5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

help: Macbook komt bij opstarten niet voorbij het appeltje

Hoi

Ik heb een groot probleem met mijn macbook.

Hij is op een of andere manier in de soep gelopen.

Na het indrukken van de opstart-toets blijft hij urenlang op het appletje hangen.

Niks helpt: ik heb hem uiteindelijk als targetdisk aan een imac gehangen en heb er opnieuw macosx op geinstalleerd. Via de finder vd imac kan ik zien dat het systeem er helemaal op staat. Via systempreferences herkent hij ook dat er een 10.6 systeem opstaat.

De macbook wil dus echter niet opstarten!

Als ik een opstartschijf erin stop en op c druk dan pakt hij hem ook niet.

Als ik Pram-reset doe (waarbij ik volgens deinstructie piepjes zou moeten horen, dan hoor ik die niet.

Als ik hem in verbose-mode opstart: dan zie ik dat hij heel lang blijft hangen bij het volgende: loading system\library\cahes\com.apple.kext.caches\startup\extensions.mkext…….

Iemand een idee?

Bijdrager
    SunKeeper

Over welke MacBook hebben we het hier precies?

Piepje bij een PRAM-reset? Nee, je moet 3 of 4 keer achter elkaar de BOINGGG horen. Tot die tijd de toetsen ingedrukt houden.

Hetzelfde bij de DVD, de C ingedrukt blijven houden vanaf direct na de BOING totdat je het keuzescherm van de taal voor je neus ziet, dan pas loslaten.

In welke staat is de HD? Heb je deze al eens getest?

Bijdrager
    Eelco

De harde schijf hoeft het niet te zijn want dan zou hij wel vanaf de DVD booten.

Een piepje ben ik in de praktijk alleen bij een firmware update tegengekomen of bij een reset van een computer (door te drukken op de cudaknop).

Weet je zeker dat je niet een te oude versie van 10.6 op je MacBook probeert te installeren? Het is best mogelijk (als je een nieuwer type MacBook hebt) dat deze niet wil opstarten met 10.6.0 (zoals deze in de retail te koop was).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Lukt het ook niet in ‘safe-mode’? (direct na de boing shift ingedrukt houden totdat de voortgangsbalk verschijnt). Het opstarten duurt nu extra lang omdat er het een en ander gecontroleerd wordt, dus niet onderbreken!
    Indien dit goed ging, daarna gewoon opstarten… en je vingers kruisen..

Bijdrager
    tinus_omt

Als je de installatie op een andere machine uitvoert is het in ieder geval maar afwachten of hij werkt op je Macbook.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.