6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Leonz8

Help Imac 27inch

Hallo,

Ik heb een probleempje ik weet niet wat er aan de hand is.
    sinds kort Crasht mijn IMAC 27 inch
    Het beeldscherm valt onverwachts uit en geeft af en toe wit scherm en de andere keer knippert die en de andere keer zwart scherm, het gebeurt telkens onverwachts?
    heeft iemand een oplossing?

MAC OS X
    Versie: 10,6,8

Processor 3,1 GHz Intelcore i 5

Geheugen 4GB 1333 MHz DDR3

alvast bedankt,

Mrleonz

Bijdrager
    RvdTogt

Hoi Leonz8,

Ik weet niet of hier zo een oplossing voor is. Denk eerder aan een hardware defect. Klinkt alsof je display aansluiting of het beeldscherm zelf niet helemaal 100% meer is. Misschien een idee om langs een APR of de Apple Store te gaan? Hier kunnen ze testen / onderzoeken wat er defect is.

Je kan nog proberen een PRAM reset te doen? Dit reset je beeldscherm voorkeuren: Zie Apple Support Artikel

Sleutelbeheerder
    Night

Je kan ook nog een harde reset proberen:

Mac uitzetten
    Stekker eruit
    Powerknop 10-20 sec ingedrukt houden
    Stekker er weer in
    Mac op normale manier aanzetten met powerknop

(evt. gevolgd door een safe boot: Computer herstarten met SHIFT ingedrukt en daarna weer gewoon ‘herstarten’.)

Meer kun je niet resetten. Houdt het probleem aan (ook in een vers aangemaakt gebruikersaccount) Dan kun je er met 99,9% zekerheid vanuit gaan dat er een hardwarematige fout in het spel is. Je kunt je Mac nog eens aan een AHT (Apple Hardware Test) onderwerpen, maar er is geen zekerheid dat die het probleem aan het licht brengt. Een bezoek aan een Apple Certified Repair Center is dan nog de enige mogelijkheid.

Bijdrager
    jochems

Kun je hem zodra het beeldscherm uitgaat wel weer aanwakkeren door met de muis te bewegen of moet je hem een geforceerd uitzetten? Probeer eens een hardware test: http://support.apple.com/kb/ht1509

Op zich kan ook gewoon een software probleem zijn.
    Gezien je huidige OS X versie krijg ik het idee dat je iMac al een lange tijd geen verse installatie heeft gehad. Voor veel mac’s geen probleem overigens, maar soms kan het een hoop problemen verhelpen.

Als ik jou was zou ik, voordat je hem naar een APR brengt, een time machine back-up maken, harde schijf leeg gooien en OS X opnieuw installeren via je bijgeleverde cd’s. En eventueel gelijk upgraden naar het (gratis) OS X Mavericks.

Bijdrager
    marsie

Heb vergelijkbare problemen met mijn Imac, heel soms uitval.
    Wel iedere keer knipperen zodra de screenprotector aangaat.
    Ik ervaar het probleem sinds de instalatie van Yosemite.

Bijdrager
    Noest

Inderdaad, voor alles een goede back-up maken van je bestanden:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.