19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Rickje

[Help] MBPR 15" SSD Vervangen (Late 2013)

Dag allemaal,

Ik heb een Macbook Pro 15″ Retina met 256GB SSD en de SSD van mijn Mac heeft het begeven. Een week geleden begon de computer al willekeurig strandballen te vertonen en ‘freezede’ de machine. Dat gebeurde steeds vaker tot ik vandaag ook even het welbekende mapje met vraagteken zag. Ben de Mac daarna gaan opstarten met een externe behuizing + SSD met Windows (haha) en in het Opstart-Volume-Scherm zag ik mijn Macintosh SSD niet meer. Dus… na een kleiner 5 jaar heeft mijn SSD de geest gegeven. (Ja, ik gebruik de computer erg intensief… al vind ik dat de SSD het nog wel een paar jaar langer had mogen volhouden)

Dat betekent dat ik graag mijn SSD wil laten vervangen, want ik ga niet de hele tijd met Windows in een externe SSD rondlopen8-O

Graag tips: Wat is de beste/goedkoopste SSD die ik in mijn Mac kan plaatsen ter vervanging van degene die er nu in zit? Het minimum is echt 256GB, groter mag ook. Ik kwam bij OWC uit, 480GB en daar zat een prijs van 425eu bij… op de goedkoopste site die ik langs zag komen. Hebben jullie wellicht suggesties/tips… of andere dingen te zeggen om mij te helpen? (Of nog een oude afgeschreven/defecte Macbook Pro Retina met daar nog een SSD in :angel:?)

Hoor graag van jullie!
    Groetjes vanaf Windows 108-O

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  Rickje.

Bijdrager
    TheBigZ

Of Samsung MZ-JPV512S/0A4

Bijdrager
    McPim

Samsung is inderdaad de enige andere werkende optie, er is ook een 256GB variant. Maar dat wordt ebay werk, in NL moeilijk te vinden. Je komt dan rond de €350 uit voor een 512GB. Vaak echter ‘thoroughly tested and found to be in perfect working condition‘, lees: niet nieuw. Hier is op OMT al vaker over gesproken, even zoeken dus (hier oa).

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  McPim.

Bijdrager
    Rickje

Die Samsung MZ-JPV512S/0A4 is zo te zien alleen een “OEM” versie en wordt dus alleen als “used” geleverd. Balen. Ik ben toch een beetje huiverig voor die al gebruikte SSD’s. Geen idee hoe lang die uberhaupt nog mee gaan en zo heeeeel veel goedkoper vind ik ze ook weer niet.

Bedankt voor de antwoorden zover.

Bijdrager
    Niels

Transcend heeft ze ook: jetdrive 820 is hun tweede generatie snellere SSD, maar die komt ergens einde dit jaar pas beschikbaar.

Bijdrager
    Shmoo

Als een harde schijf na 5 jaar stuk gaat bij intensief gebruik is dat toch niet eens zo heel slecht?

Bijdrager
    McPim

Voor een HDD niet nee. Een SSD hoort tien(tallen) jaren mee te gaan tegenwoordig, ook bij intensief gebruik. Ik neem aan dat dat ook geldt voor de PCIe modellen van Apple uit 2013, dus een beetje vreemd is het wel.

Bijdrager
    Rickje

Daarnaast is deze speciale Apple SSD ook ongeveer 4x-8x duurder dan reguliere HDD or SSD’s..:(

Bijdrager
    Rickje

Ik had nog Mac OS Sierra draaien. Ik was aan het overwegen om High Sierra te installeren in de hoop dat dat misschien iets van een positief effect zou geven (o.a. APFS..). Hoe denken jullie hierover? Wie niet waagt wie niet wint? Haha.

Ik heb een goede en recente backup. 3 uur voordat ik ‘m zelf als ‘kapot’ verklaarde had ik de Backup nog gedraaid en daarna niks belangrijks veranderd.

Bijdrager
    McPim

Dan zou ik het gewoon proberen, why not? De conclusie dat ie stuk is heb je wel snel getrokken, wie weet was er iets anders aan de hand..

Bijdrager
    Rickje

Ik was nog even gaan verder zoeken en kwam een app tegen. Zie hieronder de screenshots ervan… de SSD lijkt eigenlijk gewoon wel goed te zijn. Ik zie geen foutmeldingen of andere negatieve meldingen. Al crashte m’n Mac afgelopen halfuur al wel 5x toen ik deze foto’s wilde posten.

Ik ga m’n Mac herinstalleren denk ik, clean install en kijken wat dat voor effect heeft… en misschien ook ff open schroeven om te kijken of de SSD nog wel goed zit en misschien gewoon wat vuil weg te halen.8-)

Ik sta nog altijd open voor input, tips en opmerkingen..!
    Thanks

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  Rickje.

Moderator
    Night

Suggesties?
    Zorg voor een goede TM backup of (nog liever) een bootable clone van je huidige systeem. Daarna start je op in Recovery Mode, wist de disk en doet een clean install van Mac OS. Deze ga je vervolgens testen zonder ook maar iets extra te installeren. Als je systeem de hele druilerige zondag probleemloos blijft werken ligt het in ieder geval niet aan je SSD.

Verder is het lastig dat we op afstand geen inzicht hebben in logs, crash reports en Etrecheck resultaten, zodat we verder compleet in het duister tasten wat de oorzaak wél zou kunnen zijn.

Bijdrager
    Rickje

Heb een TM backup en heb zojuist ook een clean install gedaan van High Sierra.

Crash reports krijg ik merkwaardig genoeg niet te zien… alleen dat de “Computer onjuist is afgesloten” nadat ik ‘m weer eens heb uitgezet met de aan/uitknop. Etrecheck heb ik al wel meermaals gedraaid en zag ik zelf niks merkwaardigs uit… maar ik zal m even draaien en dan deel ik ‘m hier.

Kan de system.log wel even uit de Console halen, van het moment dat hij vastloopt…

Oja, en VRAM, SMC heb ik al gereset. Heeft ook niet geholpen.

EtreCheck version: 3.4.6 (460)
    Report generated 2017-10-08 00:47:18
    Download EtreCheck from <a href="https://etrecheck.com" rel="nofollow">https://etrecheck.com</a>
    Runtime: 1:54
    Performance: Excellent

Click the [Lookup] links for more information from Apple Support Communities.
    Click the [Details] links for more information about that line.

