Aan: “MacOS9.2 HD Image” of “MacOS9.2 InstallCD”

Hallo zijn er nog OS 9.2 gebruikers.
    Ik wil mijn Power Mac G4 (AGP-video) een FIREWARE UPDATE geven.
    Maar daar heb ik OS 9 voor nodig en na mijn processor upgrade kan ik alleen OS 9.2 draaien maar dat heb ik niet ik heb alleen een legale OS 9 CDROM maar die kan in niet Instaleren opmijn mac.
    Heeft iemand een Image of zo van een OS 9.2 HD zodat ik toch even in OS 9.2 kan opstarten voor de FIRMWARE UPDATE te instaleren.

Al vast heel erg bedankt

(Gaat over een PPC)

Bijdrager
    1984

Misschien heb je hier iets aan: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75288
    [size=9:ab22f723a0]Upgrade Order. You must install all prerequisite software before installing any update. To update Mac OS 9.0 to Mac OS 9.2.2, install updates in this order
    1. Mac OS 9.1 Update 2. Mac OS 9.2.1 Update 3. Mac OS 9.2.2 Update[/size:ab22f723a0]
    Power Mac G4 Firmware Update http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120068-nl

Bijdrager
    jacogrinwis

Ja zo zou ik het normaal doen maar ik kan niet mac os 9 instaleren dus heb ik een image van een harde schijf hebben. Ik had wel ooit een backup van de harde schijf maar die ben ik kwijt

Bijdrager
    jacogrinwis

En anders zou ik eerst weer de processor moeten veranderen voor de oude orginele

Moderator
    Poezenbeest

Lijkt me de enige oplossing… als jouw CPU geen OS9.0(.4) aan gaat kunnen, dan zit er niks anders op.

Je zal namelijk eerst een insatll van OS9 moeten hebben gedraaid op jouw machine, wil je dus de installers van OS9.1, 9.2.1 en 9.2.2 te draaien.

Een HD image van een ander gaat waarschijnlijk niet werken, omdat de insatll van OS9 redelijk machine-specifiek is. Zo heb ik ooit een install van een G4 Graphite op een QuickSilver (ook G4) gekopieerd, maar helaas pindakaas, zo werkt het niet.

Oplossing: oude CPU er weer inzetten, opstarten vanaf de OS9-cd, OS9 installeren, opnieuw opstarten vanaf OS9 en dan progrmmatuur-update (in de map regelpanelen) draaien. Dan komt als het goed is, de update voor de firmware vanzelf naar boven.

Als die gedaan is de hele systeemmap er vanafflikkeren die je had aangemaakt en gewoon weer lekker onder OSX verdergaan.

…zit me tenslotte nog af te vragen wat je met een firmware-update moet….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.