18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    stekks

Help, ik zit in dubio: MBP repareren of nieuwe??

Even mn hart luchten hier, hopelijk hebben jullie nog goede adviezen/inzichten….

Ik kreeg vandaag het nieuws dat de logicboard van mn 15″ MBP (juli 2007, 2,4Ghz/2GB) kaduuk is. Kosten bijna 900 euro :sealed:

Ik zit nu in dubio wat te doen: De MBP laten repareren, of een nieuwe MBP kopen. De winkel heeft wat unibody’s van liggen als aanbieding (1450 euro voor 2.4GHz/2Gb, 1800 euro voor 2.66GHz/4GB/512MB video).

Zijn die nieuwe significant sneller dan mn oude? Of dan toch maar voor de 2.8GHz gaan met alles erop en eraan?

Vind het wel jammer dat op de nieuwe geen 2 firewires zitten (De 800 voor mn externe HD en de 400 voor mn audio interface).

Hoe kan ik het beste de HD van mn huidige/dode MBP overzetten naar een eventuele nieuwe (eruit halen, in een externe behuizing zetten…. en dan???)

Heeft iemand nog andere opties om mn MBP te laten reparen?

Alvast bedankt…

*gaat in hoekje zitten en :cry: doen*

Bijdrager
    bedhead

Eerst en vooral wat enorm jammer van je mbp! Ik zou in alle geval gaan
    voor een nieuwe. Heb je dan ook weer garantie op en
    zo. Je oude harde schijf is zeker te recupereren met een verloopstukje. Ben zeker mensen op dit forum wel link kunnen posten of zo…

Bijdrager
    glennevens

Ik zou ook gaan voor een nieuwe. Nu grote kosten uitvoeren terwijl de andere onderdelen van je MBP waarschijnlijk binnenkort ook om vervanging zullen vragen. Dan ben je beter af met een nieuwe volgens mij…

In combinatie met Snow Leopard heb je dan een supermachine!:-)

Wat die FW betreft, zelf gebruik ik het niet. Heb een Time Machine via USB en een externe HD via LAN.

Bijdrager
    polansky

Jammer zeg!

Ik zou denk ik ook gaan voor een nieuwe, ondanks dat je ‘oude’ nu pas net 2 jaar oud is.
    Snelheidswinst met een vergelijkbare processor is ongeveer 25% als je dus kiest voor een snellere processor is de snelheidswinst natuurlijk ook een stuk groter, naast het feit dat het moederboard van een nieuwe MPB ook op een hogere snelheid werkt.

Ik denk dat je daarom voor jezelf de vraag moet stellen hoe lang je nog met je ‘oude’ had willen doen voordat je tot een nieuwe MBP zou overgaan en of je daaarvoor dan nu nog €900,- wilt investeren.

Bijdrager
    bedhead
    ”polansky”

Ik denk dat je daarom voor jezelf de vraag moet stellen hoe lang je nog met je ‘oude’ had willen doen voordat je tot een nieuwe MBP zou overgaan en of je daaarvoor dan nu nog €900,- wilt investeren.

Het antwoord op die vraag geeft inderdaad een betere kijk op de zaak en zal al veel twijfels wegnemen.

Bijdrager
    Xserve

Je kan een externe harde schijf omhulsel kopen, waarin je dan je oude laptopschijf steekt. Kijk gewoon naar een externe harde schijf case voor een SATA notebookschijf, dan zit je sowieso goed. Verder kan je nog je geheugen en je CD/DVD slot verkopen of gebruiken.

Bijdrager
    macboy

Gewoon zo’n kabel kopen, en zie hier ook!

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=137250

Bijdrager
    bjorngra

Heb je niet eens geklaagd bij Apple. Er heeft hier pas iets gestaan dat de garantie niet ophoud na een jaar. Een logicbaord moet toch langer dan 2 jaar meegaan? Dat mag je toch wel verwachten? In de winkels zijn ze zo klaar die zeggen gewoon garantie verlopen had je maar Apple Care moeten hebben. Daar was ik nog niet mee klaar.

Bijdrager
    bedhead

Zo kabeltjes bedoelde ik. Toch goed de HD nog gered kan worden.

Bijdrager
    Xigh

Lisanne?

Een vriendin van me had precies hetzelfde probleem met dezelfde computer en op dezelfde leeftijd van de computer. Zij heeft toen Apple opgebeld en die gaven haar nog 100 euro korting. Samen met wat ze nog kreeg voor haar oude computer via marktplaats heeft ze toen een nieuwe gekocht.

Bijdrager
    klaasb

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4224

Het lezen waard.

In Nederland heb je in principe 3 jaar garantie bij de verkoper (dus niet bij Apple!).

Bijdrager
    pietroman

Wat scheelt er precies met het moederbord? Als het de graphics (Nvidia 8600M) zijn kan dit misschien nog een redding betekenen: http://support.apple.com/kb/TS2377?viewlocale=nl_NL. En anders zou ik ook zeggen: ga voor een nieuwe. succes ermee!

Inactief
    Anoniem
    ”klaasb”

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4224

Het lezen waard.

In Nederland heb je in principe 3 jaar garantie bij de verkoper (dus niet bij Apple!).

Leuk en aardig maar zo werkt het vaak niet.
    Aangezien de iMac van 2007 is net langer dan 2 jaar, je zou dan contact met Apple kunnen proberen op te nemen en een coulance te regelen.

Maar in feite zou ik voor een nieuwe gaan, die zijn weer een stukke beter.

Of both.

Bijdrager
    fatboysmart

In een soortgelijk geval (iMac, 2 jaar oud, 900 euro voor een nieuw logicboard), heb ik de prijs voor reparatie na veel heen en weer geklaag uiteindelijk naar beneden gekregen tot 600 euro. Maar hiervoor waren wel talloze e-mailtjes met de dealer voor nodig. Veel meer zat er helaas niet in.

Bijdrager
    klaasb

Maar in feite zou ik voor een nieuwe gaan, die zijn weer een stukke beter.

dan moet er wel geld voor een nieuwe zijn. Nieuwe MBP is geen kattepis.

En als je in je gelijk staat, waarom dan niet je gelijk proberen te halen?

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”fatboysmart”

… heb ik de prijs voor reparatie na veel heen en weer geklaag uiteindelijk naar beneden gekregen tot 600 euro.

Dat doen ze alleen maar omdat de consument sterker staat. Heb je geen rechtsbijstand of zo?
    Of ga eens naar een rechtswinkel. Zij kunnen je vertellen wat je in zulke zaken moet doen en waar je recht op hebt.

Mijn mening:
    Als een verkoper 300 euro naar beneden gaat kan dat twee dingen betekenen:
    – Ze willen je niet als klant kwijt (maar dan sta je bekend als goede koper)
    – Ze weten dat een product een bepaalde levensduur moet hebben en dat je met rechts bijstand sterk staat

Bijdrager
    i93Jeffrey
    ”stekks”

Vind het wel jammer dat op de nieuwe geen 2 firewires zitten (De 800 voor mn externe HD en de 400 voor mn audio interface).

*

Wat voor Externe HD heb je?
    Want de meeste Externe HD’s met FireWire (tenminste ik heb er 2) en die hebben een extra FireWire poort om bijv. nog een externe HD of iets anders erop aansluiten.

Bijdrager
    stekks

Dank je voor jullie suggesties! Ik heb nog geen besluit genomen…. Ga eerst uitgebreid mn opties bekijken…

193Jeffrey: Een Lacie Quadra.. Ik check net de specs op de site, en daisychainen kan inderdaad! Dank je voor de tip, weer wat geleerd

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.