Problem: Beachballing

Hardware Information: ⓘ
        MacBook Pro (Retina, 15-inch, Late 2013) 
        [Technical Specifications] - [User Guide] - [Warranty & Service]
        MacBook Pro - model: MacBookPro11,2
        1 2 GHz Intel Core i7 (i7-4750HQ) CPU: 4-core
        8 GB RAM Not upgradeable
            BANK 0/DIMM0
                4 GB DDR3 1600 MHz ok
            BANK 1/DIMM0
                4 GB DDR3 1600 MHz ok
        Handoff/Airdrop2: supported
        Wireless:  en0: 802.11 a/b/g/n/ac
        Battery: Health = Normal - Cycle count = 953

Video Information: ⓘ
        Intel Iris Pro - VRAM: 1536 MB
            Color LCD 2048 x 1280

Disk Information: ⓘ
        APPLE SSD SM0256F disk0: (251 GB) (Solid State - TRIM: Yes)
        [Show SMART report]
            EFI (disk0s1 - MS-DOS FAT32) <not mounted>  [EFI]: 210 MB 
            (disk0s2) <not mounted>  [APFS Container]: 250.79 GB

USB Information: ⓘ
         USB30Bus 
            Apple Internal Memory Card Reader 
                SD Card Reader disk2: (127,86 GB)
                    NiftyDrive (disk2s1 - Journaled HFS+) /Volumes/NiftyDrive : 127.85 GB (36.41 GB free)
            Apple Inc. Apple Internal Keyboard / Trackpad 
            Apple Inc. BRCM20702 Hub 
                Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller 

Thunderbolt Information: ⓘ
        Apple Inc. thunderbolt_bus

Virtual disks: ⓘ
        Macintosh HD (disk1s1 - APFS) /  [Startup]: 250.79 GB (236.97 GB free)
            Physical disk: disk0s2 250.79 GB (236.97 GB free)
        (disk1s2) <not mounted>  [Preboot]: 250.79 GB
            Physical disk: disk0s2 250.79 GB 
        (disk1s3) <not mounted>  [Recovery]: 250.79 GB
        (disk1s4) /private/var/vm  [VM]: 250.79 GB

System Software: ⓘ
        macOS High Sierra  10.13 (17A405) - Time since boot: less than an hour

Gatekeeper: ⓘ
        Mac App Store and identified developers

System Launch Agents: ⓘ
        [not loaded]    7 Apple tasks
        [loaded]    193 Apple tasks
        [running]    88 Apple tasks

System Launch Daemons: ⓘ
        [not loaded]    36 Apple tasks
        [loaded]    189 Apple tasks
        [running]    103 Apple tasks

Internet Plug-ins: ⓘ
        QuickTime Plugin: 7.7.3 (installed 2017-10-03)

3rd Party Preference Panes: ⓘ
        None

Time Machine: ⓘ
        Time Machine not configured!

Top Processes by CPU: ⓘ
             4%   	com.apple.WebKit.WebContent
             4%   	WindowServer
             3%   	CallHistorySyncHelper
             2%   	Safari
             2%   	kernel_task

Top Processes by Memory: ⓘ
        645 MB    	kernel_task
        203 MB    	com.apple.WebKit.WebContent
        93 MB     	com.apple.WebKit.WebContent
        79 MB     	Safari
        61 MB     	mds_stores

Top Processes by Network Use: ⓘ
        Input     	Output    	Process name
        3 MB      	1 KB      	com.apple.Safari.SafeBrowsing.Service
        3 MB      	59 KB     	com.apple.WebKit.Networking
        108 KB    	1 KB      	Safari
        15 KB     	3 KB      	mDNSResponder
        4 KB      	2 KB      	apsd

Top Processes by Energy Use: ⓘ
          6.22	WindowServer
          3.90	com.apple.WebKit.WebContent
          2.32	Safari
          1.24	hidd

Virtual Memory Information: ⓘ
        5.45 GB   	Available RAM
        4.12 GB   	Free RAM
        2.55 GB   	Used RAM
        1.33 GB   	Cached files
        0 B       	Swap Used

Bijdrager
    Rickje

Wat daarnaast nog veel merkwaardiger is, het aanpassen van de helderheid werkt niet in Mac OS (deed het voorheen al een tijd niet), terwijl het wel werkt via m’n externe schijf met Windows:-?

Bijdrager
    Rickje

Hieronder een system.log.
    Erg merkwaardig, want het moment van volledig freezes met strandbal was om precies 01:25:50… terwijl er gewoon 15 minuten niks gelogd is. Ik vind het allemaal maar vreemd wat er met mijn Macje gebeurd :((

Misschien.. ‘freezede’ mijn Macje, maar niet als een ‘vastloper’…. want dan had ik crash reports moeten krijgen en het in de system.log moeten terugvinden, lijkt me… Hmm. Maar dan kan het dus nog steeds de SSD zijn? Want die kan dan niet meer naar de system.log schrijven dat er iets fout gaat.

