30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:

Bijdrager
    hotel17

help: iPhone 7 scherm is geler dan van iPhone 6s

heb net iPhone 7. en wat blijkt: als ik hem naast de 6s leg, dan is het scherm geler, en een pak minder helder.
    het lijkt alsof night shift mode aanstaat, wat zeker niet is.

ook foto’s enz. zijn een pak minder helder op de iPhone 7. mijn iPhone 6s heeft een veel scherper, helderder en witter scherm.

ik ga Apple support bellen. Dit kan toch niet meer?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night. Reden: Image tags aangepast
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night.

Bijdrager
    mjalblas

NIGHT SHIFT?:angel:

Bijdrager
    Gogol

Niks aan de hand. Niet naast je oude telefoon houden en vergelijken. Dit hebben alle vorige generaties ook gehad. Het went.

Bijdrager
    Whintants

Lol, it’s not a bug, it’s a feature!

Bijdrager
    hotel17

Heb net met Apple support gebeld. Ik mag hem omruilen. Volgens Apple is het absoluut niet de bedoeling dat mijn scherm geler is dan de 6s

Bijdrager
    hotel17 op 16 september 2016

Heb net met Apple support gebeld. Ik mag hem omruilen. Volgens Apple is het absoluut niet de bedoeling dat mijn scherm geler is dan de 6s

Wauw, een topic en dan dit met uitkomst.. Wie had dat gedacht..

Bijdrager
    Pasav

Ik heb het zelfde probleem …:( Ik ga dus ook maar bellen. Had even de hoop dat na een reset het weg was maar dat is niet zo.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Pasav.

Bijdrager
    hotel17

Vraag me af of het een algemeen probleem is. Maw is er iemand die geen verschil ziet tussen scherm iPhone 7 en 6s?
    Net telefoon van Apple gehad: moet mijn telefoon eerst aanbieden in Apple store. Pas daar wordt er beslist.
    Kan dus zijn dat alle nieuwe schermen geel zien? Onbegrijpelijk

Bijdrager
    makoe

Dit heeft bij elke release wel gespeeld volgens mij. Google maar een eens op yellow screen iPhone.
    Heeft in veel gevallen te maken met nog niet uitgeharde lijm van het scherm. Zou moeten wegtrekken na gebruik.

Maar als je het niet vertrouwd, altijd terug. Je mag wel iets verwachten bij zulke bedragen.

Bijdrager
    Pasav

Ik heb net een andere telefoon gekregen van de Apple Store Den Haag, deze lijkt net zo geel, na overleg idd besloten even te wachten om te zien of het weg trekt. Idd bij twijfel altijd terug gaan.

Bijdrager
    Niels

Kan best een lijmdroog probleem zijn en later verdwijnen, of je het de pech een foute productieserie te hebben. Hoe dan ook, Apple gaat/moet dit echt wel netjes oplossen.

Overigens zag ik in diverse youtube video’s dat het iPhone 7 scherm geler en donkerder is dan het iPhone 7 Plus scherm. Toeval misschien, maar wellicht speelt er meer #screengate ?????

Bijdrager
    praiadelsol

Exact hetzelfde hier…

Bijdrager
    Niels

Tja, dan is er maar één oplossing:-D:-D

Bijdrager
    Xandor

Bijdrager
    hotel17

bedankt. had dit deze ochtend reeds gelezen en toegepast. Het resultaat geeft inderdaad een mindere geel scherm, en een scherm die meer lijkt op dat van de iPhone 6s. Echter, de iPhone 7 blijft minder helder (minder licht) dan de iPhone 6s.

hier dezelfde foto’s na het toepassen van color filter:

iPhone 7 rechts:

iPhone 7 onder:

Bijdrager
    hotel17

Bijdrager
    Stirf

Geduld is een schone zaak. Dit maken we elke keer mee met een nieuwe iPhone. Gogol meldde dit gisteren ook.

Bijdrager
    hotel17

Geduld is inderdaad een schone deugd.
    Eerlijke marketing ook. Beloven dat de iPhone 7 het béste scherm heeft dat Apple ooit gemaakt heeft? Sorry, maar iedereen die het scherm
    Van de 6s vergelijkt met de 7 weet genoeg.

Bijdrager
    hotel17

Geduld is inderdaad een schone deugd.
    Eerlijke marketing ook. Beloven dat de iPhone 7 het béste scherm heeft dat Apple ooit gemaakt heeft? Sorry, maar iedereen die het scherm
    Van de 6s vergelijkt met de 7 weet genoeg.

