15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Help, mac start niet meer op

Toen ik deze morge aan het werk wou, merkte ik dat mijn mac zichzelf uitgeschakeld had.
    Wanneer ik hem opstartte hoorde ik een soort fluittoon en hij liep uiteindelijk vast(zwart scherm)

Wat me wel vreemd leek is dat ik op dat zwarte scherm plots zag verschijnen dat er updates voorhanden zijn, en ook , als ik via een toetsecombinatie het scherm helderder wou plaatsen, ook dat zag ik op het scherm verschijnen ???

Dan maar eens geprobeerd met de pram te zappen maar ook dat resulteerde in niks.

Het scherm is dus duidelijk niet stuk, en door het verschijnen van die update alert en dat schermicoon zou je haast denke dat de mac wel werkt alleen zie ik het niet ????

Ik sta voor een raadsel, ik hoop hier een oplossing aangereikt te krijgen.

Alvast bedankt

Johny

Bijdrager
    SunKeeper

Over welke Mac gaat het precies? Welke versie van OS X?

Moderator
    Night

Een fluittoon of een duidelijke (serie van) piepjes?

Bijdrager
    Johnyw

Een Imac, de laatste versie va OSX
    En het was een fluittoon

Bijdrager
    SunKeeper

O ja, een iMac, daar heeft Apple er maar 1 van gemaakt.

En gebeurt er nu iedere keer hetzelfde wanneer je de Mac opnieuw aanzet?

Bijdrager
    Johnyw

Blijkbaar moet er gedurende vorige nacht een update geweest zijn van het systeem, dat is tenminste de melding die ik krijg alhoewel de mac ogenschijnlijk niet opstart ? maar het scherm blijft zwart ????

Bijdrager
    SunKeeper

En als je opstart met Command+R?

Bijdrager
    Johnyw

Ja sorry, een Imac maar het type nummer ken ik niet…swat
    Ik heb de mac kunnen opstarten in recovery mode en ben nu bezig een time machine back-up terug te plaatsen. neemt een paar uur in beslag:)

Bijdrager
    SvS

Goed bezig, laat even weten of het goed is afgelopen!

Bijdrager
    Johnyw

Goeie middag iedereen,
    Ik ben blij te kunnen vertellen dat het opstarten in recovery mode + het terugzetten van een time machine back-up alles weer in orde gebracht heeft, en, ik heb ook de updates kunnen doen. Dus me happy:)

Bijdrager
    SunKeeper

(y)8-)

Bijdrager
    SvS

Goed zeg! Lang leve Time Machine Backup!
    Blijft wel raar hoe probleem ontstaan is, maar allee, je kunt verder.(y)

Bijdrager
    SunKeeper

Daarom kies ik ook liever voor een handmatige installatie van updates. Al dat onbeheerde gedoe heb je geen flauw idee wat er allemaal uitgevreten wordt.

Misschien is er wel stroomuitval geweest en is het daardoor verstoord geraakt.

Bijdrager
    Johnyw

Tiens
    Een mgelijke oorzaak kan zijn dat er een externe HD met daaroip mijn iTuness bibliotheek, in slaapstand gaat en daar zonder restart, niet uit te geraakt ! Ik heb me al de pleuris gezocht hoe ik dat kan voorkomen…

Bijdrager
    SunKeeper

Zoals hier instellen. (rode pijl) Als dat geen effect heeft heb je een dwarse HD die het milieu belangrijker denkt te vinden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.