Oct  8 01:14:45 Tests-MacBook-Pro syslogd[39]: ASL Sender Statistics
    Oct  8 01:14:46 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.PubSub.Agent[1593]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.pubsub.ipc
    Oct  8 01:14:46 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.PubSub.Agent[1593]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.pubsub.notification
    Oct  8 01:18:52 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:18:52 Tests-MacBook-Pro com.apple.WebKit.WebContent[1596]: objc[1596]: Class AMSupportURLConnectionDelegate is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/EmbeddedOSInstall.framework/Versions/A/EmbeddedOSInstall (0x7fff8ee89748) and /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework/Versions/A/MobileDevice (0x402685008). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:18:52 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:18:52 Tests-MacBook-Pro com.apple.WebKit.WebContent[1597]: objc[1597]: Class AMSupportURLConnectionDelegate is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/EmbeddedOSInstall.framework/Versions/A/EmbeddedOSInstall (0x7fff8ee89748) and /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework/Versions/A/MobileDevice (0x1ba685008). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:18:53 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:18:53 Tests-MacBook-Pro com.apple.WebKit.WebContent[1598]: objc[1598]: Class AMSupportURLConnectionDelegate is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/EmbeddedOSInstall.framework/Versions/A/EmbeddedOSInstall (0x7fff8ee89748) and /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework/Versions/A/MobileDevice (0x104985008). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:18:56 Tests-MacBook-Pro Safari[344]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:18:57 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:18:57 Tests-MacBook-Pro com.apple.WebKit.WebContent[1601]: objc[1601]: Class AMSupportURLConnectionDelegate is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/EmbeddedOSInstall.framework/Versions/A/EmbeddedOSInstall (0x7fff8ee89748) and /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework/Versions/A/MobileDevice (0x162685008). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:20:30 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:20:33 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.bsd.dirhelper[1622]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.bsd.dirhelper
    Oct  8 01:20:33 Tests-MacBook-Pro Finder[258]: libcoreservices: __create_or_fix_relative_directory: 959: __dirhelper_create_relative returned (os/kern) failure
    Oct  8 01:20:42 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:20:47 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.WebKit.Networking.B72E1A35-0325-43CE-B21E-9B29E44D9B8B[1610]): Service exited with abnormal code: 1
    Oct  8 01:20:59 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:07 Tests-MacBook-Pro bootlog[0]: BOOT_TIME 1507419427 0
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro syslogd[39]: Configuration Notice:
    	ASL Module "com.apple.cdscheduler" claims selected messages.
    	Those messages may not appear in standard system log files or in the ASL database.
    	ASL Module "com.apple.install" claims selected messages.
    	Those messages may not appear in standard system log files or in the ASL database.
    	ASL Module "com.apple.family.asl" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.callhistory.asl.conf" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.contacts.ContactsUICore" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.authd" sharing output destination "/var/log/asl" with ASL Module "com.apple.asl".
    	Output parameters from ASL Module "com.apple.asl" override any specified in ASL Module "com.apple.authd".
    	ASL Module "com.apple.authd" sharing output destination "/var/log/system.log" with ASL Module "com.apple.asl".
    	Output parameters from ASL Module "com.apple.asl" override any specified in ASL Module "com.apple.authd".
    	ASL Module "com.apple.authd" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.eventmonitor" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.secinitd" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.mail" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.coreaudio" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.performance" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.iokit.power" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.icloud.fmfd" claims selected messages.
    Oct  8 01:37:09 --- last message repeated 2 times ---
    	ASL Module "com.apple.contacts.ContactsAutocomplete" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.mkb" sharing output destination "/private/var/log/keybagd.log" with ASL Module "com.apple.mkb.internal".
    	Output parameters from ASL Module "com.apple.mkb.internal" override any specified in ASL Module "com.apple.mkb".
    	ASL Module "com.apple.mkb" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.CoreDuetAdmissionControl" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.MessageTracer" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.networking.boringssl" sharing output destination "/Library/Logs/CrashReporter" with ASL Module "com.apple.networking.networkextension".
    	Output parameters from ASL Module "com.apple.networking.networkextension" override any specified in ASL Module "com.apple.networking.boringssl".
    	ASL Module "com.apple.clouddocs" claims selected messages.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1]: Early boot complete. Continuing system boot.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.system): com.apple.CoreRAID (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.system): Could not import service from caller: path = /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.platform.ptmd.plist, caller = launchd.1, error = 138: Service cannot be loaded on this hardware
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.cmio.AVCAssistant): ThrottleInterval set to zero. You're not that important. Ignoring.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.diskmanagementd): ThrottleInterval set to zero. You're not that important. Ignoring.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.diskmanagementd): The TimeOut key is no longer respected. It never did anything anyway.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.multiversed): Unknown key for dictionary: DEFAULT-OPTIONS
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.syslogd): The HopefullyExitsLast key is no longer respected. Please remove it.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.syslogd): Please switch away from OnDemand to KeepAlive.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.system): com.apple.opendirectoryd (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.opendirectoryd): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.mobile.keybagd): This key does not do anything: OnDemand
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (org.cups.cupsd): Service has increased maximum shutdown time to 60 seconds. This will create a poor experience for the user.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro syslogd[39]: ASL Sender Statistics
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro xpcproxy[99]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 529: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.CoreRAID[46]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.CoreRAID
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro xpcproxy[140]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 529: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.202): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Progress UI App Starting
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro launchd[1]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.system): Service "com.apple.ManagedClient.enroll" tried to hijack endpoint "com.apple.ManagedClient.agent" from owner: com.apple.ManagedClient
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro ManagedClient[155]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro xpcproxy[168]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 529: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro xpcproxy[180]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 529: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro xpcproxy[181]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 529: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro mds[63]: objc[63]: Class MDSObjectToken is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SpotlightServerKit.framework/Versions/A/SpotlightServerKit (0x7fff9b1d2560) and /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/Metadata.framework/Support/mds (0x101bf6828). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro mds[63]: objc[63]: Class MDSToken is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SpotlightServerKit.framework/Versions/A/SpotlightServerKit (0x7fff9b1d2510) and /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/Metadata.framework/Support/mds (0x101bf6d78). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro mds[63]: objc[63]: Class MDSReadCopyUpdate is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SpotlightServerKit.framework/Versions/A/SpotlightServerKit (0x7fff9b1d25b0) and /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/Metadata.framework/Support/mds (0x101bf7908). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro mds[63]: objc[63]: Class MDSInternalToken is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SpotlightServerKit.framework/Versions/A/SpotlightServerKit (0x7fff9b1d24c0) and /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/Metadata.framework/Support/mds (0x101bf89e8). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro xpcproxy[188]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 529: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro digest-service[160]: label: default
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro digest-service[160]: 	dbname: od:/Local/Default
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro digest-service[160]: 	mkey_file: /var/db/krb5kdc/m-key
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro digest-service[160]: 	acl_file: /var/db/krb5kdc/kadmind.acl
    Oct  8 01:37:10 Tests-MacBook-Pro digest-service[160]: digest-request: uid=0
