11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

HELP: IPHONE RAMMELT?!?

Hallo Forumers

Dit is mijn allereerste post met een vraag!
    Ik heb mijn Iphone al een jaar en een half (5s). Maar vanaf het begin rammelt die altijd als ik op de achterkant tik.
    Ik tik dus heel rustig op de achterkant van men iphone en dan hoor ik gerammel binnenin!

Kan iemand me helpen? Komt dit onder garantie?

Geeft iemand meer info hierover?

MVG

xxOwnerzz

Bijdrager
    hatolex

Welkom op dit forum.

Op naar de verkoper zou ik zeggen. Het ding hoort niet te rammelen.

En een goede tip, gebruik alleen hoofdletters daar waar nodig.:)

Bijdrager
    kimiferrari

Ligt er net aan waar de iphone rammelt. als het in de buurt van de camera is dan zal het waarschijnlijk de autofocus zijn

Bijdrager
    hatolex

@ kimiferrari,
    Ik heb ook zo’n ding maar die rammelt echt niet hoor.

Bijdrager
    banditbiker

Is normaal, doet de mijne ook, en ook alle andere iphones… Is je tril motor…

Bijdrager
    SunKeeper

Ik altijd maar denken dat dat de sluimerknop is. Die moet iets los zitten anders kan ie niet bewegen en zou je de knop niet in kunnen drukken.

Bijdrager
    Niels

Vier mogelijkheden zijn:
    – losse batterij (zeer zeldzaam)
    – losse knop (dit moet je kunnen voelen)
    – de trilmotor (meestal klinkt je iPhone dan ook anders als je gebeld wordt in de trilstand)
    – de autofocus van de camera (je hoort dit bij het schudden van je iPhone of tikken in de buurt van je camera)

De eerste twee horen niet en daar moet je voor terug, de laatste twee zijn normaal. Twijfel je, dan zou ik gewoon even bij een  Store of Premium reseller binnenstappen.

Inactief
    Anoniem

Danku iedereen voor al deze zinvolle reacties!

Even nog een vraagje voor NielsDam ( en de anderen )!

Vanonder als ik tik hoor ik helemaal niets eens ik naar boven ga en dichter bij de bovenkant kom hoor ik gerammel!;)
    Ik hoop dat dit normaal is… Ik zou het zelf niet goed weten;)

Wat is er dan mis met de autofocus of de trilmotor?

Met vriendelijke groet

Laurens

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Er is niets mis mee.:wink:

De lensmodule ‘zweeft’ boven de camera sensor. Hieromheen zit een kleine spoel die een elektromagnetisch veld kan opwekken. Op die manier wordt de lens dichter bij of verder van de sensor bewogen om het beeld in focus te krijgen. Die lenzen zitten dus altijd een beetje los en kunnen rammelen. Modernere smartphone camera’s gebruiken een iets andere techniek (MEMS), maar het komt op hetzelfde neer: de lens zit altijd een beetje los.

Wiebel eens met je vingen aan de mute knop aan de zijkant. Dit gaat nogal eens loszitten in mijn ervaring.

Bijdrager
    SunKeeper
    xxOwnerzz op 13 juni 2015

Vanonder als ik tik hoor ik helemaal niets eens ik naar boven ga en dichter bij de bovenkant kom hoor ik gerammel!;)
    Ik hoop dat dit normaal is… Ik zou het zelf niet goed weten;)

Dit is bij mij precies hetzelfde, iPhone 5S. Nooit anders geweest en nooit iets mee mis geweest.

Dus ik denk dat je je druk maakt om niets. Gewoon gebruiken, bij normaal gebruik zit je toch niet contant tegen je iPhone te tikken? Of je moet hyperADHDHD zijn…

Inactief
    Anoniem

SunKeeper

Klopt danku!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.