6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    jerold

HELP ! IPHOTO bilbliotheek onleesbaar …..

Ik heb geprobeerd me mac opnieuw aan te zetten dit mocht alleen niet baten ….. ook heb ik hem al geprobeerd te herstellen maar ik heb ook hier bij geen succes geboekt ……Dit baard me ondertussen een beetje zorgen dat ik nu dus al mijn foto’s kwijd ben ik die ik er in had gezet…

Want nee ik maak dus niet alijtd nettjes een back up zo als wel aangeraden word….. dom van me snap ik …

er is nog 1oplossing te doen en dat is de onderste optie maar hier word wel bij aan gegeven dat het verstandig is om eerste een reserve kopie te maken van me mac ( timecapsule ) deze heb ik op het moment niet nog niet.. is het verstandig om dit dus ook wel eerst te maken voor de laatste stap ??? deze stap klinkt me nog al drastisch..

ik zou ook niet weten wat er dus nog aan staat .. er staat bij dat er mogelijk gebruik word gemaakt door een ander programma maar er staat echt helemaal niks aan … HELP !!!!!!

Bijdrager
    fred44nl

maak inderdaad eerst maar es een backup:)
    daarna kun je met Schijfhulpprogramma de toegangsrechten herstellen.
    dan open je iPhoto – met de option-toets ingedrukt – en zoek je de iPhoto bibliotheek.

Bijdrager
    Beech

Als je nu eerst eens rustig uitlegt wat je situatie en je probleem is dan kunnen we misschien helpen.

Bijdrager
    jerold

Sorry voor de onduidelijke situatie van hier boven…. ik was een beetje in paniek en heb het snel geschreven….. Wel bedankt voor de reactie’s !!

mijn macbook geeft dit bericht :

Uw fotobibliotheek wordt door een ander programma gebruikt of is onleesbaar geworden.

Zet de computer uit en start deze opnieuw op. Open vervolgens iPhoto opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, kunt u proberen de fotobibliotheek opnieuw op te bouwen. Hiervoor stopt u iPhoto en houdt u bij het opnieuw openen van het programma de Option- en Command-toets ingedrukt. U kunt de fotobibliotheek ook proberen te herstellen vanaf een reservekopie.

dit bericht baart me dus zorgen dat ik al mijn foto’s kwijt zal zijn die ik op het moment niet opgeslagen heb op mijn macbook.. Als ik deze stap volg kom ik uit bij het volgende :

*herstel bevoegd heden:
    Zoekt in uw bibliotheek naar problemen met bevoegdheden en herstelt deze. Hiervoor is beheerderstoegang vereist.

*Bouw miniatuur opnieuw op:
    Regenereert de miniatuurbestanden op basis van de originele afbeeldingen. Deze optie kan worden gebruikt als foto’s niet juist worden weergegeven in het fotoraster.

*herstel database:
    Zoekt naar inconsistenties in uw bibliotheek en herstelt deze. Voegt foto’s toe die zich in de bibliotheek bevinden maar ontbreken in de database.

*bouw data op nieuw op :
    Onderzoekt uw bibliotheek en bouwt deze opnieuw op. Alleen te gebruiken als de bibliotheekproblemen niet met de bovenstaande opties worden opgelost.

nou is de laatste stap erg drastisch denk ik en word dus aan gegeven dat ik eerst een back up moet maken van me macbook dit wil ik ook gaan doen .. nu helemaal…

Nou hoop ik ergens dat er no geen betere optie is dan dit….

Bijdrager
    fred44nl

zoals gezegd: eerst een volledige backup maken:)

Bijdrager
    IsSidha

ga naar de map waar je iphoto bibliotheek is.. normaal zou dit afbeeldingen moeten zijn
    klik met rechter muisknop op de bibliotheek en kies “Toon pakketinhoud”
    je zit nu in de bibliotheek…
    kopieer de map “Masters” ergens anders naar toe,
    dit zijn al je originele onbewerkte foto’s.. weer helemaal veilig

blijkbaar is er iets gebeurt met de database die ook daarin zit en die moet hersteld worden
    of je gooit (na het kopieeren) de bibliotheek de prullenbak in en begin opnieuw
    :-x

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.