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.89): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.AmbientDisplayAgent): Service only ran for 0 seconds. Pushing respawn out by 10 seconds.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro digest-service[160]: digest-request: netr probe 0
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro digest-service[160]: digest-request: init request
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro digest-service[160]: digest-request: init return domain: BUILTIN server: TESTS-MACBOOK-PRO indomain was: <NULL>
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.205): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.212): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imklaunchagent): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: 1 Boot windows acquired
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.coreservices.UASharedPasteboardProgressUI): Unknown key for Boolean: DrainMessagesAfterFailedInit
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.loginwindow.88.4294967295): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.UserEventAgent-LoginWindow): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.loginwindow.88.4294967295): com.apple.universalaccessd (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.loginwindow.88.4294967295): com.apple.VoiceOver (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.loginwindow.88.4294967295): com.apple.AssistiveControl (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.loginwindow.88.4294967295): com.apple.DwellControl (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.loginwindow.88.4294967295): com.apple.universalaccesscontrol (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.loginwindow.88.4294967295): com.apple.noticeboard.agent (lint): EnablePressuredExit is not compatible with KeepAlive=true. Ignoring EnablePressuredExit.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.noticeboard.agent): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.loginwindow.88.4294967295): com.apple.tiswitcher (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:11 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.coreservices.useractivityd): Unknown key for Boolean: DrainMessagesAfterFailedInit
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Setting the initial value of the magsave brightness level 1
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Hiding the cursor in Progress UI
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Clearing phase info
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: calling progress app remoteObjectProxy
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Creating connection
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Connection = 0x60c000300240, callers = (
    	    "<IASUPCaller: 0x60000002c420>"
    	)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: caller = /System/Library/CoreServices/loginwindow.app/Contents/MacOS/loginwindow
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Version 2
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: version = 2
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: isModernOS = 1
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Add phase named "IOKit Boot", progress 43.359375, delayInSeconds 0
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Add phase named "loginwindow Boot", progress 56.640625, delayInSeconds -1
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Clearing phase info
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Connection = 0x60c000300240, callers = (
    	    "<IASUPCaller: 0x60000002c420>",
    	    "<IASUPCaller: 0x60c00002e420>"
    	)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Registering the connection
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASGetCurrentInstallPhaseList: Unable to get phases
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: client 0x60c000260c40: phaseName = loginwindow Boot
    	    "<IASUPCaller: 0x60000002c420>",
    	    "<IASUPCaller: 0x60c00002e420>",
    	    "<IASUPCaller: 0x60c00002e6a0>"
    	)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Registering the connection
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASGetCurrentInstallPhase: Unable to get the current phase name
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: client 0x60c000261080: phaseName = IOKit Boot
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: phaseName = (null)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: client 0x60c000261080: phaseName = "IOKit Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: ISAP: Show progress UI called
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Current phase name wasn't saved, using the first phase in the list, current phase = "(null)"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: _currentPhase = "(null)", _phases = (null)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: client 0x60c000261080: phaseName = "IOKit Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASClearInstallProgress: Clearing Registry
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: ISAP: Done with Phase "IOKit Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: client 0x60c000261080: phaseName = IOKit Boot
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: totalPercentage = 0.000000
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Releasing Connection
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: phases = (
    	    "<IASPPhase: 0x7fbae2a0a4a0: 'IOKit Boot', percentage 43.4, delay 0>"
    	)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: client 0x60c000260c40: handler = 0x7ffee4af1a20
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASSetCurrentInstallPhaseList: phases set to (
    	        {
    	        ConclusionDelay = 0;
    	        InstallPhase = "IOKit Boot";
    	        InstallPhasePercentageKey = 43;
    	    }
    	)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASSetCurrentInstallPhase: Current phase name set to "IOKit Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: totalPercentage = 43.359375
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: phases = (
    	    "<IASPPhase: 0x7fbae2a0a4a0: 'IOKit Boot', percentage 43.4, delay 0>",
    	    "<IASPPhase: 0x7fbae2808810: 'loginwindow Boot', percentage 56.6, delay -1>"
    	)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASSetCurrentInstallPhaseList: phases set to (
    	        {
    	        ConclusionDelay = 0;
    	    },
    	        {
    	        ConclusionDelay = "-1";
    	        InstallPhase = "loginwindow Boot";
    	        InstallPhasePercentageKey = 57;
    	    }
    	)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASSetCurrentInstallPhase: Current phase name set to "IOKit Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Register process 88, phaseName loginwindow Boot, uuid DC879320-7F41-49E4-A825-6742757DE3A2
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Connected processes = {
    	    "DC879320-7F41-49E4-A825-6742757DE3A2" =     {
    	        "Phase Name" = "loginwindow Boot";
    	        "Process ID" = 88;
    	        UUID = "DC879320-7F41-49E4-A825-6742757DE3A2";
    	    };
    	}
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Saving completion handler for phase loginwindow Boot
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Register process 88, phaseName IOKit Boot, uuid 1A348A8E-B678-453C-BD68-55DD8A90F0A1
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Connected processes = {
    	    "1A348A8E-B678-453C-BD68-55DD8A90F0A1" =     {
    	        "Phase Name" = "IOKit Boot";
    	        "Process ID" = 88;
    	        UUID = "1A348A8E-B678-453C-BD68-55DD8A90F0A1";
    	    };
    	        CompletionHandlerKey = "<__NSMallocBlock__: 0x7fbae1f063f0>";
    	        "Process ID" = 88;
    	    };
    	}
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Saving completion handler for phase IOKit Boot
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASGetCurrentInstallPhaseList: phases = (
    	        {
    	        ConclusionDelay = 0;
    	    },
    	        {
    	        ConclusionDelay = "-1";
    	        InstallPhase = "loginwindow Boot";
    	        InstallPhasePercentageKey = 57;
    	    }
    	)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASGetCurrentInstallPhase: Current phase name is "IOKit Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: phaseName = IOKit Boot
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Advance to phase named = "IOKit Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: _currentPhase = "<IASPPhase: 0x7fbae2808810: 'IOKit Boot', percentage 43.0, delay 0>", _phases = (
    	    "<IASPPhase: 0x7fbae2808810: 'IOKit Boot', percentage 43.0, delay 0>",
    	    "<IASPPhase: 0x7fbae1f00ce0: 'loginwindow Boot', percentage 57.0, delay -1>"
    	)
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Progress app is loading…
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Progress app is running…
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Showing Progress UI
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: _LSSetMetaApplicationInformationItem add to frontmost list success
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Showing the windows
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Created CG Shield Window
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: There are 0 window(s) and 1 display(s), 1 window(s) will be added
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Created a window at {{0, 0}, {1024, 640}}
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.system): Service tried to register a port for an endpoint declared in its launchd.plist(5): service = com.apple.ManagedClient, endpoint = com.apple.mcxd
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Setting window alpha values to 0.0
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Ordering windows front
    Oct  8 01:37:12 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Setting window alpha values to 1.0
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Using AppKit display change notification
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Progress Updated: currentPhase = "IOKit Boot", progress = 100.0, adjusted progress = 43.0
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Set Progress: currentPhase = "IOKit Boot", progress = 100.0, adjusted progress = 43.0, animate = NO
