7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    elskevdv42

Help: Mijn AirportExpress bromt!

Ik hoop op advies van iemand die hier meer vanaf weet dan ik:

Ik heb twee speakers aangesloten op de aux-ingang van mijn versterker, maar zodra ik mijn versterker aan mijn AirportExpress hang – met zo’n analoge kabel, met tulpjes – hoor ik een flinke brom, die niet verdwijnt als ik muziek opzet.

Na wat geGoogle dacht ik aan een aardingslus, maar ik snap niet hoe. Ik heb de versterker en de Airport Express allebei direct in een ongeaard stopcontact gestoken, en ik hoor de brom nog steeds. Maar als ik de versterker direct aan mijn laptop hang, is het geluid perfect.

Zou een betere kabel kunnen helpen? Of is de AirportExpress gewoon stuk? Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Als je dezelfde kabel gebruikt naar je AE toe en naar je laptop toe, mag je ervan uitgaan dat het in ieder geval niet ligt aan die kabel.

Bijdrager
    elskevdv42

Dat vreesde ik ook al. Ik zou me nog net kunnen voorstellen dat de Airport op de één of andere manier gevoeliger zou kunnen zijn voor een slechte kabel, maar erg waarschijnlijk lijkt het niet. Bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit forum overigens!
    Maar je zegt: “met zo’n analoge kabel, met tulpjes”.
    Dan heb je zeker ook zo’n kabel (of iets dergelijks):

omdat je AE maar 1 ingang heeft. Misschien zit daar iets niet goed?
    Of heb jij hiervan één lange kabel die eindigt met één jack?

Bijdrager
    koenvisser

Heb je het met de stroom aan aangesloten? Zoja, even alles van de stroom af en opnieuw erop.

Bijdrager
    7836

Ik heb twee speakers aangesloten op de aux-ingang van mijn versterker,

???

Speakers aangesloten aan een ingang van een versterker? Nou dat zal klinken….

maar zodra ik mijn versterker aan mijn AirportExpress hang – met zo’n analoge kabel, met tulpjes – hoor ik een flinke brom, die niet verdwijnt als ik muziek opzet.

Massa hangt ergens los.

Bijdrager
    JohnH

Probeer het volgende: steek de stekker van je AE andersom in het stopcontact.

De redenatie die hieraan ten grondslag ligt is het volgende.
    Zoals je weet worden beide apparaten, versterker en AE, gevoed via 230 V wisselspanning.
    Deze wisselspanning wordt geleverd via een zogenaamde fasedraad en een nuldraad.
    Deze nuldraad is echter niet altijd echt nul, maar soms staat er een hele kleine wisselspanning op
    en dat kan brom veroorzaken. Hopelijk veroorzaakt dit bij jou het probleem.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.