8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mr. Mac

Help, mijn imac g3 266 mhz start niet op

Ben zo stom geweest mijn harde schijf te wissen nu krijg ik de mac niet van cd geboot.
    Wie heeft raad voor mij, opstarten met c ingedrukt werkt niet
    :x

Bijdrager
    Jordan_D

Welk systeem probeer je te installeren? En is het een goede kopie?
    Andere optie is. HD eruithalen inpluggen in een G4 of G3 toren en installeren. Ik doe dat nu op het moment voor een paar kenissen. Het perfecte systeem met beleid installeren. Zonder dat je wat vergeet te installeren. Of weer iets vergeten ben.

Bijdrager
    B3dd

Deze imacs zijn niet echt meer te vertrouwen en wat meer info zou helpen.
    mijn verhaal staat op http://macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=5&topic=2907 veel succes.

Bijdrager
    vogel

Start eens op met option ingedrukt, zodat je kan zien of je uberhaupt met die CD kan opstarten.

Bijdrager
    Mr. Mac

Het systeem dat ik erop wil zetten is os 8.5.1
    Ik hed ook geprobeerd met de optionkey ingedrukt te houden op te starten, dit wil niet lukken.
    De problemen deden zich voor toen ik 10.2 ging instaleren, deze ik vroegtijdig beeindigd.

Bijdrager
    zakalwe

Misschien wil ‘appeltje-alt-shift-backspace’ iets doen (oude, boot-van andere disk shortcut)…
    Heb je het parameter RAM al eens gewist? (‘appeltje-alt-p-r’ tijdens opstarten, behoort een 2e geluidssignaal te horen).

Verder, voor als ie het weer doet; is de firmware van de mac up-to-date? Mac OS X heeft (bij somige versies) problemen met macs waarvan de firmware niet up to date is…

Bijdrager
    Mr. Mac

Heb je het parameter RAM al eens gewist? (‘appeltje-alt-p-r’ tijdens opstarten, behoort een 2e geluidssignaal te horen).

Ja inderdaad dit blijkt te werken, er wordt van cd opgestart, ik ben nu bezig met programmatuur herstel.
    Alsvast bedankt zakalwe.
    :P

Bijdrager
    Mr. Mac

Goed, hij doet het weer.
    Allemaal bedankt, ben weer blij, nu nog eens zien hoe ik kan upgraden naar os 9.

:finderoud:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.