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Done with phase = "IOKit Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Progress Updated: currentPhase = "IOKit Boot", progress = 100.0, adjusted progress = 43.0
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASSetCurrentInstallPhase: Current phase name set to "loginwindow Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Saving completion handler for phase IOKit Boot
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Unregister process 88, phaseName IOKit Boot, uuid 1A348A8E-B678-453C-BD68-55DD8A90F0A1
    	        CompletionHandlerKey = "<__NSMallocBlock__: 0x7fbae1f063f0>";
    	        "Process ID" = 88;
    	    };
    	}
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASSetCurrentInstallPhase: Current phase name set to "loginwindow Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Progress Updated: currentPhase = "loginwindow Boot", progress = 10.0, adjusted progress = 48.7
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Set Progress: currentPhase = "loginwindow Boot", progress = 10.0, adjusted progress = 48.7, animate = YES
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Progress Updated: currentPhase = "loginwindow Boot", progress = 25.0, adjusted progress = 57.2
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Set Progress: currentPhase = "loginwindow Boot", progress = 25.0, adjusted progress = 57.2, animate = YES
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: client 0x60c000260c40: phaseName = "loginwindow Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: ISAP: Done with Phase "loginwindow Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Progress Updated: currentPhase = "loginwindow Boot", progress = 100.0, adjusted progress = 100.0
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Set Progress: currentPhase = "loginwindow Boot", progress = 100.0, adjusted progress = 100.0, animate = YES
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Done with phase = "loginwindow Boot"
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Progress Updated: currentPhase = "loginwindow Boot", progress = 100.0, adjusted progress = 100.0
    Oct  8 01:37:12 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: IASClearInstallProgress: Clearing Registry
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro airportd[131]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro xpcproxy[232]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 529: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Calling animation completion handler
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Progress complete, notifying registered clients
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Calling completion handler for phase "loginwindow Boot"
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Calling completion handler for 0x60c000260c40
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro netbiosd[232]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: client 0x60c000260c40: phaseName = "loginwindow Boot"
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: ISAP: hide progress UI called
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: client 0x60c000260c40: phaseName = loginwindow Boot
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: Releasing Connection
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Hiding Progress UI
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Showing the cursor in Progress UI
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Releasing the boot windows
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Order Out CG Shield Window
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Setting window alpha values to 0.0
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: _LSSetMetaApplicationInformationItem remove from frontmost list success
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Saving completion handler for phase loginwindow Boot
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Unregister process 88, phaseName loginwindow Boot, uuid DC879320-7F41-49E4-A825-6742757DE3A2
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: kCGSDisplayWillReconfigure received, order windows out immediately
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Ordering windows out
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Connected processes = {
    	}
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Order Out CG Shield Window
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Start quit timer, will attempt to quit in 1 second(s) at 01:37:14
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.preference.displays.MirrorDisplays): Service only ran for 0 seconds. Pushing respawn out by 10 seconds.
    Oct  8 01:37:13 Tests-MacBook-Pro nsurlsessiond[154]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 01:37:14 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Ordering windows out
    Oct  8 01:37:14 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Order Out CG Shield Window
    Oct  8 01:37:14 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: There is no animation completion handler to call
    Oct  8 01:37:14 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Quitting: There are no connected processes and there is no UI showing
    Oct  8 01:37:14 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Quiting Progress App
    Oct  8 01:37:14 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Showing the cursor in Progress UI
    Oct  8 01:37:14 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Releasing the boot windows
    Oct  8 01:37:14 Tests-MacBook-Pro Installer Progress[67]: Showing the cursor in Progress UI
    Oct  8 01:37:14 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: The connection was interrupted, calling interruption handlers
    Oct  8 01:37:16 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.92): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 01:37:16 Tests-MacBook-Pro kcm[251]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.501): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: USER_PROCESS: 88 console
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro symptomsd[181]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro cfprefsd[257]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.AirPlayUIAgent (lint): EnablePressuredExit is not compatible with KeepAlive=true. Ignoring EnablePressuredExit.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.AirPlayUIAgent): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.usernoted): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro UserEventAgent[40]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.quicklook.ui.helper (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.UserEventAgent-Aqua): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imklaunchagent): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.routined): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.routined): Unknown key for Boolean: EnabledPressuredExit
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.coreservices.UASharedPasteboardProgressUI): Unknown key for Boolean: DrainMessagesAfterFailedInit
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): Could not import service from caller: path = /System/Library/LaunchAgents/com.apple.PCIESlotCheck.plist, caller = loginwindow.88, error = 138: Service cannot be loaded on this hardware
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.protectedcloudstorage.protectedcloudkeysyncing (lint): Invalid type for a LaunchEvent (stream/name/type): com.apple.ProtectedCloudStorage.daily/Interval/int64
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.protectedcloudstorage.protectedcloudkeysyncing (lint): Invalid type for a LaunchEvent (stream/name/type): com.apple.ProtectedCloudStorage.daily/Priority/string
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): Caller tried to hijack service: path = /System/Library/LaunchAgents/com.apple.pluginkit.pkd.plist, caller = loginwindow.88
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.notificationcenterui.agent (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 --- last message repeated 3 times ---
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.notificationcenterui.agent): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.diagnostics_agent): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.PubSub.Agent): The ServiceIPC key is no longer respected. Please remove it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.Dock.agent (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 --- last message repeated 7 times ---
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): Could not import service from caller: path = /System/Library/LaunchAgents/com.apple.eospreflightagent.plist, caller = loginwindow.88, error = 138: Service cannot be loaded on this hardware
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.universalaccessd (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.VoiceOver (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.ReportCrash (lint): DrainMessagesOnCrash is not yet implemented. If you rely on this key, please file a bug.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.soagent (lint): Invalid type for a LaunchEvent (stream/name/type): ichat/events/array
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.soagent (lint): Invalid type for a LaunchEvent (stream/name/type): ichat/bundleid/string
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): Caller tried to hijack service: path = /System/Library/LaunchAgents/com.apple.storeinstallagent.plist, caller = loginwindow.88
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.AssistiveControl (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.passd): Unknown key for string: com.apple.application-identifier
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.colorsync.useragent): Unknown key for string: RunLoopType
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.sharingd): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): Caller tried to hijack service: path = /System/Library/LaunchAgents/com.apple.trustd.agent.plist, caller = loginwindow.88
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.ReportCrash.Self (lint): DrainMessagesOnCrash is not yet implemented. If you rely on this key, please file a bug.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.warmd_agent (lint): Assuming EnablePressuredExit=false given EnableTransactions=false.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.DwellControl (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.gamed): The ServiceIPC key is no longer respected. Please remove it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.icdd): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.universalaccesscontrol (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.corespotlightd): Unknown key for dictionary: NoEnvironmentVariables
