9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    a.vandenoever

Help … mijn computer gaat steeds uit

Help … mijn computer gaat steeds uit.

:cry:

Vrijdag deed hij dat voor het eerst en nu is hij al voor de vierde keer uitgegaan.
    Hij wordt ook steeds trager. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
    AvdO

Bijdrager
    MichMich

Koeling naar de knoppen?
    Overhit = Traag
    Te ver Overhit = Uit

Bijdrager
    ralphm

Wellicht kapotte koeling, waardoor de boel oververhit raakt. Wat voor een computer heb je?

Bijdrager
    a.vandenoever

Ik heb een Power Mac G4, 867 Mhz.
    Hij is uit 2001 dus vrij oud en afgeschreven maar tot nu toe heb ik nooit een probleem gehad.

Een paar jaar geleden heb ik er extra fire wire poorten bij laten zetten. Sinds die tijd gaat hij nooit meer op sluimer en blijft de koeling draaien.
    Hij maakt behoorlijk wat lawaai maar dat was indertijd ook het type wat dat deed. Latere versies waren veel stiller.

Grtz. A

Bijdrager
    a.vandenoever

Ik heb hem open gemaakt en hij is nogal stoffig. Kan ik dat (heel voorzichtig) met de stofzuiger wegzuigen?

Grtz, A.

Bijdrager
    nicksuy1

dat kan wel eens helpen.
    al dat stof houdt het koelingseffect nogal tegen waardoor je mac sneller oververhit geraakt.
    Met een powermac zou ik dit al meer gedaan hebben bovendien…

Bijdrager
    carpebios
    ”a.vandenoever”

Ik heb hem open gemaakt en hij is nogal stoffig. Kan ik dat (heel voorzichtig) met de stofzuiger wegzuigen?

Grtz, A.

NIET MET DE STOFZUIGER!
    straks maak je je moederbord kapot door statische elektriciteit

Bijdrager
    Hajo Telding

Een kwastje met zachte haren of een spuitbusje lucht zou al een stuk helpen waarschijnlijk.

Bijdrager
    Jakobbb

ja er bestaan van die speciale spuitbussen daarvoor. Eerlijk gezegd heb ik mijn computeren ook al eens met een stofzuiger gereinigd en die werkt nog altijd :mrgreen:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.