5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Onno Titulaer

help ikoon van harde schijf weg

Hallo allemaal, laat ik voorop stellen dat ik, technisch gezien, geen Macwonder ben. Er doet zich namelijk bij mij het volgende probleem voor. Ik heb in mijn powermac g4 dp 3 harde schijven. Hiervan staan drie ikoontjes op het bureaublad. Ik wilde mijzelf eruit halen en iemand anders toevoegen. Zo gezegd zo gedaan. Eruit gegaan via het apple menu en opgestart via het nieuwe account. Onder het nieuwe account wilde ik mijzelf (het oude account) dan weghalen. Na installatie bleek echter 1 ikoon van de harde schijf niet meer aanwezig op het bureaublad. Via het schijfhulpprogramma een aantal dingen geprobeerd maar niet mocht baten hij geeft aan dat het goed werkt maar ik heb nog geen ikoon en weet niet hoe ik dat erop moet zetten en dan te koppelen aan de harde schijf.
    Weet iemand raad ?

vast bedankt
    Onno

Bijdrager
    GeryKa

In de voorkeuren van de Finder, tab “Algemeen” aanvinken?

Bijdrager
    tonie

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die paar dingen die je hebt geprobeerd in het schijfhulpprogramma. Maar ook ik zou eerst voorstellen de findervoorkeuren te onderzoeken en daarin wat dingen uit te proberen. :innocent:

Bijdrager
    Onno Titulaer

Bedankt allemaal voor jullie medewerking. Het is op een andere manier gelukt dan hier allemaal beschreven stond. In de schijfhulpprogramma heb ik aangegeven dat ik de “zoek geraakte” schijf wilde wissen. Daar stond hij namelijk wel aangegeven. Vervolgens activeerde het systeem de schijf vanzelf en bij de vraag “weet u het zeker” op annuleren gedrukt. En zie daar de schijf was weer zichtbaar op het buroblad en benaderbaar voor opslag. Het leek dus alsof de schijf op niet actief stond. Hoe dat kan weet ik ook niet want ook het systeem gaf aan dat de schijf wel degelijk actief was. In ieder geval allemaal bedankt !
    Onno

Bijdrager
    tonie

spannend !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.