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.midiserver (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.Siri.agent (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.noticeboard.agent (lint): EnablePressuredExit is not compatible with KeepAlive=true. Ignoring EnablePressuredExit.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.noticeboard.agent): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.tiswitcher (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): com.apple.SystemUIServer.agent (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 01:37:17 --- last message repeated 6 times ---
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.coreservices.useractivityd): Unknown key for Boolean: DrainMessagesAfterFailedInit
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro otherbsd[259]: assertion failed: 17A405: otherbsd + 11568 [3889523F-E56A-30AD-A19E-B923DEB173C0]: 0x0
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro CommCenter[262]: objc[262]: Class CTAsciiAddress is implemented in both /System/Library/Frameworks/CoreTelephony.framework/Versions/A/CoreTelephony (0x7fff95e96000) and /System/Library/Frameworks/CoreTelephony.framework/Support/CommCenter (0x10f7b1f30). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro CommCenter[262]: objc[262]: Class CTPhoneNumber is implemented in both /System/Library/Frameworks/CoreTelephony.framework/Versions/A/CoreTelephony (0x7fff95e960a0) and /System/Library/Frameworks/CoreTelephony.framework/Support/CommCenter (0x10f7b20c0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro secd[270]: objc[270]: Class SecSOSStatus is implemented in both /System/Library/Frameworks/Security.framework/Versions/A/Security (0x7fff973c8280) and /usr/libexec/secd (0x1010f2a18). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): Could not import service from caller: caller = otherbsd.259, service = com.binaryfruit.DriveDxLoginItemHelper, error = 119: Service is disabled
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro timed[78]: settimeofday({0x59d9652e,0x5358d}) == 0
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:18 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPWebHistoryResult is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17aeb0) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e5a68). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPWebHistoryQuery is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17ae88) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e5ab8). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPDefaults is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17ab18) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e5e00). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPShortcutPattern is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17b748) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e60d0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPLogging is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17acd0) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e6350). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPLoggingSearchSession is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17b658) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e6378). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPAppDefaults is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17aa28) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e63f0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Finder[278]: assertion failed: 17A405: libxpc.dylib + 71201 [E7C5DB12-6D0E-3D1E-A743-F750DF112F5F]: 0x89
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro SystemUIServer[277]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.bsd.dirhelper): Service only ran for 9 seconds. Pushing respawn out by 1 seconds.
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro Finder[278]: objc[278]: Class FIFinderSyncExtensionHost is implemented in both /System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/MacOS/Finder (0x103689a10) and /System/Library/PrivateFrameworks/FileProvider.framework/OverrideBundles/FinderSyncCollaborationFileProviderOverride.bundle/Contents/MacOS/FinderSyncCollaborationFileProviderOverride (0x1064bfcd8). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro networkserviceproxy[322]: objc[322]: Class NSPFlowDivert is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/NetworkServiceProxy.framework/Versions/A/NetworkServiceProxy (0x7fff99ba4e08) and /usr/libexec/networkserviceproxy (0x1026dd960). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.quicklook[316]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.quicklook
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro UserEventAgent[258]: objc[258]: Class NPUtilities is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/NetworkServiceProxy.framework/Versions/A/NetworkServiceProxy (0x7fff99ba4c78) and /System/Library/UserEventPlugins/com.apple.netsvcproxy.plugin/Contents/MacOS/com.apple.netsvcproxy (0x1110306a0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro UserEventAgent[258]: objc[258]: Class NSPConnectionInfo is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/NetworkServiceProxy.framework/Versions/A/NetworkServiceProxy (0x7fff99ba4d40) and /System/Library/UserEventPlugins/com.apple.netsvcproxy.plugin/Contents/MacOS/com.apple.netsvcproxy (0x111030790). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro SystemUIServer[277]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:19 --- last message repeated 2 times ---
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro uTorrent[267]: /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/AppleFSCompression/AppleFSCompression-96.1.1/Common/ChunkCompression.cpp:50: Error: unsupported compressor 8
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro uTorrent[267]: /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/AppleFSCompression/AppleFSCompression-96.1.1/Libraries/CompressData/CompressData.c:353: Error: Unknown compression scheme encountered for file '/System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Resources/Exceptions.plist'
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro uTorrent[267]: /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/AppleFSCompression/AppleFSCompression-96.1.1/Common/ChunkCompression.cpp:50: Error: unsupported compressor 8
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro uTorrent[267]: /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/AppleFSCompression/AppleFSCompression-96.1.1/Libraries/CompressData/CompressData.c:353: Error: Unknown compression scheme encountered for file '/System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Library/AppExceptions.bundle/Exceptions.plist'
    Oct  8 01:37:20 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:20 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.bsd.dirhelper[334]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.bsd.dirhelper
    Oct  8 01:37:20 Tests-MacBook-Pro Finder[278]: libcoreservices: __create_or_fix_relative_directory: 959: __dirhelper_create_relative returned (os/kern) failure
    Oct  8 01:37:20 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 01:37:20 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:21 --- last message repeated 15 times ---
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro UserEventAgent[40]: assertion failed: 17A405: com.apple.remoted + 33999 [28F00D07-350C-31E6-9A68-83AC370F0A6C]: 0x1
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro nsurlsessiond[300]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.55): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro backgroundtaskmanagementagent[370]: objc[370]: Class BTMLoginItem is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/BackgroundTaskManagement.framework/Versions/A/BackgroundTaskManagement (0x7fff97d7d558) and /System/Library/CoreServices/backgroundtaskmanagementagent (0x10b174378). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro backgroundtaskmanagementagent[370]: objc[370]: Class BTMBackgroundItem is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/BackgroundTaskManagement.framework/Versions/A/BackgroundTaskManagement (0x7fff97d7d4e0) and /System/Library/CoreServices/backgroundtaskmanagementagent (0x10b174508). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro xpcproxy[374]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 529: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.CoreLocationAgent[371]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.CoreLocation.agent
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro diagnosticd[375]: no EOS device present
    Oct  8 01:37:22 Tests-MacBook-Pro diagnosticd[375]: System mode client started - Console (272) - mode: 0xb
    Oct  8 01:37:22 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): Caller not allowed to perform action: seedusaged.389, action = service removal, code = 150: Operation not permitted while System Integrity Protection is engaged, uid = 501, euid = 501, gid = 20, egid = 20, asid = 100008
    Oct  8 01:37:23 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:23 Tests-MacBook-Pro findmydeviced[324]: objc[324]: Class LocalizedUnregisterErrorKey is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/FindMyDevice.framework/Versions/A/FindMyDevice (0x7fff98d96080) and /usr/libexec/findmydeviced (0x100b805c8). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:23 Tests-MacBook-Pro pbs[403]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:24 Tests-MacBook-Pro Dock[273]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:24 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:25 --- last message repeated 2 times ---
    Oct  8 01:37:25 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.501): Service "com.apple.coreservices.appleid.authentication" tried to hijack endpoint "com.apple.coreservices.appleid.aps" from owner: com.apple.sharingd
    Oct  8 01:37:28 Tests-MacBook-Pro CalendarAgent[326]: BUG in libdispatch client: dispatch_mig_server: mach_msg() failed (ipc/send) invalid data - 0x10000002
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.200): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.

