8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Robert

HELP: ik wil macbook resetten maar lukt me niet

Hallo allemaal,

Ik ben een echte leek met dit soort dingen dus heb echt jullie hulp nodig.

Probleem: Ik kan mijn laptop na de update van El Capitan niet meer afsluiten. Vanalles geprobeerd maar het probleem blijft. Besloten om mijn laptop te recette mat de command + R manier. Dat lukte dus niet omdat ik op die schijf heb opgestart. Kwam ik later achter door het lezen van forums. Nu wil ik dus de mac opstarten vanaf een externe harde schijf (of USB). Nu heb ik al het programma DISKMAKER X gedownload. Daar moet ik dus de OS X El Capitan opzetten. Dat lukt dus niet. Kan nergens dat bestand vinden op mijn laptop en kan het niet opnieuw downloaded in Appstore, want hij geeft aan dat deze versie al ge├»nstalleerd is (dat klopt). Verder geeft hij aan als ik op ‘ga door’ klik het volledige installatieprogramma van OS X kan downloaden. Ik klik op ga door maar er gebeurd helemaal niets….. HOE KAN DIT?!?

Ik word helemaal gek. Sorry voor het lange bericht maar weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

Hopelijk kan iemand mij (in simpele taal ;-)) helpen.

gr Robert

Bijdrager
    Furbz

Gozert,

je verhaal is inderdaad niet heel duidelijk.
    Hoe je een bootable kunt maken kun je hier vinden.
    Als je El Capitan alsnog uit de Appstore wil halen, dan moet je eerst APPELTJE ingedrukt houden en dan op downloaden klikken.

Ik heb dat net getest en bij mij werkt t!

Succes!

Bijdrager
    fred44nl

als je met cmd+R bent opgestart, dan kun je Macintosh HD wissen.
    maar niet de gehele harde schijf, want daar staat de partitie op, waarmee je bent opgestart.

Bijdrager
    Hansi2124

Op zich is het helemaal niet erg als je je laptop niet uit kan zetten. Mijn laptop staat al 16 dagen achtereen aan. Klep dicht en als je hem weer wil gebruiken de klep open.
    Herstarten kan blijkbaar wel. Gebruik je de toetscombinatie CTRL Uitwerptoets of werkt dat ook niet?

Inactief
    Anoniem

*resetten* (y)

Inactief
    Anoniem

[offtopic]waarom heb ik toch altijd het gevoel dat een hagelnieuwe user zonder avatar met 1 post een troll is?[/offtopic]

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    Robert

Thanks mannen het is gelukt!

Groeten,

robert #troll:roll:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.