8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    AdriaanB

[HELP] iMac herkent CD niet…

Ik heb hier een aantal CD’s met belangrijke informatie liggen, maar mijn iMac C2D (2006) herkent de schijf niet en geeft de volgend melding:

de schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen

Op de alu iMac van mn vader doet de CD het wel, dus het ligt niet aan de CD, maar aan mijn iMac.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn iMac hem wel kan uitlezen?

Alvast heel erg bedankt!

Bijdrager
    bartje

Misschien een kopie van de cd maken op de iMac van je vader.

Bijdrager
    AdriaanB
    ”bartje”

Misschien een kopie van de cd maken op de iMac van je vader.

ja dat kan opzich ook wel, maar ik wil ook gewoon op mijn iMac CD’s kunnen openen!

Bijdrager
    nookie

Het ligt niet aan je iMac, maar aan je cd lezer/brander. Waarschijnlijk ondersteunt jouw lezer/brander het schijfje niet op één of andere manier. Die er eens een audio cd in, leest ie dat wel?

Bijdrager
    bartje

Misschien zijn de cd’s enigszins beschadigd geworden waardoor je op jouw iMac dvd/cd-speler de cd’s niet meer kan lezen. Terwijl andere hardware in je vaders imac het wel kan blijven lezen. Het lijkt mij namelijk geen softwarematig probleem.

Bijdrager
    demandiebakt

als het urgent is maak je een verbinding via wifi met de imac van je pa en rip je even de bestanden. ik heb dit in een imac G3 gehad en die had een versleten superdrive.. hij pakte de cd toen wel in mn powerbook G3.

Inactief
    Anoniem

Het is toch zo dat als de iMac een cd of dvd niet kan lezen, dat hij hem er dan meteen weer uitgooit?

Bijdrager
    nookie
    ”demandiebakt”

als het urgent is maak je een verbinding via wifi met de imac van je pa en rip je even de bestanden. ik heb dit in een imac G3 gehad en die had een versleten superdrive.. hij pakte de cd toen wel in mn powerbook G3.

Of start je pa’s mac op met de t in gedrukt.
    De mac van je pas is dan simpelweg een firewireschijf geworden.
    Verbind de twee macs met een firewire kabeltje.
    Wel eerst de cd’s rippen.
    Gaat sneller dan wifi.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.