10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    StijnMacDupuis

HELP: MacBook Pro kapot

Hallo,

Deze morgen tot een vreselijke ontdekking gekomen.
    Mijn trouwe MacBook Pro A1260 heeft me in de steek gelaten.
    Wanneer ik hem opstart brandt het lichtje vooraan eventjes, dan dimt het en valt hij weer uit.
    Ook is het al eens gebeurd dat het lichtje een aantal keer flikkert voor hij uit valt.
    Wat moet ik doen om hem weer aan de praat te krijgen.
    In principe heb ik hem dringend weer nodig, dus ik zit nu wel wat in de problemen.

Bedankt voor de hulp,
    Stijn

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat zou dan je Logic Board of je geheugen zijn. Laatste is waarschijnlijker, omdat een flikkerend lampje daar mee te maken heeft. Hoor je er ook piepen bij (misschien heel zacht) of hoor je misschien een HD of een ventilator draaien? Probeer in ieder geval een PRAM-reset, gevolgd door een SMC-reset. Ik mag hopen dat je een backup hebt…

Bijdrager
    StijnMacDupuis

Een backup heb ik. Veel geld voor het aankopen van een nieuwe niet meteen.
    Student zijn is niet altijd even eenvoudig.
    Harde schijf hoor ik draaien, maar die piepjes hoor ik niet.

Bijdrager
    me.com

Dit probleem komt regelmatig bij mij op het werk voor. In 9 van de 10 keer komt dit probleem vanuit het Left I/O Board die problemen heeft met het power management. Ik zou als ik jou was even bij een APR langs gaan om dit te laten controleren. Mocht het het I/O Board niet zijn, dan is het zeer waarschijnlijk het Logic Board.

Bijdrager
    Vinhelper

Hoe oud, en over welke MacBook Pro hebben we het hier precies?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

MacBook Pro A1260

Early 2008 15″ MBP dus. In februari dus 3 jaar oud.

Bijdrager
    Vinhelper

Oei, zonder AppleCare, en als SMC- en PRAM-reset niet helpen, kan het wel eens een dure grap worden…:sad:

Bijdrager
    StijnMacDupuis

Heb inderdaad geen AppleCare. Zowat een jaar en een half tweedehands gekocht.
    Begin deze week breng ik hem eens binnen bij men Apple winkel.
    Daarna zien we wel zeker. Ik hoop dat ze goed nieuws brengen maar daar vrees ik al wat voor.

Bijdrager
    StijnMacDupuis

Gisteren ben ik mijn MacBook Pro weer gaan ophalen. Ze hebben er een nieuw moederbord in geplaatst. Ik heb er niet voor moeten betalen alhoewel dit moederbord niet meer in garantie was. Ze wisten dat dit over een slechte reeks ging, waarbij de grafische kaart kapot ging.
    Zeer mooie reclame voor Apple!

Bijdrager
    Vinhelper

Daar heb je dan wel geluk mee.:smile:

En goed dat je het nog even hebt gemeld.:thumbsup:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.