15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    babybox

HELP: iPhone verkocht: Bericht mijn telefoonr. wordt gebruikt voor andermans ime

Ik heb mijn iphone met IOS 8.1 ca. 1 week geleden verkocht en heb keurig vóórdat ik deze verkocht eerst
    ‘Zoek mijn iDevice’ en iCloud uitgezet

Message en FaceTime uitgezet

iCloud-sleutelhanger uit

iDevice willen verwijderen uit supportprofile maar daar stond hij al niet meer (en nu ook niet meer)

en vervolgens

Alle inhoud en instellingen gewist

Maar kreeg zojuist een schrikbarend bericht op mijn ipad, namelijk: Uw telefoonnummer wordt nu gebruikt voor iMessage op een nieuwe iPhone, terwijl ik verder niets toegevoegd heb. Ik heb 1 iphone en 1 ipad beiden op IOS 8.1

Wat is er aan de hand

Ik maak me echt zorgen nu, dat die andere persoon mijn (i)messages gaat ontvangen ? Wat kan ik hieraan doen? WIE WEET RAAD?!

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij heb je in iTunes niet je oude iPhone afgemeld als zijnde jouw device daarom denkt de Apple Server dat deze iPhone nog van jouw is totdat de nieuwe eigenaar hem markeert als zijn iPhone.

Heeft iets met bevoegdheden (machtiging) te maken zodat niet 100 mensen muziek op de iPhone kunnen zetten met verschillende computers.

Als je inlogt op iCloud.com dan zie je onder instellingen ook staan welke devices verbonden zijn met jouw ID. Staat de oude iPhone daar nog tussen dan kun je hem ontkoppelen. Staat deze er niet tussen dan hoef je je volgens mij niet zo heel veel zorgen te maken want bellen kunnen ze toch niet zonder jouw sim. En ik neem aan dat de nieuwe eigenaar ook niet jouw AppleID heeft.

Voor ultieme zekerheid zou je het wachtwoord van je AppleID ook even kunnen veranderen via:
    https://appleid.apple.com

Bijdrager
    babybox
    Shmoo op 06 november 2014

Volgens mij heb je in iTunes niet je oude iPhone afgemeld als zijnde jouw device daarom denkt de Apple Server dat deze iPhone nog van jouw is totdat de nieuwe eigenaar hem markeert als zijn iPhone.

Heeft iets met bevoegdheden (machtiging) te maken zodat niet 100 mensen muziek op de iPhone kunnen zetten met verschillende computers.

Als je inlogt op iCloud.com dan zie je onder instellingen ook staan welke devices verbonden zijn met jouw ID. Staat de oude iPhone daar nog tussen dan kun je hem ontkoppelen. Staat deze er niet tussen dan hoef je je volgens mij niet zo heel veel zorgen te maken want bellen kunnen ze toch niet zonder jouw sim. En ik neem aan dat de nieuwe eigenaar ook niet jouw AppleID heeft.

Voor ultieme zekerheid zou je het wachtwoord van je AppleID ook even kunnen veranderen via:
    https://appleid.apple.com

De oude iphone staat niet meer er tussen bij Icloud.com

maar volgens het bericht zal diegene mijn telefoonnummer gebruiken voor imessage op die iphone, met andere woorden, hij ontvangt mijn imessages dan !

Bijdrager
    GoeieDag

Waar is je simkaart naar toe gegaan?

Bijdrager
    babybox
    GoeieDag op 06 november 2014

Waar is je simkaart naar toe gegaan?

De simkaart heb ik gewoon, dus diegene kan niet mijn SMS ontvangen neem ik aan, maar misschien wel mijn i-messages, waarom krijg ik anders zo’n bericht?

