-
Q:InactiefAnoniem13 juni 2015 om 07:51
HELP: IPHONE RAMMELT?!?
Hallo Forumers
Dit is mijn allereerste post met een vraag!
Ik heb mijn Iphone al een jaar en een half (5s). Maar vanaf het begin rammelt die altijd als ik op de achterkant tik.
Ik tik dus heel rustig op de achterkant van men iphone en dan hoor ik gerammel binnenin!Kan iemand me helpen? Komt dit onder garantie?
Geeft iemand meer info hierover?
MVG
xxOwnerzz
Vier mogelijkheden zijn:
– losse batterij (zeer zeldzaam)
– losse knop (dit moet je kunnen voelen)
– de trilmotor (meestal klinkt je iPhone dan ook anders als je gebeld wordt in de trilstand)
– de autofocus van de camera (je hoort dit bij het schudden van je iPhone of tikken in de buurt van je camera)De eerste twee horen niet en daar moet je voor terug, de laatste twee zijn normaal. Twijfel je, dan zou ik gewoon even bij een Store of Premium reseller binnenstappen.
InactiefAnoniem13 juni 2015 om 12:13Danku iedereen voor al deze zinvolle reacties!
Even nog een vraagje voor NielsDam ( en de anderen )!
Vanonder als ik tik hoor ik helemaal niets eens ik naar boven ga en dichter bij de bovenkant kom hoor ik gerammel!
Ik hoop dat dit normaal is… Ik zou het zelf niet goed wetenWat is er dan mis met de autofocus of de trilmotor?
Met vriendelijke groet
Laurens
Er is niets mis mee.
De lensmodule ‘zweeft’ boven de camera sensor. Hieromheen zit een kleine spoel die een elektromagnetisch veld kan opwekken. Op die manier wordt de lens dichter bij of verder van de sensor bewogen om het beeld in focus te krijgen. Die lenzen zitten dus altijd een beetje los en kunnen rammelen. Modernere smartphone camera’s gebruiken een iets andere techniek (MEMS), maar het komt op hetzelfde neer: de lens zit altijd een beetje los.
Wiebel eens met je vingen aan de mute knop aan de zijkant. Dit gaat nogal eens loszitten in mijn ervaring.
xxOwnerzz op 13 juni 2015Vanonder als ik tik hoor ik helemaal niets eens ik naar boven ga en dichter bij de bovenkant kom hoor ik gerammel!
Ik hoop dat dit normaal is… Ik zou het zelf niet goed wetenDit is bij mij precies hetzelfde, iPhone 5S. Nooit anders geweest en nooit iets mee mis geweest.
Dus ik denk dat je je druk maakt om niets. Gewoon gebruiken, bij normaal gebruik zit je toch niet contant tegen je iPhone te tikken? Of je moet hyperADHDHD zijn…
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.