30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    roland020

HELP: iPhone helemaal vastgelopen na update naar 4.3

Net mijn iPhone 3GS (Simlock vrij) ge-update naar iOS 4.3 en sindsdien ontbreekt elk teken van leven. Ik kreeg nog 1x connectie met iTunes, heb hersteloperatie uitgevoerd, maar nu blijft het opstartscherm met de appel in beeld… Iemand een idee?

Dank vast!

Bijdrager

Even in de DFU mode proberen te herstellen

1. Home knop en standby/sleep knop 10 seconden ingedrukt houden, na 10 seconden
    2. alleen de standby/sleep knop los laten
    3. na 10 seconden de home knop loslaten en nu koppelen aan je computer.

Bijdrager
    roland020

Hi Martijn, dank. Er leek even wat schot te zitten. iTunes zag de iPhone weer, kon een reservekopie (deels) terugzetten, maar daarna liep iTunes vast en nu zit ie weer muurvast.

Bijdrager

Probeer eerst eens een schone installatie?

Bijdrager
    roland020

Als in ‘herstel’ naar de fabrieksinstellingen? Heb ik gedaan en daarna nog een keer de kans gehad om een reservekopie terug te zetten. Maar daar ging het mis. Heel af en toe komt er een scherm, maar dan reageert niks op de aanrakingen. Heel vaag dit.

Of is er een andere manier voor een schone installatie?

Bijdrager

Eerst herstellen zonder het terug zetten van je reserverkopie bedoelde ik. Dan ga je hem updaten naar 4.3 en vanaf daar zet je de reserverkopie weer terug, zorg er wel voor dat je je reseverekopie even ergens opslaat, voor de zekerheid.
    Deze staat in het mapje mobile backup. Kopieer hem even naar je bureaublad bijvoorbeeld.

Bijdrager
    roland020

Ga ik nu doen. Waar vind ik die mobile back-up? Zie ‘m niet staan in iTunes en ook niet in de Bibliotheek en spotlight geeft ‘m ook niet…

Bijdrager
    roland020

Na 10 minuten en 6 spontane herstarts doet ie ’t nu (vooralsnog) weer. Ik hoop even op een tijdelijke dip. In elk geval bedankt voor de hulp!

Bijdrager

Graag gedaan, hoop met je mee:sarcastic:

Bijdrager
    roland020

Nog steeds wel handig om te weten btw waar die mobile back-up staat…

Bijdrager

Bij mij /Users/Martijn/Library/Application Support/MobileSync

Bijdrager
    jangreijn

Heb hetzelfde, ook iphone 3Gs. Valt steeds uit, lijkt op vastloper. Herstellen lukt na vijf keer nog steeds niet. Valt steeds weer weg. Nog geen oplossing. Lijkt me bug in 4.3.

Bijdrager
    J-P-H

Ik geloof dat ik gezien jullie problemen ff wacht met updaten van mijn 3gs. :sad:

Bijdrager
    hanneske81

Ik heb precies hetzelfde. Helaas helpt bij mij niets… rebooten, updaten van windows, java, dfu etc….
    :( Mijn Iphone is gewoon een originele 3gs. Wie heeft nog tips? Foutmelding 1015

Bijdrager
    roland020

Jangreijn, zou goed kunnen qua bug. Het heeft bij mij 2 uur geduurd, maar hij lijkt het weer te doen.

Bijdrager
    roland020

Maar ik deed even aan/uit en as we speak is het weer mis ;-(
    Na invoeren pincode sim-kaart geen leven meer; reageert niet meer.

Bijdrager
    hanneske81

Pffff ben al uren bezig. Niets lukt. De telefoon zit nu in recoverymodus maar blijft dus hangen

Bijdrager
    roland020

Hannes, ik heb nu exact hetzelfde. Hij blijft volledig hangen in de recoverymodus. Kak!

Bijdrager
    jangreijn

Inderdaad, als je unlocked slaat het zaakje op tilt. ga zo proberen te downgraden, deed dat niet eerder, maar we’ll see.

Bijdrager
    roland020

Ga ik ook proberen nu, hoe werkt dat downgraden exact?

Bijdrager
    hanneske81

Probeerde dat via een restore file: iPhone2,1_4.2.1_8C148a_Restore
    Maar dan krijg ik telkens de fout 1015

Bijdrager
    hanneske81

Any luck?

Bijdrager
    roland020

Nope, ook foutmelding 1015 bij de poging om te downgraden.

Blijkbaar had ik een SHSH-key moeten opslaan…

Bijdrager
    hanneske81

Wat is dat?

Bijdrager
    roland020

Weet ik niet exact, maar heb het geloof ik weten te herstellen via Tiny Umbrella. Doe nu een laatste poging en daarna geef ik het op geloof ik…

Bijdrager
    hanneske81

Die van mij heb ik via een vriend Het schermpje was kapot maar hij ha deen 4. En toen heb ik het schermpje laten maken. Zegt die vent dat hij hem meteen simlockvrij heeft gemaakt. Ok relaxed dacht ik. Maar je kunt dus blijkbaar een iphone niet simlockvrij maken zonder deze te jailbreaken? En dan kun je em niet updaten! Straks weer ff terug naar die gast!

Bijdrager
    MartijnvanOeffel

Het is wel mogelijk hoor om je iPhone te updaten als je een jailbreak hebt, het enige wat er gebeurd is dat je jailbreak verdwijnt. (En in jouw geval dan waarschijnlijk ook je unlock, indien die met een jailbreak is gedaan)

Bijdrager
    Vaio

Als je op die 1015 komt, moet je hem gewoon uit de recovery kicken met RecBoot. Het oude iOS staat er dan immers al op. Nu, heb dit met mijn iPad geprobeerd en tevergeefs maar zeker het proberen waard.

Bijdrager
    roland020

Mocht iemand dit nog lezen: dank voor de hulp, maar de echte hulp kwam van de update van Apple iOs 4.3.1., een ordinaire bug dus…
    Alles doet het weer!

Bijdrager
    richerd

hallo
    ik ben steve ,
    ik heb gisteren avond een iphone 3G gekocht van iemand , deze werkte perfect
    mijn schoon broer heeft een iphone 4 en hij wou op zijn pc mijn iphone 3G volledig herstellen en op mijn naam zetten! dat is hem gelukt , maar dan kwam er op te staan voor de update 4.2.1 te doen
    hij heeft dat gedaan, en sindsdien valt de iphone constant uit , als je hem opzet slaagt hij vast en valt hij uit!
    ik begon gaan te panikeren want ik weet niet wat te doen! na een dag zoeken op het internet weet ik het nog niet echt.
    Zou en kan er iemand mij helpen het probleem op te lossen, door het in stappen te vertellen , want dit is echt chinees voor mij!

Alvast bedankt , mvg
    steve

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.