6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    ArthurZZZ

HELP!!! Ik kan files niet weggooien!!

Ik heb een probleem met OS X, namelijk dat ik bepaalde files niet kan verwijderen en verplaatsen. Het is heel vreemd en ik heb het probleem op meerdere computers. Het is dus met meerdere files en als ik die bepaalde files dan probeer weg te gooien of te verplaatsen zegt Finder dat de file niet kan verplaatst/weggegooit kan worden om de bepaalde file al in gebruik zou zijn!!!! Bijvoorbeeld omdat het gekopieerd wordt of weggegooid wordt of zo. De files staan nu al ruim een paar maanden op mijn desktop (in alle gevallen zijn het files die op de desktop staan) en ik krijg ze niet weg!!

Is dit een bekend probleem? En kan iemand mij hier alsjeblieft mee helpen?

Bedankt

Bijdrager
    Castor

Met de drag en drop tool Secure Delete van Alladin (zit ook bij Stuffit Deluxe 7) krijg je ze in elk geval weg. En Shredit zou het ook moeten doen.

Er zijn ook command line trucs, maar da’s minder intuitief.

Bijdrager
    marit128

lukt het ook niet als je in de finder naar file en “move to trash” gaat (selecteer eerst het file dat je wilt deleten)

Bijdrager
    Aqua1

Je zou ook kunnen proberen om eerst alle apps te quitten en dan te trashen. Als ook dat niet helpt, herstarten en geen apps openen en meteen trashen.

Als ook dat niet werkt, kun je via classic nog wel eens iets weg krijgen.

Bijdrager
    nankovic

je kunt ook booten in os9 , de bestanden opzoeken en aldaar trashen.

Bijdrager
    ArthurZZZ

Ja ik heb inderdaad ook het al in os 9 geprobeerd.. dat werkte wel… maar het programmaatje ShredIt X werkt ook, en dat is toch een stuk mooier.. want dan hoef ik niet te rebooten om iets weg te moeten gooien! :lol:

In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.