10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Leonardooo

Help, m’n computer zet zelf nummers op m’n Ipod nano…

Ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van een Ipod Nano (1GB) en nu ben ik bezig geweest om er wat nummers op te gooien. Nou had ik ong. 125 MB aan mp3 er met Itunes op gezet en toe gaf ie al aan dat ie al vol was. Bij info op mn Ipod werd er ook getoond dat er nog maar 57kB vrij was, maar dat er maar voor 125MB aan muziek op stond. (Verder had ik nog niets erop gezet).
    Toen ik in Windows verkenner op m’n Ipod keek zag ik daar ineens een heleboel mp3 staan die de computer er op had gezet. De Ipod herkent deze in ieder geval zelf niet.
    Dus ik heb die nummers er meteen via verkenner eraf gegooid, maar telkens als ik dus nu m’n Ipod op de computer aansluit, gaat de computer er automatisch muziek opgooien (niet via Itunes) en m’n Ipod herkent deze nummer ook niet? Als ik dan in verkenner kijk, zie ik er nummers bijkomen tot het geheugen vol is…
    Wat doe ik fout, of wat staat er verkeerd ingesteld?

Bijdrager
    MacBeer

In de iPod voorkeuren staat wellicht ingesteld dat het updaten automatisch gebeurt.

Je kan het beste in iTunes een aparte lijst aanmaken die je iPod noemt. In deze map gooi je handmatig de nummers die je op je iPod wil.
    Vervolgens zeg je tegen iTunes in de voorkeuren dat alleen die afspeellijst ‘iPod’ automatisch bijgewerkt moet worden.

edit:
    Ik zie dat iTunes niet verantwoordelijk is voor het volpompen van je iPod…. Staat er nog een ander muziekbeheer-programma op je PC?

Bijdrager
    dirk_w

Leonardooo,
    Hier komt het:

-Je beheert je muziek die op je iPod en PC staat volledig met iTunes. Ga dus niet in verkenner handmatig nummers verwijderen!
    -Start nu de iPod Updater en klik op HERSTEL. Nu wordt alles van je iPod verwijdert. Dit is nodig om het straks allemaal top te laten werken.
    -Sluit je iPod aan, ga naar de instellingen van je iPod, en vink het volgende aan: “nummers handmatig bijwerken”. Nu kan je zelf bepalen welke nummers je wel en niet op je iPod wilt hebben.
    -En als derde en belangrijkste punt, koop en Mac! :wink:

Gr,
    Dirk

Bijdrager
    Ddg
    ”dirk_w”

Leonardooo,
    Hier komt het:

-Je beheert je muziek die op je iPod en PC staat volledig met iTunes. Ga dus niet in verkenner handmatig nummers verwijderen!
    -Start nu de iPod Updater en klik op HERSTEL. Nu wordt alles van je iPod verwijdert. Dit is nodig om het straks allemaal top te laten werken.
    -Sluit je iPod aan, ga naar de instellingen van je iPod, en vink het volgende aan: “nummers handmatig bijwerken”. Nu kan je zelf bepalen welke nummers je wel en niet op je iPod wilt hebben.
    -En als derde en belangrijkste punt, koop en Mac! :wink:

Gr,
    Dirk

Handmatig bijwerken hoeft niet persee…. Want hij moet gewoon alleen itunes liedjes bijwerken…Aangezien hij dat niet doet werkt dat waarschijnlijk na het handmatig instellen nog steeds niett…

Ik heb het idee dat als ik het zo lees….het probleem dus buiten itunes ligt.
    Zoals MacBjorn al zei : Zit er een ander muziek beheer programma op de computer….

Probeer het anders ff bij iemand anders thuis (die itunes heeft)

Succes

Bijdrager
    505
    ”Leonardooo”

De Ipod herkent deze in ieder geval zelf niet.

Kijk eens of het wel mp3’s zijn! Misschien zijn het wel windowsmediaplayer bestanden, en die kan je ipod natuurlijk niet afspelen.:D

Bijdrager
    Leonardooo

Leuk! Zo’n Ipod! Heb ‘m al een paar dagen en dat ding heeft nog niet normaal gedaan. Aangezien Itunes en Ipod die MP3’s die er spontaan op zijn gezet niet herkent, moest ik het wel met Verkenner verwijderen. Toen ik m’n Ipod per ongeluk ontkoppelde, terwijl ie nog op “niet loskoppelen” stond, doet ie helemaal raar. Oftewel, nu doet ie niets meer. Itunes herkent ‘m niet. Ik kan ‘m niet updaten of resetten dmv Ipod Update. En nu staat er de hele tijd “do not disconnect” in beeld.
    Ik heb naar mijn weten geen andere muziekbeheerprogramma, behalve windows media player.

Bijdrager
    Leonardooo
    ”dirk_w”

Leonardooo,

Dit werkte dus niet! Kreeg foutmelding betreft firmware of zo. Updaten lukte ook niet.

Bijdrager
    Leonardooo

Ok√©. Hij is echt down nu. Als ik m’n Ipod aan probeer te zetten krijg ik een envelopje in beeld met een uitroepteken.
    Ik heb op de site van Ipod gezocht en vond er dit over:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61003

Echter alles wat ze zeggen dat je moet doen werkt niet.

Ik heb Itunes opnieuw geinstalleerd
    Ik heb Ipod Update opnieuw geinstalleerd en m’n comp opnieuw opgestart
    Ik heb Ipod Update geprobeerd te starten, maar dan gaat ie laden en blijft het programma hangen
    Itunes herkent de Ipod niet en als ik de Ipod op de comp heb aangesloten staat er “do not disconnect”
    Het enige wat ik dan kan doen is is het system icoontje rechtsonder in de windowstaakbalk het apparaat “savely removen”.

Wat moet ik doen???? Heeft het trouwens misschien iets met windows xp te maken?
    Ik heb windows xp prof. engels SP1 (geen SP2, updaten werkt momenteel niet, wil wel binnenkort een goede windows XP gaan installeren).

Bijdrager
    kitten

hey, ik heb het zelfde probleem, alleen wil bij mij itunes gewoon de hele ipod niet herkennen en start mijn ipod steeds opnieuw op….is het bij jou uiteindelijk nog opgelost?

mariska

Bijdrager
    jappo

Waar heb je hem gekocht, ik zou je iPod gewoon even terugsturen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.