4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    shushishu

Help! Ik zit vast…(Flash)

Voor degene die verstand heeft van Flash, ik ben m’n eigen sitetje aan het bouwen met Flash MX. Zit nu echter vast en weet niet hoe ik best verder moet. Ik zal het situatie zo goed mogelijk proberen uit te leggen:

– Ik heb hier drie swf bestanden, eerste swf is een main.swf, tweede swf is een Info.swf, derde swf is een links.swf.
    – In het main.swf heb ik animatie lopen die stop bij frame 10. Verder zit er nog twee button om te kunnen klikken naar Info en links pagina.
    – Als men op de Info button klikt, wil ik eerst de animatie van frame 10 tot frame 15 worden afgespeeld, en daarna pas springen naar Info pagina.

Die lukt mij wel, wat ik nu heb gedaan is, op de Info button heb ik action staan die zegd dat het animatie moeten worden afgespeeld van frame 10 tot frame 15, op frame 15 heb ik een loadmovie action staan die ervoor zorgt dat info.swf wordt geladen.

Maar nu komt het probleem, ik heb ook nog derde button die links pagina moet activeren, hier geldt dus weer hetzelde dat de animatie van frame 10 tot 15 eerst moeten worden afgespeeld, en dan pas springen naar links.swf.
    Maar op frame 15 heb ik al de loadmovie action staan die link naar Info pagina, kan ik hier nog meerdere loadmovie actions toevoegen? Zodat die weet zodra men op link button klikt, dat de links.swf moet worden geladen, en niet de Info.swf?

Ik weet ook niet of die de beste manier is, mocht er betere oplossing zijn, laat mij aub weten. Thankz!

Bijdrager
    jay03

waarom kopieer je de animatie van 10-15 niet naar iets verder in je tijdbalk, en ga je daarna naar links.swf

Bijdrager
    shushishu

Heb ik over nagedacht, maar stel dat ik later m’n site gaat uitbreiden naar 5 subpagina’s, waar overal eerst dat animatie moeten worden afgespeeld voor er door mag worden gelinkt. Dan moet ik overal dat stukje animatie 5x achter elkaar plakken. Kost mij dus heleboel extra frame —- dus meer kb’s. Dat wil ik niet, ik zoek dus een altenatief dmv een actionscript.

Zou het lukken met if, else if? Zoiets van, if button Info is ingedrukt, dan ga naar info.swf. Else if button Links is ingedrukt, ga naar links.swf?

Bijdrager
    EL Mystica

dit ergens in het begin van je main rootline:
    [code:1:5e01aa5dfb]
    _global.myTarget = "";
    [/code:1:5e01aa5dfb]

en dan dit op als code voor elke knop (dit is een knopvoorbeeld voor links)
    myLinkButton.onRelease = function(){
    _global.myTarget = "links.swf";
    _root.gotoAndPlay(2);
    }

en op vijftiende keyframe dit:
    this.swfHolder.loadMovie(myTarget);

beetje basic, maar je kan er op verder bouwen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.