19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    thuuske

Help!! Inbox leeg!

Help, zojuist kom ik erachter dat mijn inbox leeg is!
    Iemand een idee hoe ik deze belangrijke mailtjes terugkrijg?

Bedankt, Groeten

Bijdrager
    JeePee

Graag iets meer informatie. Bedoel je de ‘inbox’ in Mail of online ergens, zoals bijvoorbeeld bij Gmail?

Bijdrager
    nookie

Verkeerd mapje weggegooid tijdens het ordenen van je fonts? :wink:

Bijdrager
    thuuske

Haha nee nookie dat is het niet:D

Gebruik een IMAP-Account van macuser.nl, gewoon in het programmatje Mail.

Bijdrager
    JeePee

Heb je iets bijzonders gedaan? Kun je online bij Macuser.nl kijken of je emails daar nog staan? Heb je een backup?

Bijdrager
    nookie

Heb je de voorkeuren al nagekeken?
    Ik gebruik al een tijdje geen Mail meer, maar volgens mij heb je in elk mail programma voorkeuren staan over hoe je je mail wilt ontvangen en waar je mail van je boxen moeten gaan staan.
    Misschien heb je een instelling dat je je mail niet download naar je eigen hd, maar online laat staan bij hun zelf en dat dat dan eens per maand ofzo een keer automatisch geleegd wordt.
    Kan ook zijn dat je het wel op je eigen hd hebt staan en dat je een voorkeur hebt dat je na een week of een maand je inbox laat opschonen.

Ik zeg maar wat.

Bijdrager
    thuuske

Ik heb geen back-up, op webmail gekeken en daar staan ze ook niet meer.

Heb nergens ingesteld dat ik ze wil verwijderen of iets dergelijks.

Zou het misschien kunnen dat mijn webmail vol zat, en daarom automatisch is verwijderd? Zal eens een mailtje naar macuser sturen, die kunnen me wel uit de brand helpen,

Bedankt iniedergeval!

Bijdrager
    nookie

Ah, kijk, we zijn al iets verder.
    Kan je ze niet beter bellen, aangezien je een mailprobleempje hebt……….

Bijdrager
    JeePee

Laat het hier nog even weten en kijk even op je Mac of er nog wat in je map Mail en Mail-downloads staat. Je vind deze mappen in je eigen Home-folder en dan in de map Bibliotheek.

Bijdrager
    nookie

Als z’n mail weg is op webmail en in Mail zelf, dan lijkt het me duidelijk dat hij z’n mail niet ophaalt, maar alleen leest via Mail. Dus is er eigenlijk geen kans dat daar nog iets staat.

Dus een wijze les, kijk even je voorkeuren na, want die staan dan alleen op lezen en niet op ophalen of iets dergelijks.

De volgende keer gebeurt dit dan weer.

Bijdrager
    thuuske

Heb net een mailtje gestuurd. Dat gaat vlekkeloos, ook het ontvangen lukt gewoon.
    Alleen de overige mailtjes met belangrijke bijlages zijn weg!

Moet er wel bijvertellen dat ik net voordat alles weg was, in de bibliotheek>mail aan het kijken was of er een mogelijkheid bestaat dat ik mijn mailtjes kopieer, en eenvoudig weer in mail kon plaatsen.

Toen was ik iets aan het installeren, herstartte ik de mac, en foetsie waren de mailtjes

Krijg nu ook geen rood rondje op mijn mailicoontje als ik mail binnen krijg.

Bijdrager
    1984

Heb het ook weleens gehad , Herstart de Mac eens en kijk of het dan is opgelost..

Moderator
    unSOUND

En je hebt niet toevallig de naam van je thuismap ( die met dat huisje ) veranderd ?

Bijdrager
    thuuske

Heb de mac herstart en nog steeds hetzelfde probleem.

Heb niets aan dat huisje veranderd, zit nu namelijk op mijn stage.

Wat ook wel raar is is dat mijn mail van mijn stageplek gewoon is blijven staan, en dat van die andere account (macuser), allemaal weg is

Bijdrager
    nookie

Waarschijnlijk kunnen ze bij je stage ook met een druk op de knop via de server ook die mail laten verwijderen.

Ik weet bijna zeker dat je je mail niet ophaalt, maar alleen leest via de interne / externe mailservers.

Bijdrager
    dennie

Gebruik eens de zoekfunctie en zoek eens op INBOX of zoek eens naar EMLX met de hoop dat je daar iets op vindt

groeten
    Dennie

Bijdrager
    EvilGlenn

Heb je al eens geprobeerd om de betreffende mailaccount (Inkomend) opnieuw op te bouwen in Mail?
    Postbus > Bouw opnieuw op

Ik was ooit eens zomaar mail kwijt, na het opnieuw opbouwen stond het er weer.

Bijdrager
    sybian
    ”EvilGlenn”

Heb je al eens geprobeerd om de betreffende mailaccount (Inkomend) opnieuw op te bouwen in Mail?
    Postbus > Bouw opnieuw op

Ik was ooit eens zomaar mail kwijt, na het opnieuw opbouwen stond het er weer.

Heel fijn, EvilGlenn, voor deze tip. Was m’n mail kwijt (waarvan sommigen 10! jaren gelden al ontvangen/verstuurd) na een TimeMachine systeem-terugzet-actie… en ben nu bezig om de inhoud van alle mapjes en sub-mapjes weer terug te krijgen middels [bouw opnieuw op].

Bijdrager
    EvilGlenn

Fijn om te horen dat je er wat aan had. Goeie Paasdagen!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.