7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    WTR

Help met scriptje

Goedenavond iedereen.

Ik heb een probleempje met een deel van een scriptje voor een website.
    Het moet een script zijn waarbij er uit drie radiobuttons kan geselecteerd worden, waarbij de laatste een input field moet komen.

Dit is wat ik nu heb.

<label for=”lidmaatschap”>Lidmaatschap:</label
    <input type=”radio” name=”lidmaatschap” value=”35″ /> €35
    <input type=”radio” name=”lidmaatschap” value=”50″ /> €50
    <input type=”radio” name=”lidmaatschap” value=”other_option” /> ander bedrag €
    <input type=”text” maxlength=”4″ size=”4″ name=”lidmaatschap” id=”other_text” />

Het wordt dan hiermee verstuurd.
    $inhoud_mail .= “Lidmaatschap: Û” . htmlspecialchars($_POST[‘lidmaatschap’]) . “\n”;

Als ik mijn geval iets invul in de textfield wordt dat verstuurd, maar niet als ik een van de eerste twee kies.
    Een van de eerste twee kan ik wel gebruiken als ik de laatste optie(textfield) weghaal.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
    Alvast bedankt

Fijne avond
    WTR

Sorry dat het eigenlijk niet ? gerelateerd is! Maar ik weet dat hier mensen zijn die er kennis van hebben

Bijdrager
    joeyvdpoel

Dit heeft te maken met het feit dat alle velden de zelfde name hebben.

Waarschijnlijk wordt lidmaatschap altijd gevuld met de waarde van het text input veld. En dat is leeg of jou ingevulde waarde. Het is daarom beter om het text input veld een andere naam te geven.

Bijdrager
    WTR

Als ik de laatste optie (text input) een andere naam geef dan is de functie van de radiobutton weg.
    Dan kan ik er twee aanvinken… Een van de eerste twee en de laatste.

Hoe kan je dat dan oplossen?

Bijdrager
    joeyvdpoel

Je moet de namen van je radiobuttons ook het zelfde houden en alleen te tekstveld een andere naam geven.

Voorbeeld:
    Dus je heb 3 radiobuttons met de naam ‘lidmaatschap’
    Je heb een tekstveld met de naam ‘lidmaatschap_anders’

In je php controleer je welke radiobutton is aangeklikt. Is het één van de eerste twee dan is de waarden van de geselecteerde radiobutton de waarde die je gaat gebruiken.
    Is het de laatste dan is het de waarde van het tekstveld de waarde die je gaat gebruiken.

Bijdrager
    WTR

Dat werkt ook niet helemaal perfect (tenzij ik iets fout doe).
    Ik heb de name van de tekstveld ff in ‘lidmaatschap_anders’ veranderd.
    In dat geval krijg ik zodra ik iets invul in de textfield: ‘other_option’ terug. Omdat dat in value=”” staat.

Als ik dat weer gelijk zet aan lidmaatschap_anders is het ook nog niet opgelost.

Ik ben erg nieuws met deze dingen, dus sorry voor mijn onwetendheid.

Bijdrager
    joeyvdpoel

Kan je het stukje code posten van het formulier dat je nu heb

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Even print_r($_POST); doen om te kjken hoe je post is opgebouwd en kan je eenvoudig de structuur van het $_POST object bekijken en e.v.t. hier posten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.