Bijdrager
    Rickje

Een 2e vastloper en de log ervan. Om 02:43:52 freezede de Mac en die tijd gaf hij bij m’n klok aan.
    Gebeurde toen ik een nieuw tabblad opende met appeltje + T.
    Schijnt dat daar in het verleden ook issues (bugs) mee waren voor veel mensen.

Maargoed, ik klapte het scherm dicht. De Mac bleef maar blazen… ik opende het scherm en ik zat het opstartscherm met de balk op ongeveer de helft. Hier bleef hij nog 5-10 minuten op staan zonder dat er verder iets gebeurde. De Mac blaasje alleen heel hard en de strandbal was ook zichtbaar. Daarna heb ik ‘m weer uitgezet met de aan/uit-knop.

Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): Could not import service from caller: caller = otherbsd.259, service = com.binaryfruit.DriveDxLoginItemHelper, error = 119: Service is disabled
    Oct  8 01:37:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro timed[78]: settimeofday({0x59d9652e,0x5358d}) == 0
    Oct  8 01:37:18 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPWebHistoryResult is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17aeb0) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e5a68). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPWebHistoryQuery is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17ae88) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e5ab8). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPDefaults is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17ab18) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e5e00). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPShortcutPattern is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17b748) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e60d0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPLogging is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17acd0) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e6350). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPLoggingSearchSession is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17b658) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e6378). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Spotlight[297]: objc[297]: Class SPAppDefaults is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/Spotlight.framework/Versions/A/Spotlight (0x7fff9b17aa28) and /System/Library/CoreServices/Spotlight.app/Contents/MacOS/Spotlight (0x1068e63f0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:18 Tests-MacBook-Pro Finder[278]: assertion failed: 17A405: libxpc.dylib + 71201 [E7C5DB12-6D0E-3D1E-A743-F750DF112F5F]: 0x89
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro SystemUIServer[277]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.bsd.dirhelper): Service only ran for 9 seconds. Pushing respawn out by 1 seconds.
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro Finder[278]: objc[278]: Class FIFinderSyncExtensionHost is implemented in both /System/Library/CoreServices/Finder.app/Contents/MacOS/Finder (0x103689a10) and /System/Library/PrivateFrameworks/FileProvider.framework/OverrideBundles/FinderSyncCollaborationFileProviderOverride.bundle/Contents/MacOS/FinderSyncCollaborationFileProviderOverride (0x1064bfcd8). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro networkserviceproxy[322]: objc[322]: Class NSPFlowDivert is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/NetworkServiceProxy.framework/Versions/A/NetworkServiceProxy (0x7fff99ba4e08) and /usr/libexec/networkserviceproxy (0x1026dd960). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.quicklook[316]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.quicklook
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro UserEventAgent[258]: objc[258]: Class NPUtilities is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/NetworkServiceProxy.framework/Versions/A/NetworkServiceProxy (0x7fff99ba4c78) and /System/Library/UserEventPlugins/com.apple.netsvcproxy.plugin/Contents/MacOS/com.apple.netsvcproxy (0x1110306a0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro UserEventAgent[258]: objc[258]: Class NSPConnectionInfo is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/NetworkServiceProxy.framework/Versions/A/NetworkServiceProxy (0x7fff99ba4d40) and /System/Library/UserEventPlugins/com.apple.netsvcproxy.plugin/Contents/MacOS/com.apple.netsvcproxy (0x111030790). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro SystemUIServer[277]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:19 --- last message repeated 2 times ---
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro uTorrent[267]: /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/AppleFSCompression/AppleFSCompression-96.1.1/Libraries/CompressData/CompressData.c:353: Error: Unknown compression scheme encountered for file '/System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Resources/Exceptions.plist'
    Oct  8 01:37:19 Tests-MacBook-Pro uTorrent[267]: /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/AppleFSCompression/AppleFSCompression-96.1.1/Libraries/CompressData/CompressData.c:353: Error: Unknown compression scheme encountered for file '/System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Library/AppExceptions.bundle/Exceptions.plist'
    Oct  8 01:37:20 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.bsd.dirhelper[334]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.bsd.dirhelper
    Oct  8 01:37:20 Tests-MacBook-Pro Finder[278]: libcoreservices: __create_or_fix_relative_directory: 959: __dirhelper_create_relative returned (os/kern) failure
    Oct  8 01:37:20 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 01:37:21 --- last message repeated 15 times ---
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro UserEventAgent[40]: assertion failed: 17A405: com.apple.remoted + 33999 [28F00D07-350C-31E6-9A68-83AC370F0A6C]: 0x1
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro nsurlsessiond[300]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.55): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro backgroundtaskmanagementagent[370]: objc[370]: Class BTMLoginItem is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/BackgroundTaskManagement.framework/Versions/A/BackgroundTaskManagement (0x7fff97d7d558) and /System/Library/CoreServices/backgroundtaskmanagementagent (0x10b174378). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro backgroundtaskmanagementagent[370]: objc[370]: Class BTMBackgroundItem is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/BackgroundTaskManagement.framework/Versions/A/BackgroundTaskManagement (0x7fff97d7d4e0) and /System/Library/CoreServices/backgroundtaskmanagementagent (0x10b174508). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro xpcproxy[374]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 529: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.CoreLocationAgent[371]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.CoreLocation.agent
    Oct  8 01:37:21 Tests-MacBook-Pro diagnosticd[375]: no EOS device present
    Oct  8 01:37:22 Tests-MacBook-Pro diagnosticd[375]: System mode client started - Console (272) - mode: 0xb
    Oct  8 01:37:22 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.user.domain.501.100008.Aqua): Caller not allowed to perform action: seedusaged.389, action = service removal, code = 150: Operation not permitted while System Integrity Protection is engaged, uid = 501, euid = 501, gid = 20, egid = 20, asid = 100008
    Oct  8 01:37:23 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:23 Tests-MacBook-Pro findmydeviced[324]: objc[324]: Class LocalizedUnregisterErrorKey is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/FindMyDevice.framework/Versions/A/FindMyDevice (0x7fff98d96080) and /usr/libexec/findmydeviced (0x100b805c8). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:23 Tests-MacBook-Pro pbs[403]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:24 Tests-MacBook-Pro Dock[273]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:37:24 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:25 --- last message repeated 2 times ---
    Oct  8 01:37:25 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.501): Service "com.apple.coreservices.appleid.authentication" tried to hijack endpoint "com.apple.coreservices.appleid.aps" from owner: com.apple.sharingd
    Oct  8 01:37:28 Tests-MacBook-Pro CalendarAgent[326]: BUG in libdispatch client: dispatch_mig_server: mach_msg() failed (ipc/send) invalid data - 0x10000002
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.200): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro suhelperd[416]: objc[416]: Class SUDevKey is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SoftwareUpdate.framework/Versions/A/SoftwareUpdate (0x7fff9b10f6e8) and /System/Library/CoreServices/Software Update.app/Contents/Resources/suhelperd (0x10bdb0770). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro suhelperd[416]: objc[416]: Class SUReachabilityMonitor is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SoftwareUpdate.framework/Versions/A/SoftwareUpdate (0x7fff9b10f9e0) and /System/Library/CoreServices/Software Update.app/Contents/Resources/suhelperd (0x10bdb07c0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro suhelperd[416]: objc[416]: Class SUPrinterScan is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SoftwareUpdate.framework/Versions/A/SoftwareUpdate (0x7fff9b1105e8) and /System/Library/CoreServices/Software Update.app/Contents/Resources/suhelperd (0x10bdb0888). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro suhelperd[416]: objc[416]: Class SUSharedPrefs is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SoftwareUpdate.framework/Versions/A/SoftwareUpdate (0x7fff9b10faa8) and /System/Library/CoreServices/Software Update.app/Contents/Resources/suhelperd (0x10bdb08b0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro suhelperd[416]: objc[416]: Class SUPublicKey is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SoftwareUpdate.framework/Versions/A/SoftwareUpdate (0x7fff9b1104f8) and /System/Library/CoreServices/Software Update.app/Contents/Resources/suhelperd (0x10bdb0928). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro suhelperd[416]: objc[416]: Class SUSignedFlatPkg is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SoftwareUpdate.framework/Versions/A/SoftwareUpdate (0x7fff9b1104a8) and /System/Library/CoreServices/Software Update.app/Contents/Resources/suhelperd (0x10bdb0978). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro suhelperd[416]: objc[416]: Class SUPowerAssertionManager is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SoftwareUpdate.framework/Versions/A/SoftwareUpdate (0x7fff9b10f8f0) and /System/Library/CoreServices/Software Update.app/Contents/Resources/suhelperd (0x10bdb09a0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro suhelperd[416]: objc[416]: Class SUPowerSourceMonitor is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SoftwareUpdate.framework/Versions/A/SoftwareUpdate (0x7fff9b10f918) and /System/Library/CoreServices/Software Update.app/Contents/Resources/suhelperd (0x10bdb09f0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro suhelperd[416]: objc[416]: Class SUURLConnection is implemented in both /System/Library/PrivateFrameworks/SoftwareUpdate.framework/Versions/A/SoftwareUpdate (0x7fff9b10fb70) and /System/Library/CoreServices/Software Update.app/Contents/Resources/suhelperd (0x10bdb0a40). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:32 Tests-MacBook-Pro suhelperd[416]: objc[416]: Class KeychainMasterHandler is implemented in both /usr/lib/libIASAuthReboot.dylib (0x7fff9ba930a8) and /System/Library/CoreServices/Software Update.app/Contents/Resources/suhelperd (0x10bdb0ae0). One of the two will be used. Which one is undefined.
    Oct  8 01:37:58 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:38:12 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: There are still active callers
    Oct  8 01:38:19 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 01:38:19 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:38:26 --- last message repeated 5 times ---
    Oct  8 01:38:26 Tests-MacBook-Pro nsurlstoraged[301]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 01:38:26 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.WebKit.Networking.B3BC241D-1C31-437F-B8F3-DA883B913E30[431]): Service exited with abnormal code: 1
