18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Help, mijn vrouw is verslaafd

Neen, dit is geen grapje ! Mijn vrouw is gruwelijk verslaafd aan spelletjes via het internet. In zoverre zelfs dat alles in ons gezin ervoor moet wijken..

Op een PC kan je ergens instellen welke sites er niet meer bereikbaar zijn, kan dit op een mac ook. Ik zie geen andere uitweg, want dit kan echt niet meer.

Bedankt

Johny

Bijdrager
    Turbanus

Hmm… behoorlijk probleem dus. Stel dat in via je router. Dat hebben wij hier ook een keer moeten doen.:wink:

Bijdrager
    6939j4

Je kunt Parental Control gebruiken. Straks in Leopard is het veel uitgebreider, maar nu kan het ook al. Kijk even in je Systeemvoorkeuren en onder Account kun je dan instellen welke applicaties iemand mag gebruiken. Wellicht kun je dan bij Safari ook de te bezoeken site instellen.

Bijdrager
    block

Hahaha aan de ketting dan maar weer:D

Bijdrager
    Turbanus

Als je de poorten van de router voor haar machine knijpt, kan ze nog wel gewoon surfen, maar kan ze geen spellen meer spelen. Dan kun je idd ook og websites afblocken, maar ik denk dat je dat een heel slecht huwelijk gaat opleveren….

Bijdrager
    Mkouwenhoven

Ik ben wel benieuwd wat het spelletje is eigenlijk.. :evil:

Bijdrager
    Xigh

Of gewoon Java en/of Flash weggooien. Dan heb je altijd nog een excuus als ze jou beschuldigt. Zeggen dat Apple niet ondersteund word ofzo (iets wat helaas nog te vaak waarheid is).

Bijdrager
    computer space

Of adblock aanzetten. Is ze slim genoeg om dat door te hebben?
    Die stel je dan in op http://www.spellen.nl/*.swf of zo :evil:

Bijdrager
    Zaphod_B

Als het zo ernstig is als je beschrijft heeft de sites blokkeren weinig zin. Ja, eventjes. Het levert je alleen nog maar meer spanningen op in je gezin en ze zal vast wel een andere manier gaan vinden om toch aan haar verslaving toe te geven. Daarmee vergroot je het wantrouwen alleen maar.

Is het niet veel beter om hier een goed gesprek over te hebben met je vrouw? Als zij zelf gebaat denkt te zijn bij het blokkeren in de router kunnen jullie dat natuurlijk proberen.

Als dit echt serieus een verslaving is geworden, zoek dan eens naar hulp. Ga naar de huisarts. Die kan je verder helpen.

Er schijnt ook in A’dam een instituut te zijn wat speciaal gericht is op game verslaving. Heb even voor je ge-google-d: http://www.smithandjones.nl/ned/index.html

Sterkte!

Bijdrager
    foobar

Je kan inderdaad in de accountvoorkeuren bepaalde websites blokkeren. Ook kan je gewoon flash/Java van je systeem gooien (lastig, want dan kan je er zelf niet meer bij), maar ik denk dat dit de beste oplossing is:

Bijdrager
    iJoost

Ik ging er eigenlijk vanuit, toen ik het las, dat het blokkeren met medeweten en goedvinden van de partner ging gebeuren… Toch? Alle andere mogelijkheden leken me uit beginsel al niet zo zinvol. Maar het kan aan mij liggen.

Eigen account met parental control lijkt me inderdaad de aangewezen weg.

Bijdrager
    Obi

Je kunt met Little Snitch regels maken die specifieke sites blokkeren. En dat is voor elke browser in te stellen.
    Little Snitch is zo’n onmisbaar handig programma indien de mac met het internet verbonden is.

Little Snitch heeft grofweg 2 functies:

– Het verklikt wanneer een programma/proces verbinding zoekt met het internet, en blokkeert de toegang naar het internet.
    – Het detecteert en bewaakt wanneer software (code) in de kernel wordt ‘geïnjecteerd’.

Het is volledig instelbaar met de mogelijkheid voor tijdelijke en permanente regels.
    Het heeft een standaard-set regels aanboord voor de programma’s die met internet moeten communiceren.

obi

Bijdrager
    iPodder

Of gewoon normaal met haar praten….. Toch geen moeder meer als ze haar gezin verwaarloosd en maar spelletjes blijft doen :?

Bijdrager
    Turbanus

Daar zit de kern natuurlijk. Maar ik denk dat ze dan heel snel weer een ander item heeft waaraan ze verslaafd wordt. Zijn ook heel vaak types die erg onzeker zijn en zich heel erg aan iets vastgrijpen. Onderschat het niet en ga zeker ook eens met je huisarts praten. Eerst over de problemen die je er zelf mee hept en vervolgens met je vrouw erbij. Er liggen heel veel gevaren op de loer.

Bijdrager
    Cars
    ”martijngrootens”

Je kan inderdaad in de accountvoorkeuren bepaalde websites blokkeren. Ook kan je gewoon flash/Java van je systeem gooien (lastig, want dan kan je er zelf niet meer bij), maar ik denk dat dit de beste oplossing is:

Inderdaad! Gewoon je knuppel gebruiken! :evil:

Bijdrager
    Masto
    ”Zaphod_B”

Als het zo ernstig is als je beschrijft heeft de sites blokkeren weinig zin. Ja, eventjes. Het levert je alleen nog maar meer spanningen op in je gezin en ze zal vast wel een andere manier gaan vinden om toch aan haar verslaving toe te geven. Daarmee vergroot je het wantrouwen alleen maar.

Is het niet veel beter om hier een goed gesprek over te hebben met je vrouw? Als zij zelf gebaat denkt te zijn bij het blokkeren in de router kunnen jullie dat natuurlijk proberen.

Als dit echt serieus een verslaving is geworden, zoek dan eens naar hulp. Ga naar de huisarts. Die kan je verder helpen.

Er schijnt ook in A’dam een instituut te zijn wat speciaal gericht is op game verslaving. Heb even voor je ge-google-d: http://www.smithandjones.nl/ned/index.html

Sterkte!

Alternatief in Den Haag http://www.parnassia.nl/behandelinformatie/verslavingszorg Geldt ook voor internetverslaving.

Sterkte

Bijdrager
    Turbanus

Probleem is dat een verslaafde dat in vrije keuze zelf moet willen…. Iemand die echt verslaafd is, zal zich eerst met hand en tand verzetten toe te geven dat dat aan de orde is.

Bijdrager
    Masto

Niet om het een of ander, maar tridee heeft niet meer gereageerd…. Heeft het probleem misschien rigoreus opgelost door de internetverbinding geheel en definitief te verbreken. Cold Turkey!!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.