13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Nightsky

Help Iphone 8 waterschade (geconstateerd door reperatie/garantie)

Het beeld van mijn Iphone 8 was volledig uitgevallen. Behalve beeld deed de rest het wel (je zou je toestel dus blindelings moeten kunnen bedienen of swipen :D). Maar goed het was toch niet zo fijn om hem op die manier te gebruiken dus heb ik (na een reservekopie) hem laten opsturen (ik had nog 1 maand fabrieksgarantie). Heb vandaag bericht ontvangen dat er vochtschade is geconstateerd ik heb 3 opties: vervangen voor 400 euro, ongerepareerd opgestuurd krijgen of hem laten recyclen. Nou dat laatste gaat het hem niet worden.

Mijn vraag, kan mijn toestel nog enigszins gerepareerd worden of is het echt 100% RIP? Wat adviseren jullie?

Bijdrager
    Shmoo

Ik zal eens even kijken in Systeemvoorkeuren. ¬†Yep, kan gerepareerd worden voor ergens tussen de 300 en 500,- ūüėé

Bijdrager
    McPim

Glazen bol inderdaad, hoe kunnen we dat nou bepalen op afstand Nightsky?

Bijdrager
    Nightsky

Vochtschade betekend dus niet 100% perse dat het toestel niet gerepareerd kan worden?

Bijdrager
    Nightsky

Bedankt voor jullie reacties

Bijdrager
    McPim

Vochtschade betekend dus niet 100% perse dat het toestel niet gerepareerd kan worden?

Nee, zeker niet. Maar je kunt er echt niks zinnigs over zeggen zonder hem te onderzoeken. Apple maakt een economische afweging en biedt je vervanging aan voor ‚ā¨400, de reparateur-om-de-hoek kan er misschien wel iets mee voor minder. Maar met vochtschade weet je het nooit zeker, je kunt later alsnog klachten krijgen.

Weet je zelf iets meer over die vochtschade, dat lijkt me ook relevant?

Bijdrager
    Nightsky

<p class=”cite”>McPim op 11 december 2019 om 13:19</p>

Nee, zeker niet. Maar je kunt er echt niks zinnigs over zeggen zonder hem te onderzoeken. Apple maakt een economische afweging en biedt je vervanging aan voor ‚ā¨400, de reparateur-om-de-hoek kan er misschien wel iets mee voor minder. Maar met vochtschade weet je het nooit zeker, je kunt later alsnog klachten krijgen.

Nee, ze sturen hem nu terug. Hopen dat hij ergens nog te repareren is.

Bijdrager
    GoeieDag

McPim op 11 december 2019 om 13:19

Ja, want:

De iPhone 8 is niet waterdicht, maar wél waterbestendig. De iPhone 8 voldoet aan bestendigheidsnorm IP67, wat betekent dat je iPhone tot maximaal een half uur overleeft op een diepte van maximaal 1 meter.

Bijdrager
    Shmoo

Zo diep is de badkuip toch niet, anders waren hier al een aantal mensen overleden, tijdens hun anusfotografie. ūü§≥

Bijdrager
    McPim

Wel gek dat Apple vochtschade zegt, dat ding waterbestendig is én Nightsky van niks weet. Ik bedoel hier verder niks mee hoor, vind het gewoon opmerkelijk.

Bijdrager
    Kuifje_007

Waar heb je hem opgestuurd? Bij de Apple-winkel? Heb je al eens bij de Turkse GSM-winkel geprobeerd? Ze kunnen vaak wel voor een goedkopere prijs fixen.

Bijdrager
    Nightsky

Ik heb mijn toestel retour ontvangen echter doet hij het nu helemaal niet meer. Voordat ik hem opstuurde kon hij nog opgeladen worden en kon ik op itunes met mijn Iphone (hij reageerde op zijn minst). Nu is hij echt helemaal dood.

Bijdrager
    Moi

iPhone¬†8, iPhone¬†8¬†Plus, iPhone¬†XR, iPhone¬†11¬†Pro, iPhone¬†11¬†Pro¬†Max en iPhone¬†11 zijn spat-, water- en stofbestendig en getest onder gecontroleerde omstandigheden. iPhone¬†11¬†Pro en iPhone¬†11¬†Pro¬†Max voldoen aan bestendigheidsnorm IP68 volgens IEC-standaard 60529 (tot 30¬†minuten en 4¬†meter diep). iPhone¬†11 voldoet aan bestendigheidsnorm IP68 volgens IEC-standaard 60529 (tot 30¬†minuten en 2¬†meter diep), en iPhone¬†8, iPhone¬†8¬†Plus en iPhone¬†XR voldoen aan bestendigheidsnorm IP67 volgens IEC-standaard 60529 (tot 30¬†minuten en 1¬†meter diep). Spat‚ÄĎ, water‚ÄĎ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage. Probeer een natte iPhone¬†niet op te laden. Raadpleeg de handleiding voor instructies met betrekking tot reinigen en drogen. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.

Lijkt me vrij duidelijk…komt van de Ô£Ņ website. Dus dat die het nu niet meer doet zou heel goed kunnen. Swappen en vragen of je inboedel of zo dit dekt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.