    Oct  8 01:38:33 Tests-MacBook-Pro parsecd[305]: BUG in libdispatch client: dispatch_mig_server: mach_msg() failed (ipc/send) msg too small - 0x10000008
    Oct  8 01:39:23 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: magsafeStateChanged state changed old 1 new 2
    Oct  8 01:39:42 Tests-MacBook-Pro loginwindow[88]: magsafeStateChanged state changed old 2 new 1
    Oct  8 01:41:36 Tests-MacBook-Pro Console[272]: BUG in libdispatch client: kevent[vnode] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:41:40 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:42:14 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 01:45:21 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.quicklook[474]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.quicklook
    Oct  8 01:45:24 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:45:29 Tests-MacBook-Pro Finder[278]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 01:45:32 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:46:02 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 01:47:21 Tests-MacBook-Pro syslogd[39]: ASL Sender Statistics
    Oct  8 01:57:49 Tests-MacBook-Pro syslogd[39]: ASL Sender Statistics
    Oct  8 01:59:13 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 01:59:45 --- last message repeated 2 times ---
    Oct  8 02:00:12 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:00:12 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:00:48 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 02:01:17 Tests-MacBook-Pro xpcproxy[498]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 529: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Oct  8 02:01:17 Tests-MacBook-Pro netbiosd[498]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 02:02:46 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:03:27 --- last message repeated 2 times ---
    Oct  8 02:03:42 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:05:18 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:05:55 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 02:07:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.PubSub.Agent[515]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.pubsub.ipc
    Oct  8 02:07:17 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.PubSub.Agent[515]): Endpoint has been activated through legacy launch(3) APIs. Please switch to XPC or bootstrap_check_in(): com.apple.pubsub.notification
    Oct  8 02:08:27 Tests-MacBook-Pro syslogd[39]: ASL Sender Statistics
    Oct  8 02:11:40 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:14:00 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:18:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:18:34 --- last message repeated 4 times ---
    Oct  8 02:18:34 Tests-MacBook-Pro syslogd[39]: ASL Sender Statistics
    Oct  8 02:20:20 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:20:27 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 02:20:27 Tests-MacBook-Pro com.apple.AmbientDisplayAgent[376]: BUG in libdispatch client: dispatch_mig_server: mach_msg() failed (ipc/send) invalid data - 0x10000002
    Oct  8 02:20:43 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:21:14 --- last message repeated 3 times ---
    Oct  8 02:24:26 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.235): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.
    Oct  8 02:27:04 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:27:38 --- last message repeated 2 times ---
    Oct  8 02:28:13 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:28:14 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:28:35 --- last message repeated 2 times ---
    Oct  8 02:28:35 Tests-MacBook-Pro syslogd[39]: ASL Sender Statistics
    Oct  8 02:29:42 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:32:16 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:32:49 --- last message repeated 3 times ---
    Oct  8 02:33:10 Tests-MacBook-Pro filecoordinationd[314]: BUG in libdispatch client: kevent[mach_recv] monitored resource vanished before the source cancel handler was invoked
    Oct  8 02:33:22 Tests-MacBook-Pro Safari[265]: assertion failed: 17A405: libxpc.dylib + 71201 [E7C5DB12-6D0E-3D1E-A743-F750DF112F5F]: 0x89
    Oct  8 02:33:32 Tests-MacBook-Pro Mactracker[578]: /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/AppleFSCompression/AppleFSCompression-96.1.1/Common/ChunkCompression.cpp:50: Error: unsupported compressor 8
    Oct  8 02:33:32 Tests-MacBook-Pro Mactracker[578]: /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/AppleFSCompression/AppleFSCompression-96.1.1/Libraries/CompressData/CompressData.c:353: Error: Unknown compression scheme encountered for file '/System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Resources/Exceptions.plist'
    Oct  8 02:33:32 Tests-MacBook-Pro Mactracker[578]: /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/AppleFSCompression/AppleFSCompression-96.1.1/Common/ChunkCompression.cpp:50: Error: unsupported compressor 8
    Oct  8 02:33:32 Tests-MacBook-Pro Mactracker[578]: /BuildRoot/Library/Caches/com.apple.xbs/Sources/AppleFSCompression/AppleFSCompression-96.1.1/Libraries/CompressData/CompressData.c:353: Error: Unknown compression scheme encountered for file '/System/Library/CoreServices/CoreTypes.bundle/Contents/Library/AppExceptions.bundle/Exceptions.plist'
    Oct  8 02:34:00 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:35:04 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:35:06 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 02:35:06 Tests-MacBook-Pro kcm[596]: DEPRECATED USE in libdispatch client: Setting timer interval to 0 requests a 1ns timer, did you mean FOREVER (a one-shot timer)?
    Oct  8 02:35:08 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:35:45 --- last message repeated 1 time ---
    Oct  8 02:36:18 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:36:20 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:37:15 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:38:36 Tests-MacBook-Pro syslogd[39]: ASL Sender Statistics
    Oct  8 02:39:07 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:39:09 --- last message repeated 2 times ---
    Oct  8 02:39:09 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.WebKit.Networking.2B7DD01C-7EC6-4CEF-8E3E-2BDF4CE68CEB[610]): Service exited with abnormal code: 1
    Oct  8 02:39:13 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:40:21 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:41:46 Tests-MacBook-Pro com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.imfoundation.IMRemoteURLConnectionAgent): Unknown key for integer: _DirtyJetsamMemoryLimit
    Oct  8 02:58:26 localhost bootlog[0]: BOOT_TIME 1507424306 0
    Oct  8 02:58:28 localhost syslogd[39]: Configuration Notice:
    	ASL Module "com.apple.cdscheduler" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.install" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.family.asl" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.callhistory.asl.conf" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.contacts.ContactsUICore" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.authd" sharing output destination "/var/log/asl" with ASL Module "com.apple.asl".
    	ASL Module "com.apple.authd" sharing output destination "/var/log/system.log" with ASL Module "com.apple.asl".
    	ASL Module "com.apple.authd" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.eventmonitor" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.secinitd" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.mail" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.coreaudio" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.performance" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.iokit.power" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.icloud.fmfd" claims selected messages.
    Oct  8 02:58:28 --- last message repeated 2 times ---
    	ASL Module "com.apple.contacts.ContactsAutocomplete" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.mkb" sharing output destination "/private/var/log/keybagd.log" with ASL Module "com.apple.mkb.internal".
    	Output parameters from ASL Module "com.apple.mkb.internal" override any specified in ASL Module "com.apple.mkb".
    	ASL Module "com.apple.mkb" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.CoreDuetAdmissionControl" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.MessageTracer" claims selected messages.
    	ASL Module "com.apple.networking.boringssl" sharing output destination "/Library/Logs/CrashReporter" with ASL Module "com.apple.networking.networkextension".
    	Output parameters from ASL Module "com.apple.networking.networkextension" override any specified in ASL Module "com.apple.networking.boringssl".
    	ASL Module "com.apple.clouddocs" claims selected messages.
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1]: Early boot complete. Continuing system boot.
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.system): Could not import service from caller: path = /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.platform.ptmd.plist, caller = launchd.1, error = 138: Service cannot be loaded on this hardware
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.cmio.AVCAssistant): ThrottleInterval set to zero. You're not that important. Ignoring.
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.system): com.apple.CoreRAID (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.diskmanagementd): ThrottleInterval set to zero. You're not that important. Ignoring.
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.diskmanagementd): The TimeOut key is no longer respected. It never did anything anyway.
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.multiversed): Unknown key for dictionary: DEFAULT-OPTIONS
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.syslogd): The HopefullyExitsLast key is no longer respected. Please remove it.
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.syslogd): Please switch away from OnDemand to KeepAlive.
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.system): com.apple.opendirectoryd (lint): The HideUntilCheckIn property is an architectural performance issue. Please transition away from it.
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.opendirectoryd): This service is defined to be constantly running and is inherently inefficient.
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.mobile.keybagd): This key does not do anything: OnDemand
    Oct  8 02:58:27 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (org.cups.cupsd): Service has increased maximum shutdown time to 60 seconds. This will create a poor experience for the user.
    Oct  8 02:58:28 localhost syslogd[39]: ASL Sender Statistics
    Oct  8 02:58:28 localhost com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.xpc.launchd.domain.user.0): com.apple.pluginkit.pkd (lint): Service sets EnableTransactions=false and EnablePressuredExit=true, which makes no sense. Enabling Transactions.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    Le op 07 oktober 2017

https://macupgrade.eu/catalog/macbook-pro-retina-ssd-flash-ssd-macbook-pro-retina-late-2013-2015-c-124_255_320.html

https://www.macrumors.com/2017/09/26/owc-aura-ssd-macos-high-sierra/
    Momenteel zijn deze ssd’s niet compatibel met High Sierra.(n)

Bijdrager
    Rickje

Hi!

Thanks allemaal voor de reacties. Het is ondertussen 2 weken verder. Ik had mijn computer naar Card Services gebracht in Utrecht. Ik was bang dat ik een gigantische factuur zou krijgen aan de hand van onderzoekskosten, maar dit valt alleszins mee…! Ik heb een bericht gehad dat de computer klaar is om opgehaald te worden. Kosten: nul euro.

Morgen haal ik de computer op en hoor ik mogelijk meer hierover. Online zag ik in ieder geval dat de grafische unit opnieuw is vast gesoldeerd en een nieuwe schermcoating besteld is. Er bleek ook iets van een schroefje of ander los onderdeeltje in de buurt van de SSD te zitten… misschien een samenhang van omstandigheden.

In ieder geval ben ik happy!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.