16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

HELP! InDesign CC crasht!

Morgen moet ik een project afronden maar InDesign CC crasht.

Probleem
    Tijdens het pdf’en crashte InDesign.
    InDesign blijven ‘herstellen’ (ongeacht ik ja, nee, of annuleer kies) blijf de beachball zien.

Wat heb ik tot dusver geprobeerd
    InDesign CC opnieuw geïnstalleerd
    InDesign CC gereset
    InDesign CC blijft continu hangen
    Bestand (uit Time Machine) geprobeerd
    Bestand een andere naam gegeven
    Ook met andere bestanden gebeurt er niets

Iemand? Please! :'(

Bijdrager
    Mona

Sleutelbeheerder
    Night

Wat gebeurt er als je de Command-Option-Shift-Ctrl-toetsen tegelijk ingedrukt houdt en dan Indesign opstart?
    (Deze keycombo reset de app-preferences; deze kunnen wel eens corrupt geraakt zijn)

Let op: er moet een dialoog te voorschijn komen waarin gevraagd wordt of je de prefs wil resetten. Als dit niet in beeld komt, probeer het dan nogmaals.

Bijdrager
    Mona

Dan krijg ik de vraag om de voorkeuren te verwijderen, als ik dat doe gaat alles naar de basisinstellingen maar blijft het probleem. Het vreemde is dat als ik CC opnieuw installeer ik de oude instellingen weer terug heb.

Sleutelbeheerder
    Night

Dan gaan we nog een stap verder:

Ga naar je home folder > Library/Bibliotheek > Preferences/Voorkeuren

Kopieer de map “Adobe Indesign” naar de desktop en verwijder vervolgens het origineel en leeg de prullenmand.
    Dan Indesign opnieuw starten.

Let op: als je meerdere versies Indesign hebt, moet je wel de juiste versie kiezen. Zo is CS5 bijvoorbeeld versie 7.0.

En andere mogelijkheid is dat de document cache corrupt is.

Ga naar: /[Hard Drive]/Users/[User Name]/Library/Caches/Adobe InDesign/Version [#.0]/InDesign Recovery (dit is de default lokatie) en verplaats deze map naar de desktop en verwijder het origineel en leeg de prullenmand. (dit is eigenlijk al ondervangen in de stap hierboven)

LET OP: test Indesign met een nieuw aan te maken bestand. Als het document waaraan je aan het werken was zelf corrupt is geraakt, zullen bovenstaande oplossingen niet werken.

Nog meer stappen:
    https://helpx.adobe.com/creative-cloud/kb/cc-desktop-application-close-immediately-after-launch.html

Sleutelbeheerder
    Night

Je kunt ook nog 2 andere dingen testen:

1) Start je systeem op in Safe mode (opstarten met shift-key ingedrukt gehouden)
    of
    2) De-installeer alle fonts (makkelijk als je FontXplorerX of Suitcase Fusion gebruikt)

Laat even weten of het gelukt is of niet.

Bijdrager
    Mona

Dat lijkt te werken! Kan ik nu het oude bestand (desnoods) een eerdere versie (via Time Machine) wél openen of loopt het dan weer in de soep en is dit bestand verloren (m.a.w. kan ik opnieuw beginnen?)?

Bijdrager
    Mona

Hetzelfde liedje, opnieuw de strandbal. Niet de herstelmodus.

Sleutelbeheerder
    Night

Wanneer? Als je het bestand weer probeert te openen? Of bij opstarten al?

Bijdrager
    Mona

Heb nu een versie uit Time Machine gehaald van rond 17.55 die doet het (na het uitvoeren van jou giga goede tips (vaarvoor mijn grootste dank)) de twee versies daarna doen het beide niet, een van rond 18.30 en een van 19.30 uur. Zijn deze onherstelbaar denk je? En zo ja, heb je een idee hoe zoiets kan gebeuren (ik heb blijkbaar daarna nog prima kunnen saven, pas met het exporteren ging het mis)?

NOGMAALS MIJN DANK IS GROOT!

Bijdrager
    Mona

PS ik heb vooralsnog alleen jou eerste twee tips toegepast. Het legen van de cache en de voorkeuren.

Bijdrager
    Mona

Het vreemde trouwens is dat bij de bestanden die crashen steeds de (sja, hoe heet zo’n ding, zie afbeelding) blijft staan. Ook als ik de map verplaats of InDesign geforceerd moet stoppen.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik ben blij dat je weer verder kunt. En ja; helaas kan het wel eens voorkomen dat een bestand corrupt geraakt. Vaak is dit een samenloop van omstandigheden (bv corrupt font of corrupt jpg bestand geïmporteerd)

Ik zou voor de zekerheid even beiden checken: de fonts kun je controleren met bv FontDoctor en je kunt je fontcache eens opnieuw op laten bouwen.
    Verder alle geïmporteerde illustraties eens in de originele apps openen en desgewenst eens opnieuw bewaren.

Sleutelbeheerder
    Night
    Mona op 04 februari 2016

Het vreemde trouwens is dat bij de bestanden die crashen steeds de (sja, hoe heet zo’n ding, zie afbeelding) blijft staan. Ook als ik de map verplaats of InDesign geforceerd moet stoppen.

Dit is normaal. Dat is de temp-file van je bestand. Na een crash wordt dit bestand (in theorie) weer geopend. (oftewel: hierin staan alle wijzigingen in de tijd tussen de laatste keer dat je je werk hebt opgeslagen en de laatste handeling die je verricht hebt)

Als je je bestand bewaard en afsluit, verdwijnt dit bestand weer.

Bijdrager
    mackerjack

als je bestand wel te openen is, kun je misschien het bestand exporten naar IDML.
    deze kun je dan weer gewoon in indesign openen maar is dan helemaal schoon.

Bijdrager
    Mona

Het is helaas niet te openen. Ik dank ‘Night’ op m’n blote knietjes dat dit weer terug is. Mis nu ‘slechts’ twee uurtjes werk.
    (l)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.