Bijdrager
    GoeieDag

Hij heeft toch niet je iCloud/Apple ID wachtwoord? Dus het kan niet.
    Je kunt even checken of je iPhone daadwerkelijk door jou is vrijgegeven: https://www.icloud.com/activationlock/

Bijdrager
    babybox
    GoeieDag op 06 november 2014

Hij heeft toch niet je iCloud/Apple ID wachtwoord? Dus het kan niet.
    Je kunt even checken of je iPhone daadwerkelijk door jou is vrijgegeven: https://www.icloud.com/activationlock/%5B/quote%5D

Nee hij heeft niet mijn iCloud/Apple ID en/of wachtwoord

Bij het bewuste Serienummer geeft hij aan: Activeringsvergrendeling uit,

Dus dat is toch goed?

De moeilijkheid is dat ik in dec. 2013 in Apple Store Haarlem een phone 5 swap heb gedaan ivm niet goed werkende accu, ik kreeg een nieuwe, en weet dus niet of het serienummer dat ik heb ingevoerd van de eerdere iphone 5 was of de tweede? Ik heb het serienummer ingevoerd wat ik kon zien op https://selfsolve.apple.com/repairstatus maar onduidelijk dus of dat de bewuste (verkochte iphone 5 is)

Ik lijk misschien een zeur, maar wil gewoon niet dat i-message berichten die voor mij bedoeld zijn onbewust bij degene met mijn oude telefoon terecht komen

Bijdrager
    gipsman

Gaat het in het bericht niet gewoon over de iPhone die je nu aan het gebruiken bent ?
    Ik neem aan dat dit een nieuwe is die je voordien nog niet gelijk met de verkochte iPhone gebruikte.

Bijdrager
    babybox
    johannes op 06 november 2014

Gaat het in het bericht niet gewoon over de iPhone die je nu aan het gebruiken bent ?
    Ik neem aan dat dit een nieuwe is die je voordien nog niet gelijk met de verkochte iPhone gebruikte.

Mogelijk, maar hoe weet ik dat zeker ? Bovendien vind ik het vreemd dat ik dan nu pas een bericht krijg hierover terwijl ik die nieuwe iPhone 6 al vier weken in bezit hebt. Ik heb recent niets gewijzigd in de iMessage instellingen.

Bijdrager
    SunKeeper

Een nieuwe iOS-installatie kan nooit zomaar een Apple ID automatisch toevoegen aan de Berichten instellingen. Je moet daar los voor inloggen.

Ik neem aan dat die persoon die jouw iPhone heeft gekocht allang met zijn eigen Apple ID heeft ingelogd en dat kan er maar één tegelijk zijn, dus je kunt nooit aanmelden met een tweede Apple ID zolang de eerste nog ingelogd is.

De melding krijg je alleen voor apparaten waarop je eerder al bent ingelogd met je Apple ID.

Vergelijk het maar met een email-account. Zelfs als iemand anders op jouw computer inlogt op zijn mail, komen daar nog steeds niet de emails voor jou binnen, ook al is het jouw computer.

Kun je de koper niet meer benaderen om het na te vragen? Via welke site is ie verkocht?

Bijdrager
    babybox
    SunKeeper op 07 november 2014

Een nieuwe iOS-installatie kan nooit zomaar een Apple ID automatisch toevoegen aan de Berichten instellingen. Je moet daar los voor inloggen.

Kun je de koper niet meer benaderen om het na te vragen? Via welke site is ie verkocht?

Ik heb hem al gebeld hij heeft geen i(messages) die aan mij gericht zijn ontvangen en hij heeft zelf met zijn eigen account ingelogd

Bijdrager
    babybox

Ik heb apple care gebeld, die geven aan dat aan dat toestel een ander email-adres gekoppeld is

Bijdrager
    Brainy
    Shmoo op 06 november 2014

Als je inlogt op iCloud.com dan zie je onder instellingen ook staan welke devices verbonden zijn met jouw ID. Staat de oude iPhone daar nog tussen dan kun je hem ontkoppelen.

Hoe doe je dat dan, ik kan geen apparaten ontkoppelen via iCloud?

Bijdrager
    Shmoo

Klopt dat was een fout van mij, ontkoppelen kan niet maar je kunt wel zien welke apparaten gebruik maken van jouw iCloud /AppleID.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.