6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    MacDirk

HELP: Krijg OS9 niet geinstalleerd on OS 10.2

:evil: Ik heb onlangs een powerbook gekocht waarop alleen OS10.2 was geinstalleerd. Ik wil nu OS9 installeren om spelletjes te kunnen doen en heb een OS9.2 CD (meegeleverd met 10.1). Echter: [1] Installeren vanaf de CD lukt niet (‘ geen gelocaliseerde classicresources gevonden), [2] Opstarten van CD met C ingedrukt houden werkt niet, [3] ik kan de OS9.2 schijf ook niet als opstartvolume installeren. Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    MacDirk

Is dat echt de enige mogelijkheid? Lijkt mij enorm omslachtig.

Bijdrager
    MacDirk

Inmiddels de illusie opgegeven om OS9.2 te installeren op een Powerbook G4 (alu) onder OS10.2. Is misschien ook niet echt nodig. Probeer nu alleen gebruik te maken van de classic omgeving. Krijg echter bij het opstarten hiervan de melding: Classic startup found no system folder on the boot volume from which to start classic. Bij het opnenen van de voorkeuren voor systeemmap zijn alle opties grijs… Any clue?

Bijdrager
    Convicted

Je probleem is heel eenvoudig. Je hebt gewoon de verkeerde versie van OS 9.

Ja zeker, de enige OS 9 versie die je kan installeren is 9.2.2 en niet 9.2. Het verschil is miniem maar ja een 9.2 CD zal dus nooit booten.

Bijdrager
    JeePee

Na de installatie van 10.2 kun je nog programmatuur installeren, Classic (9.2.2) zit daar ook bij. Die moet je dus nog even installeren, als het er nog niet op staat. Staat het er wel op dan moet je dat in je Systeemvoorkeuren selecteren, maar het lijkt me dat het nog niet aanwezig is, dus nog even je programmatuur installeren.

Bijdrager
    Missundaztood
    ”MacDirk”

…Powerbook G4 (alu)… Any clue?

!2″ of 17″, vergeet het dan maar, die starten niet meer op van 9.2.2

je kunt hem alleen erbij zetten met de orginele systeemcd’s/dvd’s en dan alleen als classic gebruiken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.