5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Imagic

Help: Illustrator gradient mesh

Beste,

Ik heb in Illustrator CS5 een vectoren bestand (meerdere lagen) gekregen met daarin een glas (op een achtergrond met meerdere andere Illustrator objecten) dat semi transparant is.

Echter als ik dit glas in een nieuw document wil plakken dan verdwijnt dit semi transparante effect. Als ik het glas nu plaats op een groene achtergrond bijvoorbeeld met daarop het glas dan wordt het hele glas volledig wit.

Zet ik het glas zonder iets op de achtergrond in een nieuw document is het glas zelfs zwart.

Ik wil graag dat semi transparante effect behouden ongeacht waar ik het object plaats (uiteraard wel op achtergrondkleur). Maar ik kom er niet uit, wat ik ook probeer. Heb gegoogled tot ik een ons weeg maar niets kunnen vinden. Illustrator help biedt ook geen uitkomst (althans ik kan het niet vinden)

Kan iemand mij aub helpen? Alvast zeer bedankt!

Mvg Imagic

Bijdrager
    robert1970

Kun je het bestandje ergens klaar zetten? Dan wil ik wel eens kijken wat er aan de hand is.

Bijdrager
    Richele

Kijk eens naar de kleur instellingen (“color mode” onder “file” van het document) een aantal transprantie-effecten doen het namelijk niet (goed) in een CMYK weergave

Bijdrager
    Imagic

Dank voor de reacties zover.

Richele, jouw tip geeft direct resultaat. Zodra ik het omzet naar RGB is de transparantie zoals het hoort te zijn!

Als ik dit echter zou laten printen in CMYK kan ik er dan vanuit gaan dat het weliswaar op scherm niet goed oogt maar wel goed gedrukt wordt?

Bijdrager
    Ir.Bob
    Imagic op 13 september 2011

Als ik dit echter zou laten printen in CMYK kan ik er dan vanuit gaan dat het weliswaar op scherm niet goed oogt maar wel goed gedrukt wordt?

Dan print het als CMYK ook niet goed. Wat je wel even kunt proberen is bij het uitvoeren als PDF de kleuren om laten zetten naar CMYK.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.