Bijdrager
    no_poo

[…] and the display itself is improved. It’s not as insane as the 2K and 4K OLED panels that have been popping up on Android phones, but it’s a sharp, bright, and beautiful LCD, and sharp, bright, beautiful LCDs are very nice to look at. My review unit is also noticeably warmer than the iPhone 6S display, which I’ve come to appreciate.

You won’t notice it in most apps, but the display can show a wider range of colors now, which is really obvious when you look at photos taken by the iPhone 7’s camera — which now also captures a wider range of colors. Photos taken by the iPhone 7 look ridiculously good on the iPhone 7 display; you can tell the difference between a 7 photo and a 6S photo on the 7’s screen almost instantly. That’s the only place you’ll really see the benefit of the new screen for now, but it’s another place where app developers can really take advantage of powerful new hardware. […]

http://www.theverge.com/a/apple-iphone-7-review-vs-iphone-7-plus

Bijdrager
    hotel17

“Sharp, bright beautiful LCD”. Ja dat is niet iPhone 7 maar de 6s.
    Sorry maar zijn die kerels van the verw blind?
    De 6s is veel “brighter” dan de 7!!!

Bijdrager
    no_poo

Ik was dus benieuwd of ze inderdaad de waarheid spraken of gewoon Apple na gingen praten. DetroitBORG op YouTube zei ook dat hij het verschil niet zag. Maar dat bredere kleurenspectrum klinkt wel interessant.

Bijdrager
    nebilem

720p scherm en een lage helderheid zijn niet meer van deze tijd

Bijdrager
    GoeieDag

Je ogen zij aan iets anders gewend, want ik vind de plaatjes van de 7 die jij hier neer zet helderder.

Bijdrager
    hotel17

Heb nu ongeveer 40-tal mensen de 2 iPhones laten zien. Ook aan kinderen. Iedereen unaniem: scherm iPhone 6s veel beter.

Bijdrager
    hotel17

@goeiedag: de onderste foto’s zijn na toepassen van “color tint”. Maar dan klopt de kleurbalans niet meer.
    Heb net de iPhone 7 vergeleken met een iPhone 5c: zelfs het scherm van de iPhone 5c is helderder en heeft een beter contrast.
    Als dit de nieuwe schermen zijn van de iPhones, en Apple verkoopt deze onder de noemer beter…. dan vraag ik me af of ze daar in Cupertino een zonneslag hebben gekregen. In ieder geval niks mis met mijn ogen en die van alle anderen waaraan ik de 7 en 6s liet zien. Het scherm van de 7 ziet eruit als een goedkoop B-merk!

Bijdrager
    hotel17

” Ihad no issues with the display of my iPhone 6s Plus but I’m very much looking forward to the iPhone 7 screen. It’s 25% brighter and has a wider color gamut. The former is great when using the iPhone in bright daylight.”

Apple kondigde aan dat het scherm van de 7 25% helderder is. In werkelijkheid is het net andersom!

https://www.michaelkummer.com/2016/09/08/thoughts-on-the-new-iphone-7/

Bijdrager
    hotel17

Ondertussen blijkt dat er nog velen zijn met een iPhone 7 scherm die donkerder is dan de 6s:

http://forums.macrumors.com/threads/iphone-7-screen-brightness.1996867/

Bijdrager
    Niels

Hier het antwoord op de helderheid: https://9to5mac.com/2016/09/19/how-to-iphone-7-display-auto-brightness/

En wat betreft de gele kleur: https://9to5mac.com/2016/09/19/iphone-7-display-benchmark-record-color-accuracy-brightness/

Kennelijk is de iPhone 6 gewoon te blauw (had soms al zo’n idee), maar zijn we er gewoon met z’n allen aan gewend geraakt.

Bijdrager
    no_poo

Hier het antwoord op de helderheid: https://9to5mac.com/2016/09/19/how-to-iphone-7-display-auto-brightness/

En wat betreft de gele kleur: https://9to5mac.com/2016/09/19/iphone-7-display-benchmark-record-color-accuracy-brightness/

Kennelijk is de iPhone 6 gewoon te blauw (had soms al zo’n idee), maar zijn we er gewoon met z’n allen aan gewend geraakt.

Kunnen de klagers in dit topic dit bevestigen over helderheid? Snap niet waarom het zo is, maar met auto-helderheid aan zou hij dus helderder moeten worden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.