13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Twannedy

HELP ik ben onjuist verbonden met het WiFi van mijn hotel

HELP

Ik zit momenteel in een hotel en ben verbonden met het wifi netwerk (gratis variant). Dit is niet vooruit te branden dus heb ik een upgrade kocht.
    Nu is het probleem als volgt. Het is een onbeveiligd wifi netwerk waar vervolgens een pop up voor verschijnt waar je in kunt loggen. Daar heb ik de gratis variant gekozen. Nu heb ik een upgrade gekocht voor snel internet maar kom ik niet meer in het pop up scherm terecht.
    Ik heb het wifi netwerk volledig verwijderd, desondanks werkt het niet. Ik heb de DNS vernieuwd. En ongeveer alle vinkjes in de systeem voorkeuren…

Wie kan mij helpen???

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Front desk bellen. Hun wi-fi systeem onthoud waarschijnlijk je MAC-adres. Die moeten ze even uit hun systeem verwijderen.

Bijdrager
    Brombeer

En anders: Zit er een kroeg met wifi in de buurt?

Bijdrager
    Shmoo

Zo’n hippe waarschijnlijk met een racefiets aan de muur.:wink:

Ik lees iets van pop-up dat niet meer verschijnt. Dat doet mij denken aan Safari openen > naar de websites van het hotel surfen > Premium code invoeren en interneten maar.

Kortom als je de pop-up niet meer krijgt moet je misschien eens de cookies van het hotel verwijderen in Safari. Of AdBlock uitschakelen en de pop-up disablere..

Bijdrager
    Franky Mac

Misschien helpt het als je de cookies in je browser weggooit. Het kan zijn dat de inlogpagina van die gratis variant een cookie heeft geplaatst.

Bijdrager
    Glime

Misschien:
    Safari > Voorkeuren > Privacy > Beheer websitegegevens…
    En dan in het zoekveld de loginpagina zoeken, en deze data te verwijderen.

Als de website flash gebruikt, kun je misschien daar ook data verwijderen.
    Systeemvoorkeuren > Flash Player > Alles verwijderen

Misschien ook het proberen waard:
    Even een nieuw gebruikersaccount maken, en kijken of daar wel de juiste melding tevoorschijn komt.
    Als dit niet zo is, ligt het inderdaad aan wat “Waffle” zegt over je MAC adres die in hun systeem opgeslagen wordt.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat gaat niets uithalen. De captive portal die de TS te zien kreeg toen hij de eerste keer inlogte verschijnt niet meer omdat de gateway het hardware adres van de Airport-kaart al als ‘authorized’ ziet. Zelfs handmatig teruggaan naar de URL van de portal werkt dan niet, met exact dezelfde reden. Die pop-up die de TS omschrijft was vermoedelijk geen browser proces, maar een webview die OS X zelf afhandelt.

Je kan wel proberen je eigen MAC-adres te wijzigen:

openssl rand -hex 6 | sed 's/\(..\)/\1:/g; s/.$//'
    sudo ifconfig en0 ether xx:xx:xx:xx:xx:xx (output van je vorige command op xx:xx...)
    ifconfig en0 |grep ether (checken of alles goed is gegaan)

Maar ik zou gewoon eerst even met de front desk gaan bellen. Als je geluk hebt verloopt je lease op het gratis systeem met een paar uur al. Dan krijg je vanzelf die inlogpagina weer te zien.

Bijdrager
    Brombeer

Dit is toch niet weer zo iemand die een account aanmaakt, éénmalig een vraag stelt en daarna nooit meer wat van zich laat horen, ondanks een hele trits antwoorden?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Of geen wi-fi meer:-D

Bijdrager
    SunKeeper

Voor dit soort gevallen is het meestal handig dat die inlogportal via een webadres te bereiken is.

Zo had je tot een paar jaar terug bijv. in NS-treinen “trein.nstrein.nl” en dan kwam je altijd op de inlogpagina terecht, ook als je al was ingelogd. (reisinfo+routeschema was daarop ook te zien)
    Inmiddels is dat betreffende systeem zodanig aangepast dat je het zelf kunt schakelen en stabiel werkt.

Bijdrager
    HJ

Of probeer eerst eens een nieuwe “locatie” in te stellen via het netwerk regelpaneel, voordat je een nieuwe Wifi verbinding maakt.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat hij ondertussen al weer uitgecheckt is.

Bijdrager
    koen

Vroeger zei men dan altijd “dan kun je beter naar de dokter gaan”.:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.