5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    verleun94

HELP! Macbook fabrieksinstellingen

Hallo allemaal,

Ik heb een Macbook white uit het jaar 2010.. En nu wil ik hem verkopen alleen krijg hem niet terug naar fabrieksinstellingen..
    Ik heb een Mac OS X Version 10.6.8. Alleen ik heb toen ik deze kocht in 2012 heb ik geen doos of installatie cd gekregen..
    Inmiddels heb ik HP en ik heb eigenlijk totaal geen verstand van de Mac..
    Alleen zou iemand mij kunnen helpen hoe ik hem naar fabrieksinstelling krijg.. heb een engelse macbook, dus het zou fijn zijn ook in het engels..
    Ik heb al meerdere forums gelezen en geprobeerd met opstarten (command+r) dat krijg ik niet voor elkaar.
    Ik wilde MAC intosh erase maar dat doet ie ook niet..

Kan iemand mij helpen??

Alvast bedanktt.

Bijdrager
    Targaryen

Opstarten met [alt] ingedrukt. Wat gebeurt er dan? Krijg je dan geen ‘Recovery HD’ te zien?

Anders ga je naar de Mac App Store, download je de laatste versie van OS X, maak je een opstart USB. Start je de Mac op met de USB en wis je de interne hd.

Bijdrager
    GoeieDag

Eerlijk gezegd: een beetje een raar verhaal.
    Je hebt ‘m in 2012 gekocht, maar “totaal geen verstand van de Mac”…?

Om te beginnen: de taal is een pure instelling, dus je kunt ‘m gewoon in het NL zetten; dan ben je die barrière kwijt.
    Verder is het idd zo dat de recovery partitie pas in 10.7 is ingevoerd, dus dat gaat idd niet lukken met CMD+R.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Of nog makkelijker: via de App Store upgraden naar Yosemite, en dan via ⌘+R de partitie met data wissen en OS X weer opnieuw installeren. Geen USB bij nodig.

Sleutelbeheerder
    Night
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.